[2003] GPO Loopback Processing werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Plankje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
In navolging van mijn topic van vorige week (\[2003] Computer policy alleen toepassen als bep. user inlogt), heb ik besloten om een nieuwe topic te starten omdat de probleemstelling enigzins veranderd is.

Het probleem is als volgt: ik wil een computer gerelateerde GPO invoeren, zodat mijn gebruikers op iedere computer andere computer settings krijgen. Dit zou mogelijk moeten zijn met de Loopback processing instelling bij computer configuration.
Nu heb ik de volgende opstelling:

Computer: Montage1 (GPO: montagecomp, OU: normaal)
-> loopback processing: enabled (replace)
-> nog wat settings in het user configuration gedeelte

User: test (GPO: usersettings, OU: normaal)

Als ik nou met test inlog op montage1, dan zou het de bedoeling moeten zijn dat de GPO usersettings wordt vervangen door montagecomp in het usergedeelte. Echter, als ik gpresult uitvoer dan wordt nog steeds de GPO usersettings geladen, terwijl ik loopback processing bij montagecomp heb enabled.
Heeft iemand suggesties wat ik fout zou kunnen hebben gedaan, want als ik RSoP (planning) uitvoer met deze instellingen en loopback processing op replace zet, dan is het resultaat wel gewenst. Op google kon ik alleen maar theoretisch achtergrondinformatie vinden, maar in al deze voorbeelden werd uitgegaan dat het gewoon werkt. Hetzelfde geldt voor de search op GoT onder de trefwoorden "loopback processing". Windows help en MS technet konden mij ook niet verder helpen. Kortom: ik ben wanhopig :/

Client: Windows XP Pro SP2
Server: Windows Server 2003 Enterprise

Als er eventueel aanvullende informatie nodig is, dan zal ik deze met alle plezier verstrekken.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Begrijp ik het nou goed dat de Computer en User in dezelfde OU zitten?

Maak eens aparte OU's hier van dan.

• Plankje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Regman_XP schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:46:
Begrijp ik het nou goed dat de Computer en User in dezelfde OU zitten?

Maak eens aparte OU's hier van dan.
gedaan, maar zonder resultaat

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet een aparte policy maken voor de loopback, en een aparte policy voor de settings. Dan werkt het wel. Anders zit er iets met DNS niet goed in je netwerk.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Volgens mij kan je wel in 1 policy zowel 'Loopback Processing' als user settings zetten.

Geeft gpresult wel aan dat de policy 'montagecomp' dat de policy wordt door gevoerd?