[1u cooler] Condensatoren in de weg, bevestiging onduidelijk

Pagina: 1
Acties:

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik zit met een vervelend probleem. Ik wil een 1U-behuizing inrichten met een ASRock 775V88+ moederbord en een CoolerMaster actieve 1U-cooler voor socket 775. Het eerste probleem is dat, zoals je kunt zien op de afbeelding, er twee condensatoren in de weg zitten op de plek waar dus die 1U-cooler moet komen. Het andere probleem is dat ik bij die cooler vier van deze schroefjes heb gekregen, maar op dat ASRock moederbord zitten vier wat grotere gaten waar die schroeven absoluut niet in blijven zitten.

Ik zat eraan te denken om die condensatoren even aan de kant te solderen, gaat dat lukken? Hoe moet ik ze in eerste instantie los krijgen?

En hoe zit het met die schroeven, ik zie her en der op internet plaatjes van een kruisvormig bevestigingsplaatje voor de socket 775 waar zo te zien wél die schroeven in kunnen, maar ik snap het systeem niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De condensatoren zijn wel los te solderen, dat gaat zelfs redelijk eenvoudig. Maar is het niet makkelijk om gewoon de dremel in je koelblok te zetten. Zo heb ik dat gedaan bij een chaintec s370 plankje waar de koeler net niet oppaste. En verder kun je gewoon andere schroeven gebruiken lijkt me.

• JeRa
Terw_Dan schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:12:
De condensatoren zijn wel los te solderen, dat gaat zelfs redelijk eenvoudig. Maar is het niet makkelijk om gewoon de dremel in je koelblok te zetten. Zo heb ik dat gedaan bij een chaintec s370 plankje waar de koeler net niet oppaste.
Check, dremel halen dus. Lijkt me idd makkelijker en veiliger voor de stabiliteit voor dat moederbord (gegeven dat de aanpassingen aan de cooler de temperatuur niet drastisch doen stijgen).
En verder kun je gewoon andere schroeven gebruiken lijkt me.
Tja, 'andere schroeven' is makkelijker gezegd dan gedaan ;) de vier gaten in de cooler en het moederbord hebben geen schroefdraad en zijn even groot, en onder het moederbord is nauwelijks ruimte. De oude cooler zat vast met zo'n pop-systeem (waarbij je een pinnetje naar beneden duwt om onder het moederbord de cooler vast te klemmen).

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42
Die koeler kun/moet je vastschroeven aan je kast of aan een bracket dat achter je mobo zit. Aangezien er in een 1u erg ruimte onder je mobo is neem ik aan dat die bracket er niet onder zal passen en dat het dus aan je kast moet. Zitten er geen schroefdraaddingen in je kast onder de socket en/of busjes meegeleverd met de kast?

Edit: kom je met dat bord niet in de knoei met je koeling? Die dimmetjes zitten haaks op de gewenste (optimale) luchtstroom en zullen zo een heleboel tegenhouden lijkt me?

[ Voor 21% gewijzigd door Paul op 18-09-2006 13:08 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• JeRa
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:05:
Die koeler kun/moet je vastschroeven aan je kast of aan een bracket dat achter je mobo zit. Aangezien er in een 1u erg ruimte onder je mobo is neem ik aan dat die bracket er niet onder zal passen en dat het dus aan je kast moet. Zitten er geen schroefdraaddingen in je kast onder de socket en/of busjes meegeleverd met de kast?
Er zitten geen schroefdraden in m'n (SuperMicro) kast waar ik die schroeven of busjes in kan schroeven. Er is welgeteld één busje in het pakket van die kast die precies past op de schroefjes van die cooler, maar die kan ik dus nergens op vast zetten en hij is bovendien ook iets te lang.
Edit: kom je met dat bord niet in de knoei met je koeling? Die dimmetjes zitten haaks op de gewenste (optimale) luchtstroom en zullen zo een heleboel tegenhouden lijkt me?
Dat valt wel mee, met m'n vorige mobo had ik hetzelfde 'probleem' maar in de praktijk is er toch nog een aardige flow door de kast (wrs door overdruk?).

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:47
Wat je zou kunnen overwegen is gewoon een hap uit het koelelement te halen (dremel). Was voor mij een oplossing met een Artic Silencer op een VGA kaart die niet helemaal compatible bleek te zijn. Solderen aan je moederbord kan je beter achterwege laten. In 1U kasten al helemaal. Tussen het moederbord en de kast zit meestal maar iets van 2-3mm (in plaats van de standaard 6mm bij een normale kast).

Schroefjes is heel makkelijk op te lossen door er gewoon andere moertjes te nemen. Wat een oplossing zou kunnen zijn is de gaten in de kast uitboren en werken met rubberen/keramische ringetjes en een paar domme moertjes. Koelblokjes komen niet te hangen maar liggen. Weinig kracht op plank. Dus de gehele backplate voor de koeler is zinloos. Ook zijn deze vaak 5mm dik en dat gaat nimmer passen onder je moederbord. In dergelijke situaties is er nou eenmaal een hoog knusselgehalte.

Maar mijn vraag. Heel toevallig ben ik 30min aan het zoeken naar deze koelers. Waar heb je ze vandaan? Zoek ze zelf voor socket 604. Staan niet in Pricewatch en de Coolermaster website geeft DNS fouten. Coolermaster-Europe heeft geen Server/WS koelers op de website.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• JeRa
Hardware Junk schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:38:
Wat je zou kunnen overwegen is gewoon een hap uit het koelelement te halen (dremel). Was voor mij een oplossing met een Artic Silencer op een VGA kaart die niet helemaal compatible bleek te zijn. Solderen aan je moederbord kan je beter achterwege laten. In 1U kasten al helemaal.
Ik ga inderdaad dremelen of vijlen, dat laatste als ik nergens een dremel kan lenen/gebruiken. :)
Schroefjes is heel makkelijk op te lossen door er gewoon andere moertjes te nemen.
Oh ja, moertjes :'( hoe stom kan ik zijn.
Maar mijn vraag. Heel toevallig ben ik 30min aan het zoeken naar deze koelers. Waar heb je ze vandaan? Zoek ze zelf voor socket 604. Staan niet in Pricewatch en de Coolermaster website geeft DNS fouten. Coolermaster-Europe heeft geen Server/WS koelers op de website.
Ik heb ze via Perfect Systems besteld, maar zij hebben niets voor socket 604 zo te zien. Als ik er gericht op ga zoeken krijg ik vooral passieve coolers en actieve die via ebay worden verkocht enzo, behoorlijk zeldzaam dus.

• JeRa
Hartelijk dank iedereen, met een boor en dremel heb ik twee halve cirkels in m'n cooler gemaakt en met moertjes van de Karwei zit dat ding nu goed vast op het moederbord. Temperaturen zijn lager dan een Northwood van 1,6 GHZ op volle kracht en dat vind ik op z'n minst opmerkelijk voor een Prescott, maar zeker niet ongewenst :P
Pagina: 1