Back-up partitie

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Ik heb twee hitachi schijven in Raid0 hangen.Momenteel ben ik windows XP (SP2) aan het installeren en de software.
Maar wat doe ik nu het best als later mijn windows corrupt geraakt.
Alle software, games + Windows XP op een partitie zetten (foto's, muziek op andere)
Of Windows XP + software en games op een nog andere partitie?

Dit is voor mij belangrijk want ik zou van die Windows XP partitie graag een image maken!
Dus als mijn windows corrupt is kan ik die terug zetten en is alles als tevoren. Maar als ik mijn games op een andere partitie opslan, werken die dan nog achteraf?? Zelfde als ik na mijn image nog een nieuwe game installeer werkt die nog na die image erop te zetten???

mvg

Dieter

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Over deze problemen is op GoT IMHO genoeg te lezen.

Hint: Een backup op een andere partitie betekend vaak dat je dezelfde HDD gebruikt, als die kapot is dan heb je nog steeds niets. Backup naar een extern systeem is veiliger.

edit:
Na 130 posts moet je toch wel weten waar de search zit?

edit2:
Ik denk dat je meer bang moet zijn voor virussen of hardware problemen dan dat je OS in de soep draait.

[ Voor 28% gewijzigd door Tukk op 18-09-2006 11:39 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je games en andere progs zullen uiteraard niet meer werken zonder dat je ze herinstalleert, dus dat moet je sowieso doen, ongeacht de partitie waar deze opstaan.