Beste tweakers,
Vooraf wil ik graag melden:
-Google.nl
-Vrienden
-GoT [ + zoekfunctie! ]
-Nieuwsgroepen
-Mirc Hulpchanel
Ze zijn alleen geraadpleegd, dus ik probeer het hier maar even.
Ik heb thuis draaien:
W2K3 Enterprise Edition [ Compleet ge-update ]
IIS 6
PHP 5.1.6
MySQL 5.0.24a
ActivePerl 5.6.1.638
Mijn probleem is als volgt:
Ik gebruik 2 servers (beiden w2k3) en ik run een Counter-strike 1.6 server en een Webserver voor de clanpage met statistieken.
Ik heb het zooitje eerder draaiend gehad, maar dat was met oudere versies van PHP en MySQL. Deze waren beiden beter op elkaar afgestemd.
Bijna alles werkt, behalve PHP in combinatie met MySQL. PHP werkt, de database ook, maar samenwerken: HO MAAR!
De melding die op mijn site verschijnt:
Unable to load dynamic library 'c:/php/ext/php_mysql.dll' - Access is denied. in Unknown on line 0
Nu blijken hier allerlei oplossingen voor te zijn, oa:
-maffe her-installaties met ";" en opstart trucs
-ge-update .dll files installeren
-andere versies van PHP gebruiken
Ik heb ze allemaal geprobeerd en heb meerdere bronnen geraadpleegd, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Eigenlijk ligt mijn laatste hoop bij GoT.
Mijn vraag is als volgt, na alles geprobeerd te hebben gooi ik het over een andere boeg en is mijn vraag aan jullie:
Welke combinatie van PHP/MySQL (IIS 6 is een must!) kan ik WEL gebruiken? (ik wil dus graag versienummers horen van php en mysql)
Ik heb nu niets aan tips als:
-ga linux gebruiken
-gebruik WAMP (of dergelijk pakket)
-Draai Apache
Ik wil specifiek deze tools ivm bepaalde dingen die ik gewend ben te gebruiken en ik heb deze combo ooit perfect draaiend gehad, dus het moet kunnen.
Mijn perfecte antwoord zou er ongeveer uitzien als:
php v5.x.x / mysqlv5.x.x
Mocht iemand deze info elders voor me vinden, dan zou ik graag een verwijzing in diens reactie zien.
Ik zoek dus niet meer een oplossing voor mijn probleem, maar een work-around.Ik wil dolgraag weten welke versies wel goed samen werken. Dan zit ik uiteraard het liefst zo hoog mogelijk in de versienummers.Veiligheid is nog altijd belangrijk.
GoT-ers, alvast bedankt voor uw hulp!
Martijn
Vooraf wil ik graag melden:
-Google.nl
-Vrienden
-GoT [ + zoekfunctie! ]
-Nieuwsgroepen
-Mirc Hulpchanel
Ze zijn alleen geraadpleegd, dus ik probeer het hier maar even.
Ik heb thuis draaien:
W2K3 Enterprise Edition [ Compleet ge-update ]
IIS 6
PHP 5.1.6
MySQL 5.0.24a
ActivePerl 5.6.1.638
Mijn probleem is als volgt:
Ik gebruik 2 servers (beiden w2k3) en ik run een Counter-strike 1.6 server en een Webserver voor de clanpage met statistieken.
Ik heb het zooitje eerder draaiend gehad, maar dat was met oudere versies van PHP en MySQL. Deze waren beiden beter op elkaar afgestemd.
Bijna alles werkt, behalve PHP in combinatie met MySQL. PHP werkt, de database ook, maar samenwerken: HO MAAR!
De melding die op mijn site verschijnt:
Unable to load dynamic library 'c:/php/ext/php_mysql.dll' - Access is denied. in Unknown on line 0
Nu blijken hier allerlei oplossingen voor te zijn, oa:
-maffe her-installaties met ";" en opstart trucs
-ge-update .dll files installeren
-andere versies van PHP gebruiken
Ik heb ze allemaal geprobeerd en heb meerdere bronnen geraadpleegd, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Eigenlijk ligt mijn laatste hoop bij GoT.
Mijn vraag is als volgt, na alles geprobeerd te hebben gooi ik het over een andere boeg en is mijn vraag aan jullie:
Welke combinatie van PHP/MySQL (IIS 6 is een must!) kan ik WEL gebruiken? (ik wil dus graag versienummers horen van php en mysql)
Ik heb nu niets aan tips als:
-ga linux gebruiken
-gebruik WAMP (of dergelijk pakket)
-Draai Apache
Ik wil specifiek deze tools ivm bepaalde dingen die ik gewend ben te gebruiken en ik heb deze combo ooit perfect draaiend gehad, dus het moet kunnen.
Mijn perfecte antwoord zou er ongeveer uitzien als:
php v5.x.x / mysqlv5.x.x
Mocht iemand deze info elders voor me vinden, dan zou ik graag een verwijzing in diens reactie zien.
Ik zoek dus niet meer een oplossing voor mijn probleem, maar een work-around.Ik wil dolgraag weten welke versies wel goed samen werken. Dan zit ik uiteraard het liefst zo hoog mogelijk in de versienummers.Veiligheid is nog altijd belangrijk.
GoT-ers, alvast bedankt voor uw hulp!
Martijn