Heeft iemand tips voor afspelen DVD's?

Pagina: 1
Acties:

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-02 08:42

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Topicstarter
Ik heb een pentiumIII 667 EB, 256MBRAM, Toshiba DVD rom SD-M1402 en asus V6600 deluxe.Ik speel graag DVD's af via TVout :9~
maar ik merk dat het toch niet helemaal vloeiend gaat altijd. Het is niet super hinderlijk maar toch merk je het, vooral bij snelle camerawendingen. Heeft iemand tips om een DVD zo vloeiend mogelijk te laten spelen?
(zelf heb ik altijd de virusscan en andere 'achtergrond'proggies uit staan tijdens het afspelen)

aAarGhh

Verwijderd

Koop een Mpeg2kaartje... Heb je 'gratis' Dolby uit erbij, en veel strakkere TVout.
Ik had ooit hetzelfde probleem... mijn A3D nam dusdanig veel processortijd dat me DVD inderdaad af en toe heel iets schokte. Nu gaat ie retestrak aangezien me Mpegkaartje alle berekeningen op zich neemt.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik zou dus echt NOOIT een zo'n MPEG kaartje kopen. Het is inderdaad zo dat die dingen over het algemeen een goede tv-out hebben, maar als er op je ASUS een tv-out zit en je gebruikt TVCC2000 dan heb jij ook prima beeld hoor. De beeldkwaliteit op je scherm wordt namelijk minder als je zo'n MPEG kaartje gebruikt.

Nu zit ik alleen te twijfelen waar dat schokkende beeld aan kan liggen. Staat je DMA aan? Tis een domme vraag misschien, maar ik heb gekkere dingen gezien :P

Misschien is je videokaart toch net iets te traag.. Ik heb zelf een Duron 700 met een Voodoo3 2000 PCI, zeker geen wereldkaartje maar DVD's afspelen? No problemo! 8-)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De beeldkwaliteit op je scherm wordt namelijk minder als je zo'n MPEG kaartje gebruikt.
:? Hier heb ik nog nooit van gehoord.

Doel je op de kwaliteit van je filmpje als je hem op de PC bekijkt, of van de film op de TV via de TVout?
Of bedoel je misschien dat je normale 'desktop'minder word?
Datlaatste is helemaal onzin, je lust alleen maar door!!

Anyway .. het schokken moet ergens anders aan liggen want je specs zijn ruim voldoende.

Met mijn PIII-450 kijk ik zowel DVD op het scherm, als op de TVout (zowel H+ als de TVout van m'n Matrox).
Tevens DivX via de TVout.
Nog nooit schokken gezein of wat dan ook.

Een H+ zou ik je ABSOLUUT aanraden!!

Suc6
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik bedoel niet het tv-out beeld, maar juist het beeld op je monitor. Je lust alleen maar door inderdaad, maar wel 'door' dat MPEG kaartje heen, dat betekent kwaliteitsverlies. Die kaartjes zijn nou eenmaal niet gebouwd om een zo mooi mogelijk beeld neer te zetten, maar om zo snel mogelijk MPEG te decoderen.

In het begin hadden de Voodoo kaarten daar ook last van, slechter beeld op je desktop. Toen waren het namelijk nog add-on kaartjes, die je ook doorluste.

Iedereen weet dat software decoding op een fatsoenlijke compu beter beeld geeft dan hardware decoding met zo'n MPEG kaartje toch? Toch??

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-02 08:42

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Topicstarter
ja aan zo'n kaartje heb ik ook zitten denken... wie heeft daar meer ervaring mee wat betreft kwaliteit van je monitorbeeld?
En het 'schokken'is niet altijd gelukkig, maar toch valt het af en toe op dat ie niet helemaal lekker loopt jammer genoeg.
Maar er zijn verder geen tips om op het huidige systeem de dvd vloeiender te laten lopen?
(ja, DMA staat aan!)

aAarGhh

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 14:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Kwaliteitsverlies van het monitorbeeld door het doorlussen (voor zover het opvalt) is vrij simpel op te lossen door niet door te lussen. Doorlussen is alleen noodzakelijk als je films op de monitor wil kijken. Kwaliteitsverlies van het TV beeld door gebruik van een hardwaredecoder is mij nooit opgevallen, winst wel!

Vwb schokken zou de ondersteuning van je videokaart uitgeschakeld kunnen zijn, je kan dit tweaken met DVDgenie (www.inmatrix.com)

Tevens zou je eens een andere player (bijv. WinDVD2000 of PowerDVD) kunnen proberen.

Suc6

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anyway... ik heb dus nog nooit van die zgn kwaliteitsverlies gehoord c.q. gezien.

En als het echt zo slecht gesteld was met de doorlus van kaarten ala H+ en DXR3, dan was dat wel uitgebreid aan de orde geweest en werden de kaarten niet zo geroemd.

Persoonlijk vindt ik dus de opmerking pure bullshit (misschien zelfs wel een troll)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1