Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:

Ik wil graag ergens mobiele telefoons en dat soort devices ten toon stellen, waar mensen naar kunnen kijken etcetera. Het gaat om ongeveer 5 telefoons. In de drukte kan het misschien lastig zijn om alles goed in de gaten te houden.
Hoe kan ik de telefoons vast maken, zonder deze permanent te beschadigen? Of hebben jullie misschien andere tips of advies om ze 'onsteelbaar' te maken?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou kunnen overwegen ze achter glas te stoppen.

Verder zou een staalkabeltje voorkomen dat je ze zomaar mee kan grissen, maar met een klein tangetje knip je die natuurlijk gewoon door.

Bij de mediamarkt hebben ze zo'n electronisch systeem. Misschien een mogelijkheid om dit na te maken?

Onsteelbaar bestaat natuurlijk niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Luit op 18-09-2006 11:05 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58
Dummy gebruiken ipv echte toestellen? :?

Verwijderd

Topicstarter
Het hele punt is dat ze moeten kunnen worden gebruikt, dus een dummy gebruiken is niet zo'n goede optie :D Staalkabeltja kan in principe wel, maar maakt het gebruik ook lastiger. Het valt dus niet mee.. Toch bedankt voor de replies.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:13:
Het hele punt is dat ze moeten kunnen worden gebruikt, dus een dummy gebruiken is niet zo'n goede optie :D Staalkabeltja kan in principe wel, maar maakt het gebruik ook lastiger. Het valt dus niet mee.. Toch bedankt voor de replies.
De meeste telefoons hebben een opening aan de linkerbovenhoek vaak om een Keycord aan te hangen.
Dit is echter zo klein vaak dat ik niet denk dat je daar een staalkabeltje doorheen kan wurmen.
En als ze al gebruikt mogen worden krijg je ze onherroepelijk beschadigd terug.

Verwijderd

Topicstarter
[qoute] En als ze al gebruikt mogen worden krijg je ze onherroepelijk beschadigd terug. [/quote]
Er zullen geen jongere mensen aan te pas komen, dus ik denk dat ze niet te erg beschadigd kunnen worden. Het is ook redelijk zakelijk en er komen niet zoveel mensen als op de HCC beurs ofzo, maar omdat sommige toestellen toch wat duurder zijn, wilde ik ze toch een beetje beschermen. Ik zal eens goed kijken bij welke telefoons zo'n gaatje is, want dat is wel een goede tip. Anders kan ik misschien gewoon alleen maar telefoons met gaatjes gebruiken. En natuurlijk nog uitzoeken wat voor (sterk) materiaal ik erin kan proppen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien heb ik wel een aantal telefoons met zo'n gaatje, maar touw daar doorheen stoppen is wel erg breekbaar en staaldraad is natuurlijk niet zo fijn buigbaar. Het lijkt wel alsof er geen perfecte methode is, maar misschien moet het dan maar iets minder beveiligd, aangezien het er meer om gaat dat ze niet los liggen. Dan maar beter opletten...

Bedankt voor de moeite en als er nog een perfect (beter) idee is, dan sta ik er natuurlijk voor open :D

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 18:03

b0p

Heb laatst een lijst opgehangen met een stuk staaldraad (ong. 1mm diameter). Hier heb ik vrij makkelijk een lusje mee kunnen maken. Het ging om een setje (speciaal bedoeld om lijsten op te hangen) met een aantal busjes meegeleverd. De lus gaat door het busje en vervolgens knijp je het busje plat met een combinatietang. Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk voor je is.

Ik weet bijna zeker dat je de lus klein genoeg kunt maken om het in jou situatie te gebruiken (bij mijn N-Gage QD gaat het in ieder geval met gemak). De benodigdheden zijn in iedere bouwmarkt verkrijgbaar.

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Maar goed, als je die telefoon wil jatten, geef je er een flinke ruk aan, en het piepkleine stukje plastick welke de staaldraad tegenhoud breekt geruisloos af.. dan heeft de dief de telefoon zonder noemenswaardige beschadiging

Beste film ooit

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je maar 5 telefoons wilt tentoonstellen, regel je er toch 1 of 2 persoontjes bij die kunnen helpen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• b0p

b0p

soepkip schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:41:
Maar goed, als je die telefoon wil jatten, geef je er een flinke ruk aan, en het piepkleine stukje plastick welke de staaldraad tegenhoud breekt geruisloos af.. dan heeft de dief de telefoon zonder noemenswaardige beschadiging
De busjes die ik beschreef zijn ook van staal. Knappe jongen (of meid) die hem in een keer losrukt. Maar met een combinatietang op zak knip je wel zo het staaldraad door. Waterdicht is het dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Wow b0p, ik denk dat dat best een zeer goede oplossing kan zijn. Ik weet nog niet precies wat ik me bij die busjes moet voorstellen en ik weet niet of je de naam van die producten mag posten hier, maar het is zeker te overwegen. Waterdicht zal het inderdaad nooit worden, maar dit is al zeker beter dan wat ik tot nu toe heb bedacht.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om er gewoon sterk visdraad voor te gebruiken. Misschien even naar de plaatselijke visboer voor t sterkste draad? :) Je breekt het iig niet met je handen en als je aangeeft dat het qua diefstal (hopelijk) mee gaat vallen is het natuurlijk wel een methode die.
1. je toestellen niet beschadigt
2. gebruikersgemak levert
3. ervoor zorgt dat toestellen niet zonder meer meegenomen worden.
(vraag je ook eens af hoeveel mensen er met een schaar/mes oid rondlopen..)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nooit zo'n visser geweest, maar zijn er erg goede knopen in te leggen of niet? heh het wordt een beetje een gekke draad, omdat ik niet precies weet wat ik wil haha.

• b0p

b0p

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/2isbklh.jpg

Hier even een brak picje van de constructie. Vervang dat hangertje door een mobiel naar keuze en je hebt een behoorlijk sterke verbinding. Je trekt waarschijnlijk eerder de telefoon kapot dan het draad. Hoop dat het verhaal van het busje zo ook duidelijk is. Je hebt dus gewoon een hol metalen staafje dat je platknijpt zodra je lus naar wens is.

Heb het setje van mij bij Praxis gekocht. Merknaam heb ik helaas niet voor je. Het is niet al te duur in ieder geval. Zoals ik al verteld had is het een systeem om lijsten op te hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Mucho gracie, of hoe je het schrijft:p ik heb een ebetje overlegd, en ik denk dat ik er zo wel uit kom. Ik blijf deze draad nog wel 1 keer per dag chekcen voorlopig. Bedankt Tweakers :D
Pagina: 1