Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Scherm minimaliseert tijdens spelen games*

Pagina: 1
Acties:
  • 815 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

tijdens het spelen van verschillende spellen minimaliseert het scherm automatisch. gebeurt bij verschillende spellen (cod II, madden, golf) kan er dan weer op klikken en verder gaan maar dit is natuurlijk vrij irritant.

Ik heb pogingen gedaan om alle processen op de ahctergrond eerst uit te schakelen. Bijvoorbeeld de firewall en virusscanner. Verders draaien er ook geen programma´s op dat moment.

Ik heb een Geforce 6600 GT 256 Mb kaart draaiende op een AMD processor. Werk met XP Home.

Ik las wat over het instellen van prioriteiten maar is me nog niet helemaal duidelijk wat er mee bedoeld wordt. Kun je instellen welke prg´s ´voorgaan´ op andere?

PC gescand met anti spyware software en een logje geplaatst bij t antispywareoffensief. PC is verders schoon...

hoe kan dit? instelling van de videokaart??

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

Update de drivers van je moederbord , videokaart , geluidskaart en installeer daarna de nieuwste Directx. Daarna ga je in je bios kijken of je daar nog vreemde settings heb staan.

Ik denk toch dat je een process hebt dat je hebt draaien dat zijn aandacht vraagt.

Maar rare vraag , welke muis gebruik je Ik had ook een muis als ik dan een toetsen combinatie deed tezame met een muis combinatie dat ik dan een windowstoets (met windows teken )+ M deed , minimalizeer alles.

Ik denk misschien dat je tijdens het spelen een combi indrukt van toetsen intikt dat er voor zorgt dat het het zelfde gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Dank voor de reactie.
De combi van toetsen is het niet. Heb het even gestest door een spel aan te zetten en daarna niets meer te doen. Ook dan gaat t scherm na verloop van tijd naar beneden.

Ik zal (vanavond) ook even kijken of ik de laatste drivers heb van de videokaart. Heb ze niet zo lang geleden geupdate maar toch zou wat kunnen zijn.

De processen die draaien kan ik checken met ctrl-alt-del toch?

Zal BIOS ook even nalopen of daar iets vreemds staat kwa instelling

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

schermbeveiliging??. of energie stand....

Zorg er voor dat je een procesmonitor installeerd. Of zorg er voor dat je idd taakbeheer open hebt staan tijdens het spel. Sorteer dan op de CPU blad. Als het spel er weer uit knalt kijk dan even naar welke process het hoogste is.

Gebeurt het in gelijke intervallen, zoja dan kun je dit dus ook checken in het archief van taakbeheer.

Schakel eens de pagefile van je systeem uit. (Ook optimalisatie programma's zoals, defragmentatie software, externe download ).

Hoeveel geheugen heb je en hoeveel vrij.

[ Voor 86% gewijzigd door Stronkie op 18-09-2006 13:01 ]

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
gebruik je soms ZoneAlarm als firewall? want met die firewall moet je dus 'game mode' gebruiken of zijn automatische updates uitzetten, want die kunnen idd je spel laten minimaliseren. Check ook anders de automatische updates van je vscan enzo.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met ctrl-shift-esc (soms is dat ctrl-alt-del) zoveel mogelijk onnodige processen uitzetten. Ik denk dat het een tooltje is wat op 1 of andere manier soms de focus krijgt. Het is niet zinnig om hie rverdere uitspraken over te doen, aangezien er talloze progjes zijn die dat zouden kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 18-09-2006 12:58 ]

• chriswet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 20:17
Ik heb sinds vorige week precies hetzelfde: Mijn games minimaliseren zich continu. De betreffende spelletjes zijn MTW, MTW2, Farcry. Games die niet minimaliseren zijn Steam (HL2) en Crysis. Ik denk daarom dat het om een DirectX probleem gaat ism een nieuwe Windows (XP) update. Anders wordt het gewoon ouderwets formatten en opnieuw beginnen...

Iemand ideeen?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tja, een topic van anderhalf jaar oud kicken zonder enige informatie of vorm van inzet gaat natuurlijk niet. Je kunt aan de hand van de FAQ hier (klik) een topic openen als je er zelf echt niet uit komt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.