Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurjongen heeft op een systeem hier afgelopen week een versie van Windows XP Pro geinstalleerd. Na een week bleek echter dat hij niet de legale licentie gebruikt heeft welke bijgeleverd was aan de PC. Om deze reden heb ik vervolgens Windows XP Pro opnieuw geistalleerd en de bijgeleverde licentie gebruikt.... Dit verloopt zonder eenige probleem, echter na het terugplaatsen van een backup komt de melding dat ik een minder legale licentie van Windows XP Pro gebruik weer gewoon terug het scherm op. Wat blijkt, Windows XP heeft ook een backup gemaakt van het register gezien er voor mij belangrijke gegevens in stonden mbt gebruik van bepaalde administratieve programma's.

Met andere woorden, ik heb Windows XP Pro geinstalleerd met een legale licentie maar werk nu wederom met een illigale licentie. Enkel de productcode veranderen slikt het systeem niet.

Iemand eenige probleem hoe ik dit op kan lossen?? Ik heb gewoon een legale licentie en gezien het OEM is wil Microsoft niets doen en me leverancier weet het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de legale XP er overheen installeren (upgrade) en de correcte key gebruiken. Alle programma's blijven dan behouden.

[edit]
Een eventuele virusscanner eerst verwijderen voordat je gaat upgraden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt die key aanpassen naar die legale, dat zou het op moeten lossen?
How to change the Volume Licensing product key on a computer that is running Windows XP SP1 and later versions of Windows XP
Of werkt dat niet voor de OEMversie?

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 18-09-2006 10:59 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt dit inderdaad niet bij de OEM Licentie :-(

In het artikel staat dan ook:
Waarschuwing De stappen die in dit artikel worden beschreven, werken alleen bij Volume License-media. Als u dit probeert bij OEM-media of media die u in de winkel hebt aangeschaft, kunt u de productcode niet wijzigen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:58:
Je kunt de legale XP er overheen installeren (upgrade) en de correcte key gebruiken. Alle programma's blijven dan behouden.

[edit]
Een eventuele virusscanner eerst verwijderen voordat je gaat upgraden.
Bij poging hiertoe geeft Windows Setup de melding "U kunt geen upgrade uitvoeren van deze versie van Windows XP. De upgrade-optie is niet beschikbaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:06:
[...]

Bij poging hiertoe geeft Windows Setup de melding "U kunt geen upgrade uitvoeren van deze versie van Windows XP. De upgrade-optie is niet beschikbaar."
Dat is als je de setup in Windows start? Probeer eens te booten van die CD en dan de niet-grafische installatie te starten. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:06:
[...]

Dan kun je nog een poging doen om vanaf de CD te booten en dan de windows installatie te herstellen. (niet de recovery console).

De setup zal dan aangeven dat er al een windows installatie is en vragen wat hij er mee moet doen.

Owja en een tip, laat buurjongetjes niet met zakelijke PCs spelen maar iemand die er echt iets van snapt. Misschien beledig ik hier heel wat tweakers maar met een zakelijke pc moet je zuinig zijn en achteraf kost je dit dus meer tijd en geld.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Denk ook eens aan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif button :)

Wat ik zou doen is gewoon je legale XP Pro installeren, en dan je programma's ook. Mijn Documenten e.d. kan je altijd wel handmatig terugzetten :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:09:
[...]
Owja en een tip, laat buurjongetjes niet met zakelijke PCs spelen maar iemand die er echt iets van snapt. Misschien beledig ik hier heel wat tweakers maar met een zakelijke pc moet je zuinig zijn en achteraf kost je dit dus meer tijd en geld.
Ik weet er nu alles vanaf maar helaas had ik op dat moment zelf geen tijd en ach... Het ventje kon zo ook een zakcentje bijverdienen..... Achteraf geeft het nu pas de problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik zou gewoon eens bellen met Microsoft, volgens mij kun je telefonisch wel een key krijgen. Ik heb ooit eens een PC opnieuw geïnstalleerd met een XP die niet bij de PC hoorde. Werd keurig geholpen.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Probeer deze tool van Microsoft eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost na een herstel van alle bestanden tijdens de setup ;-).

Thanks for the Reply :*)
Pagina: 1