i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
succes
[ Voor 21% gewijzigd door rdfeij op 18-09-2006 11:00 . Reden: add-on ]
De huidige C: verwijderen en dan een herinstallatie doen!
PS Let op je topic titel! Dit zou met [XP] moeten beginnen.
configuratiescherm > systeembeheer > computerbeheer > schijfbeheer
rechtermuisknop op de partitie die je wilt veranderen > stationsletter en paden wijzigen
eerst de schijf die nu c: is een willekeurige andere letter geven, dan windows schijf weer gewoon c:
i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB
[edit] Maar je zou de tip van hierboven wel eens kunnen proberen. Ik ben benieuwd. Volgens mij blijf je dan nog allerlei verwijzingen (in register en configuratiebestanden) houden die naar H:\ pointen. Dat allemaal handmatig wijzigen is volgens mij geen doen.
[ Voor 40% gewijzigd door Palomar op 18-09-2006 11:05 ]
Sign here against sigs
Ik zou het maar latendezejongeman schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:57:
ik denk dat partition magic wel een mogelijkheid bied om dit te veranderen.
succes
partition magic kan het wel inderdaad, maar je windows installatie wordt echt onbruikbaar en je zal dan je windows opnieuw moeten installeren. Je hele register is waardeloos geworden doordat overal C: moet staan ipv H:
Korte antwoord: dat wil je niet. Gewoon zo laten. Of opnieuw formatteren + installeren. (En dan je removable dinges niet ingeplugged hebben).Hoe zorg ik er voor dat mijn Windows schijf de "default" schijf wordt?
Zie trouwens ook zoeken naar 'geen C na installatie' binnen WOS en dan bijvoorbeeld [XP] Installatie op verkeerde schijf
Ik pas de topictitel wat aan, 'Bootschijf is geen c: meer' voldoet niet echt aan Windows Clients - Policy
Huh? Heb je dat zelf wel eens geprobeerd bij een systeempartitie? Het lijkt me handig als je het er even bij zegt als je gokt dat iets kan ipv. dat je het weet. Nu valt het in dit geval wel mee want er kan niets fout gaan, maar als je in andere gevallen ook gokt kan je best het systeem van een ander slopen en dat lijkt me niet de bedoelingtimin8r schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:01:
maar windows boot wel normaal? dan kun je het volgende doen:
rechtermuisknop op de partitie die je wilt veranderen > stationsletter en paden wijzigen
eerst de schijf die nu c: is een willekeurige andere letter geven, dan windows schijf weer gewoon c:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
ik heb hetzelfde probleem als de TS.. maar jouw manier werkt niet. is beveiligd... en ja, ik heb volledige rechten, maar windhoos Windows laat het niet toe..timin8r schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:01:
ik heb het nu ook al een paar keer gehad.. heb 2 fysieke schijven, 3 partities.. c,d,e.. windows staat nu op D, E is de extra van de fysieke D en C is mijn oude E schijf..
/edit en ik heb geen usb pen oid erin zitten.. hooguit mn ipod draadje..
[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 18-09-2006 11:30 . Reden: Anderen nablaten maar ondertussen wel gewoon de software gebruiken is wat kinderachtig, nietwaar? ]
Dit gaat niet lukken. Windows laat dit niet toe voor de system & boot partitie. Via het register kan je iets meer doen (via HKLM\System\MountedDevices) maar dit raad ik ten sterkste af!!!!!!timin8r schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:01:
Waarschijnlijk start Windows niet meer op of alleen met heel veel fouten.
Heb idd card reader! Maar goed, laat het dan maar zo
[ Voor 24% gewijzigd door El_Bandito op 18-09-2006 11:25 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
[offtopic]
Je link doet het niet in je sig
[/offtopic]
[ Voor 12% gewijzigd door Marlibica op 18-09-2006 11:27 ]
Sign here against sigs
bedankt aan iedereen voor het op mijn plaats zetten
aan ts: ik zou bij herinstallatie rdfeij's tip maar meenemen om herhaling te voorkomen.
i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB
En dan kun je niet meer booten, omdat windows overal naar drive H: probeert te zoeken om dingen op te starten.timin8r schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:01:
Bovendien zal de diskmanager dit niet toelaten omdat het de OS (windows) disk is.
Had je laatste reactie niet gezien
[ Voor 4% gewijzigd door rdfeij op 08-10-2006 12:36 . Reden: doh ]
Vormt het in feite echt een probleem dat C niet de systeem schijf is?
Want ik heb net al mijn drivers gedownload en geinstalleerd + programma's en ook m'n legitieme windows al geactiveerd...
En ik ging eens voor een volledige CLEANE installatie gaan..
Klopt.ClarkNova schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:58:
De enige deftige manier is dus herinstalleren... ?
Maar dat was al redelijk duidelijk geworden, ook als je de eerder aangeboden resultaten uit de search ( zie F_J_K in "[XP] Bootschijf is geen c: meer na herin..." ) na had gekeken
Om alleen voor deze bevestiging een anderhalf jaar oud topic omhoog t halen is niet echt nodig, daarom gaat ie ook dicht.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dit topic is gesloten.
![]()