[Radeon 9600xt] Geen goede overgang van kleuren

Pagina: 1
Acties:

• zeni
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-07 09:33
Gister was er nog niks aan de hand, maar toen ik vanochtend mijn computer opstartte waren er enkel blokken met kleuren te zien. Een normale overgang tussen de kleuren ontbrak. Op m'n bureaublad zijn op dit moment wel opeens de wolken weer goed te zien, maar het landschap nog steeds niet (zie onderstaande screenshot).

Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/161/beeldjz0.jpg

Iemand van jullie enig idee waar het probleem kan liggen? Het systeem is een P4 2.8, 1GB geheugen en een Radeon 9600xt met de nieuwste drivers (Catalyst 6.8). Kleurkwaliteit staat gewoon op 32 bits.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Er is op je screenshot niks te zien. :/

edit: Dan zou er eigenlijk iets met je monitor aan de hand zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Xadeon op 18-09-2006 10:37 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 13:25
(jarig!)
Eventueel is er een probleem met je scherm?
Zit de VGA kabel er goed in?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• zeni
Bedankt voor de reacties, hier zou ik anders niet zo snel achter zijn gekomen. Alle kabels zitten er goed in dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat het gewoon tijd wordt voor een andere monitor, deze is ook alweer zo'n 5 jaar oud (iiyama pro 413).

EDIT: Andere monitor gepakt (TFT), maar vreemd genoeg nog steeds dezelfde problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door zeni op 18-09-2006 11:39 ]

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 19:25
die windows achtergrond is soweiso niet zo mooi...kijk eens naar andere foto's

check natuurlijk ff of je kleurdiepte op 16 bits staat ipv 24/32 }:O

• zeni
jaapstobbe schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:27:
die windows achtergrond is soweiso niet zo mooi...kijk eens naar andere foto's
Het gaat me erom dat mijn graphics card geen goed beeld meer produceert, niet of een achtergrond mooi is of niet.
jaapstobbe schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:27:
check natuurlijk ff of je kleurdiepte op 16 bits staat ipv 24/32 }:O
Waarom op 16 bits? Kleurdiepte stond altijd op 32 bits (ook nu, zie mijn startpost). Dat zou toch gewoon moeten werken?

Ik heb voor de duidelijkheid een foto van het probleem gemaakt. Het probleem treedt op bij alle soorten graphics (afbeeldingen, games, etc.). Misschien komt het jullie nu bekend voor. Is de hardware kapot of is het wellicht iets softwarematig?

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/8804/img2120sx4.jpg

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het softwarematig was, zou het ook te zien zijn op je screenshots. Er gaat iets mis van zodra het signaal de RAMDAC van je videokaart is gepasseerd. Het zou dus eventueel aan de kaart kunnen liggen maar ook aan de monitor of de kabel. Ik weet dat je je monitor al gewisseld hebt maar wat met je kabel?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit klinkt als een videokaart probleem. Als je garantie hebt, zou ik daar werk van maken. Bij Club3D hebben geven ze 24 maanden fabrieksgarantie. Al hoop ik voor je dat je geen Club3D hebt, maar dat heeft vooral persoonlijke redenen...

• zeni
Als ik de videokaart vervang door een andere (GF3 Ti200) doet alles het weer perfect. De monitor en kabel zijn beide dus in orde. Hoewel ik de kaart 2.5 jaar geleden gekocht heb ga ik er toch maar mee terug naar de winkel.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Kan het niet zo zijn dat je kleur-instellingen niet goed staan?? (gamma veel te hoog bijvoorbeel) of een slechte verhouding tussen brightness en contrast?

Verwijderd

Het lijkt of je het beeld op een hele slechte kwaliteit hebt staan. Ik hoor dat je de nieuwste drivers hebt. Is dit sinds je nieuwe drivers hebt geinstalleerd? Probeer anders eens de oude te installeren. Daarnaast ga eens naar rechter muisknop (op bureaublad) -> eigenschappen -> instellingen (( kijk of alles goed staat, 32 bit etc)) -> kleurbeheer (ander kleurprofiel misschien ingesteld? verwijderen) -> nvidia -> kleurcorrectie (bekijk eventueel andere instellingen die misschien verkeerd zouden kunnen staan).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:49:
Het lijkt of je het beeld op een hele slechte kwaliteit hebt staan. Ik hoor dat je de nieuwste drivers hebt. Is dit sinds je nieuwe drivers hebt geinstalleerd? Probeer anders eens de oude te installeren. Daarnaast ga eens naar rechter muisknop (op bureaublad) -> eigenschappen -> instellingen (( kijk of alles goed staat, 32 bit etc)) -> kleurbeheer (ander kleurprofiel misschien ingesteld? verwijderen) -> nvidia -> kleurcorrectie (bekijk eventueel andere instellingen die misschien verkeerd zouden kunnen staan).
Dit is inderdaad iets wat je zou moeten controleren.
Ik heb hetzelfde probleem met een 9800Pro en het probleem lost zich meteen op wanneer ik via Catalyst Control Panel op de button 'Re-Activate Color Mgt' druk.
Maw: iets is verpest in de kleur profielen die default worden geladen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:49:
Hij heeft ati?

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Zie mijn opmerking erboven :)
Pagina: 1