ik probeer een functie te maken voor het vullen van een DBLookupCombobox.
Het volgende heb ik:
queryExec(qryobj,q,false) is een eigen procedure die een query opent. qryobj is een TQuery, q is een stringlist en 'false' houdt in dat het een 'open' moet zijn (true zou een 'ExecSQL' zijn)
Alleen het werkt niet... ik hou gewoon een inactive control als ik de procedure aanroep, waar gaat het mis? Er worden geen errors gegenereerd.
edit:
ik gaf toch aan wat er mis gaat? De control wordt niet active. Terwijl normaal een control active wordt zodra je er een query aanhangt. Volgens mij is er gewoon iets mis in de opbouw van mijn procedure. En ja de procedure wordt aangeroepen en ja de query heeft een resultaat. (van 4 records in dit geval)
Het volgende heb ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| procedure vulControl(obj : TObject; qryobj : TQuery; qry : string; lijst : string; sleutel : string; sleutelwaarde : string);
//vult een control met waarden uit de database
var q : TStringlist;
begin
if obj is TDBLookupCombobox then
begin
q := TStringlist.Create;
q.Add(qry);
try
queryExec(qryobj,q,false);
with (obj as TDBLookupCombobox) do
begin
ListSource := qryobj.DataSource;
ListField := lijst;
keyfield := sleutel;
KeyValue := sleutelwaarde;
end;
finally
q.Free;
end;
end; //if
end; |
queryExec(qryobj,q,false) is een eigen procedure die een query opent. qryobj is een TQuery, q is een stringlist en 'false' houdt in dat het een 'open' moet zijn (true zou een 'ExecSQL' zijn)
Alleen het werkt niet... ik hou gewoon een inactive control als ik de procedure aanroep, waar gaat het mis? Er worden geen errors gegenereerd.
edit:
ik gaf toch aan wat er mis gaat? De control wordt niet active. Terwijl normaal een control active wordt zodra je er een query aanhangt. Volgens mij is er gewoon iets mis in de opbouw van mijn procedure. En ja de procedure wordt aangeroepen en ja de query heeft een resultaat. (van 4 records in dit geval)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 10:46 ]