Goedendag tweakers,
Eergisteren was het zover, mijn nieuwe spullen waren binnen. Ik gelijk alles netjes in m'n oude kast gestopt.
Hier de specs, daarna het probleem:
Iemand enig idee waar het conflict zit? Iets bekends met dit moederboard? De 20GB die gewoon echt op z'n eind loopt (Eerder problemen mee gehad, met bepaalde muziek draaien dat echt ALLES vastloopt, maar in deze gevallen heb ik Winamp nog niet aangeraakt. Alle muziek staat op de 20GB).
Hellèp... Alsjeblieft
Met vriendelijke groeten,
Bjorn Schijff
Eergisteren was het zover, mijn nieuwe spullen waren binnen. Ik gelijk alles netjes in m'n oude kast gestopt.
Hier de specs, daarna het probleem:
Nou, ik had rekening gehouden met een herinstall dus al m'n belangrijke documenten, bestanden e.d. waren al gebackupped op een andere partitie op m'n huidige schijf. Na de herinstallatie en installatie drivers verwachtte ik een lekker vlot draaiend systeempje. Dat klopte, tot ik Daemon Tools wou installeren om wat oude iso'tjes te installeren. Bij de initialisatie van Daemon tools krijg ik een spontane reboot, en dat blijft zo. Andere emulatie software geprobeerd -> Zelfde verhaal, alleen PowerISO werkt en dat heb ik dus ook gebruikt om m'n doel te bereiken. Toch heb ik nog steeds last van instabiliteit, spontane vastlopers, spontane reboots, hier en daar bijna-vastlopers waar het systeem voor een goede 10 seconden gewoon freezed. Geheugen is nieuw en out-of-the-box dus lijkt me wel ok...Standaard 420W voeding, heeft het altijd prima gedaan.
ASRock 939Dual-sata2
AMD Athlon64 3200+ (2.0GHz)
Kingston 512/PC3200 (400MHz)
nVidia GeForce 4400 (64mb, fast-write e.d. uit) -> Moet nog XFX GeForce 600GT in.
Yamaha geluidskaartje
Maxtor 80GB/7.200
Western Digital 20GB/7.200 (S.M.A.R.T zegt 20% reliability... Word vervangen door een 200GB van WD)
Windows XP Pro, na upgrade SP2.
De rest onboard.
Iemand enig idee waar het conflict zit? Iets bekends met dit moederboard? De 20GB die gewoon echt op z'n eind loopt (Eerder problemen mee gehad, met bepaalde muziek draaien dat echt ALLES vastloopt, maar in deze gevallen heb ik Winamp nog niet aangeraakt. Alle muziek staat op de 20GB).
Hellèp... Alsjeblieft
Met vriendelijke groeten,
Bjorn Schijff
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 10:22 . Reden: Voeding vergeten :+ ]