Toon posts:

[Asus P5W Deluxe + c2d E6600] Mass problem

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al 2 dagenbezig om mijn pc op gang te krijgen maar ik heb echt veel problemen met P5W deluxe+E6600 met Corsair Twinx 2gig DDR2-800 en asus x1900xt crossfire videokaart + Asus 450W powerbox. Ik heb jullie hulp erg nodig! ik weet echt neit wat het probleem is

(1) Het weigert vaak om op te starten. Je hoort hem laden en dan valt hij uit. ik moet hem dan paarminuten laten rusten en dan aan zetten om hem weerte laten starten.

(2) ik gebruikte ff een opstart diskette omdat ik mijn hardeschrijf wou formateren. Hij herkent de drive niet en geef c: aan als iets-RAM drive. Dat gebeurd wanneer ik opstarten kies zonder cd-rom. Als ik met cd-rom kies, dan toont hij mijn cr-rom drive en blijf dan leuk vast zitten.

(3) Ik ging naar de bios en koos even om cd-rom als eerste te laetn boot-en. Ik checkte eerst ff mijn hardware informatie... en kwam tot een schrok tegen dat mijn CPU temperatuur 70-80 GRADEN was.(!!!) Hoe is dat nou weer mogelijk... ik startte het alleen maar op.

(4) ik heb eindelijk mijn harde schijf kunnenfomateren doormiddel van WIndows XP cd. Windows statrts leuk op en als ik mijn p5w cd erin gooi dan hoor ik getik vanuit mijn cd-rom drive en duurt dan ongeveer 2 minuten voordat auto-run draait. Het installeren van de drivers duurde ook ongelooflijk lang. +/- 20 minuten!! Er stond dat het nodig was om 3xte rebooten. Waarna elke "reboot" de computer weigerde te restarten en crashde. Na een minuutje rust kon ik het weer laten runnen en verder gaan met de installaties van de overige drivers. Na de laatste Driver installie. Liet het zien dat niets was geinstalleerd. ik probeerde het nog een keer en nog steeds stond het er dat er niets was geinstalleerd.

(5) Ik kies Windows afsluiten... maar het start gewoon opnieuw op... dus ik heb ff Intel's TAT gedownload en kwam ernog een keer achter dat mijn Conroe 6600 lekker 80 graden was. alletwee de cores waren ongeveer tussen 75-80 graden. Ik heb toen ff mijn kast open geschroeft en aan alles gevoelt of het warm was. Het was so-so warm.. HEat sink was koud tot lauw.

(6) ik dacht dat het misschien aan de Bios lag dus heb ik het ff geflashed naar 1305. Maar het is nog steeds hetzelfde.

Ik heb echt geen idee wat er mis is.. Ligt het aan de moederbord of aan het processor? of allebei?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voordat je verder kunt moet er eerst iets gebeuren aan de koeling van je CPU. Mijn eerste gedachten is dat de heatsink niet juist geplaatst is. Helemaal omdat je aangeeft dat deze niet echt warm/heet wordt. Welke heatsink/koeler gebruik je voor de processor? Bij het plaatsen misschien teveel koelpasta of juist geen koelpasta gebruikt? Of was er al een thermalpad aanwezig en ben je vergeten het platicje er vanaf te halen? Ik zou zeggen haal je heatsink eens los en kijk daar eens naar.

P.s. Tenzij je het systeem kant en klaar hebt gekocht, dan zou ik gewoon het hele systeem even terug brengen naar de winkel om hem daar na te laten kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 18-09-2006 02:14 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de koeler die standaart bij de Conroe gelevert is. Pasta was niet te veel niet te weinig. het word ook goed over de oppervlakte gesmeert als ik naar de processor kijk. Ik heb het al 3 a 4 keer opnieuw erin geplaats om te checken of de pasta goed erop zat etc.

Ps en het is geen kant en klaar systeempje =D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 02:54 ]

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:59
Misschien dat je ram te weinig voltage krijgt. Ik weet zelf niet wat je reepjes nodig hebben maar zet het even op 2 volt dan weet je zeker dat het niet aan je ram ligt.

Voor de rest even controleren of je heatsink goed zit. Even met je hand kijken of hij goed vast zit op alle hoekpunten.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mijn ervaring met die standaard koelers is dat als je ze terugplaatst nadat ze al eens bevestigd zijn geweest, ze minder goed vast zitten. Heb je die verdikkingspootjes op de hoeken helemaal uitgetrokken? Als je dat niet doet dan zakt het bevestigingspootje niet diep genoeg door het gat in je mobo en dan zit je koeler scheef. Ik heb dezelfde setup en de koeler wordt behoorlijk warm.

Die van jou maakt denk ik geen contact, waardoor het koelblok koel blijft en de warmte van de CPU nergens heen kan. Dit kan ook gevolgen hebben hoe de rest van je systeem reageert. Wat is je clocksnelheid in Windows? Die zal zich al wel aan het terugthrottlelen zijn met die temps.

Beste wat je nu kan doen: koeler eraf. Alle pasta er goed af halen, alles schoonmaken. Neuwe pasta erop, bv druppeltje AS oid. Uitsmeren. Pootjes van de koeler controleren of ze helemaal vrij zijn en dan de koeler er weer op monteren. Hoekpunten stevig in de vergrendeling drukken.

Verwijderd

Ik merk dat een aantal van jou problemen ook bij mij voorkomen.

- Mijn DVD speler tikt ook af en toe als ik een cd/dvd-rom gebruik. Weet echt ook niet hoe ik dit kan oplossen
- Maar mijn grootste probleem is als ik mijn computer gewoon normaal afsluit, dus gewoon start, computer uitschakelen gaat de pc netjes uit. Echt springt hij na ongeveer weer een minuuut weer aan. De tijden dat die aanspringt zijn variable ene keer is het na een minuut andere keer na 5 min. Heel vaag dit. Ik heb dit opgezocht op GOT daar kwam echt naar voren dat de Marvell netwerk kaart dit veroorzaakt. Wake on Lan ook wel genaamd. Wat ook een bios instelling kan zijn, maar kan dit niet vinden in het bios. http://gathering.tweakers...2Cherstart%2Cna%2C5%2Csec
Ik heb dit zelf ook uitgevoerd maar het werkt echter nog steeds niet. Dus als iemand hier een oplossing voor heeft zou het heel mooi zijn wordt hiervan namelijk beetje moedeloos.

Het komt ook regelmatig voor als ik een wijziging in mijn bios maak en dan "save and exit setup”. mijn pc uitgaat en dan direct weer aanspringt. Hij onthoud echter de instellingen wel. Vind dit ook een beetje raar.

Verder heb ik weinig problemen met het nieuwe systeem van mij!
Asus P5WDH Deluxe
E6600
Sapphire 1950XTX
Team Xtreem PC6400 DDR2 800Mhz
Antec Sonata II
Antec Smartpower 2.0 450W

• Loekie
  • Laatst online: 26-05 15:32
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:54:
Ik merk dat een aantal van jou problemen ook bij mij voorkomen.

- Maar mijn grootste probleem is als ik mijn computer gewoon normaal afsluit, dus gewoon start, computer uitschakelen gaat de pc netjes uit. Echt springt hij na ongeveer weer een minuuut weer aan. De tijden dat die aanspringt zijn variable ene keer is het na een minuut andere keer na 5 min. Heel vaag dit. Ik heb dit opgezocht op GOT daar kwam echt naar voren dat de Marvell netwerk kaart dit veroorzaakt. Wake on Lan ook wel genaamd. Wat ook een bios instelling kan zijn, maar kan dit niet vinden in het bios. http://gathering.tweakers...2Cherstart%2Cna%2C5%2Csec
Ik heb dit zelf ook uitgevoerd maar het werkt echter nog steeds niet. Dus als iemand hier een oplossing voor heeft zou het heel mooi zijn wordt hiervan namelijk beetje moedeloos.
De wake on lan functie is toch wel uit te schakelen in het bios?
Als dat je niet lukt zul je je computer achter een stekkerblok moeten hangen.
Het komt ook regelmatig voor als ik een wijziging in mijn bios maak en dan "save and exit setup”. mijn pc uitgaat en dan direct weer aanspringt. Hij onthoud echter de instellingen wel. Vind dit ook een beetje raar.
Dat is normaal gedrag, de computer start op met de nieuwe instellingen. Dit is dus niet direct een probleem maar meer zoals het 'hoort' te gaan ;)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Het plaatsetn van de koeler gaat moeizaam. Ik meot echt hard drukken voordat het erop zit... als ik de 2 diagaal over elkaar staand pootjes in druk.. dan zitten die vast doe ik de andere paar.. dan schieten de andere er weer uit. ik ben bang dat ik beetje te veel kracht gebruik en er een nog diepeere gat van maak in de mobo O.o

Verwijderd

Loekie schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:14:
[...]

De wake on lan functie is toch wel uit te schakelen in het bios?
Als dat je niet lukt zul je je computer achter een stekkerblok moeten hangen.

[...]

Dat is normaal gedrag, de computer start op met de nieuwe instellingen. Dit is dus niet direct een probleem maar meer zoals het 'hoort' te gaan ;)
@ Loekie
Ik heb idd al mijn randapparatuur aangesloten op een stekkerdoos. Dus jij zegt dat ik mijn pc aan moet sluiten op een enkele stopcontact? Vind het toch raar. Wake on lan functie kan ik niet vinden in het bios. Als jij me kan vertellen waar ik dit kan vinden?

Heb gelezen dat pc even tijdelijk uit gaat en na 3 sec weer aan springt normaal is. soort veiligheid van Asus moederbord.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:54
Check even dit topic: Core 2 Duo IHS (Intel Heat Spreader) problemen

Er lijken problemen te zijn met de IHS van intel waardoor die geen goed contact zou kunnen maken met de koeler. Dat is dus ook een van de redenen dat je processor zo heet wordt en je koeler gewoon koud aan voelt. Ik heb precies hetzelfde probleem met de hitte alleen dan met een e6400.

Kijk even naar de IHS die op de processor zit of die wel vlak is.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik de Cpu dan RMA'en? of krijg ik dan precies weer een gare terug...

• dennis112
Dat weet ik niet, ik ga het nu eerst proberen met andere koelpasta en een arctic freezer 7 pro. Als dat niks helpt dan ga ik hem RMA'en. Maar die van jou wordt wel echt heel warm, die kun je denk ik beter gelijk rma sturen.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• superduper
  • Laatst online: 13:54

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:55:
Het plaatsetn van de koeler gaat moeizaam. Ik meot echt hard drukken voordat het erop zit... als ik de 2 diagaal over elkaar staand pootjes in druk.. dan zitten die vast doe ik de andere paar.. dan schieten de andere er weer uit. ik ben bang dat ik beetje te veel kracht gebruik en er een nog diepeere gat van maak in de mobo O.o
Klopt, en is ook niet voor niets. Als je er zeker van bent dat de zwarte pootjes omhoog staan zodat de witte pootjes op zijn dunst zijn, dan moet het zo werken. Het mobo buigt in de meeste gevallen best wel wat door, maar dat was met alle koeler die ik van dit type heb gemonteerd (en dat zijn er wat...). Als niet alle vier de pootjes er goed inzitten, maakt hij onvoldoende contact en koelt hij inefficient.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu eindelijk normaal laten draaien. ik meet nu in bios dat het ongeveer 34 graden is. Met TAT is het 50 idle en 60-ish stress. en Asus Probe geeft 45 graden aan. In iedergeval bedankt voor de hulp guys! =)

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat heb je nu precies gedaan dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe koeler gekocht aangezien de cpu wel vlak was maar de koeler (wonderbaarlijk) een deuk had O.o. Ik heb een arctic Cooler 7 pro gehaalt en het werk nu wel okay. Ik nu nog het enige probleem dat Comp nu nog steeds restart wanneer ik windows afsluit.

Ik weet ook niet precies hoe lang jullie erover doen om windowsop te starten, maarbij mij lijkt hij een beetje langzaam te gaan maarga nog ff een paar tests doen om te zien hoe goed c2dwerkt.

• dennis112
Opstarten gaat bij mij vrij vlot. Die laad balk bij windows xp gaat 2 keer van links naar recht en dan kom ik in windows. En ik heb ondertussen ook een arctic freezer 7 pro besteld, hopen dat het bij mij ook helpt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:29:
Ik heb een nieuwe koeler gekocht aangezien de cpu wel vlak was maar de koeler (wonderbaarlijk) een deuk had O.o. Ik heb een arctic Cooler 7 pro gehaalt en het werk nu wel okay. Ik nu nog het enige probleem dat Comp nu nog steeds restart wanneer ik windows afsluit.

Ik weet ook niet precies hoe lang jullie erover doen om windowsop te starten, maarbij mij lijkt hij een beetje langzaam te gaan maarga nog ff een paar tests doen om te zien hoe goed c2dwerkt.
Het weer automatisch opstarten kan komen omdat je apparaten op USB poort 3 of 4 hebt zitten, deze poorten hebben USB wake from S5 support. Er hoort alleen de IR receiver van de afstandsbediening of een keyboard op.

Opstarten gaat hier ook niet echt flitsend, ca 20 seconden voor ie aan windows opstarten toekomt. Windows zelf opstarten is ook niet veel sneller dan m'n oude athlonXP. Een snellere harddisk zou vermoedelijk helpen.

Het uit-aan springen na opslaan setting in de bios (en elke boot) is de asus overclock beveiliging, bij stock speeds zou hij dit niet moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
@ mtulen

Het zelfde bij mij. Het duurt ongeveer 5-10 seconden totdat hij naar windows logo komt. en dan gaat de balk 3 a 4 keer van links naar rechts. En dan flipt mijn beeldscherm af en toe en dan kom ik pas in desktop terecht.

Heb net ook ff een 3DMark06 gerunt. ennuh best wel trieste score van 5356 O.o. En de CPU score is 1991 O.o ??? Moet ik wat configureren?

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:16:
@ mtulen

Het zelfde bij mij. Het duurt ongeveer 5-10 seconden totdat hij naar windows logo komt. en dan gaat de balk 3 a 4 keer van links naar rechts. En dan flipt mijn beeldscherm af en toe en dan kom ik pas in desktop terecht.

Heb net ook ff een 3DMark06 gerunt. ennuh best wel trieste score van 5356 O.o. En de CPU score is 1991 O.o ??? Moet ik wat configureren?
Ik denk dat die score zeer normaal is. Heb die zelf ook. Cpu score is bij ook iets van 2000pt.

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 01:45

ZeroCode

Woopie

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:16:
@ mtulen

Ik dacht een tijd geleden hetzelfde maar 3DMark is gewoon triest :) daar ligt het gewoon aan....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:54:
....

...
Ik wor dnu ook een beetje gek van dit probleem. en ik kan ook niet de WOL instelling neit vinden.heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Pagina: 1