Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[kaspersky] avp.exe gebruik zeer veel geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

het process avp.exe van kaspersky gebruikt vaak 185mb geheugen en momenteel zelfs 350mb!

Ik heb de pc al een keer opnieuw opgestart, kaspersky opnieuw geinstalleerd.
Ook heb ik ad-aware gedraaid en spybot maar die vonden niks bijzonders, zie ook geen opvallende dingen met het progje hijackthis.

In de got search vond ik geen enkel topic hierover.

weet iemand hoe dit kan en/of het normaal is, en wat ik er aan kan doen?

dank

specs:

winxp sp2
amd x2 3800+
nvidia 6800gs
2gb ram

Verwijderd

Topicstarter
kheb het gevonden bij stom toeval.

Ik sluite newsleecher af en het ram gebruik daalde naar 7mb

mogen mekaar niet zo denk ik

naja opgelost, laat topic maar wegzakken :)

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:50
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:57:
kheb het gevonden bij stom toeval.

Ik sluite newsleecher af en het ram gebruik daalde naar 7mb

mogen mekaar niet zo denk ik

naja opgelost, laat topic maar wegzakken :)
Ik zag je post ook al op het kaspersky forum staan. Kaspersky 6.0 gebruikt veel geheugen als het grote bestanden moet scannen (.rar .zip etc.). Mischien was je met newsleecher een groot bestand aan het downloaden? Wat ik zelf ook merk is als ik een file aan het downloaden ben die verdeeld is in rarretjes of zipjes (.rar, r01 r02 etc.) dat hij dan ook redelijk gaat flippen kwa resources. Heb zo het gevoel dat hij telkens alle rar files scanned als er 1 rar binnen is.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:10
Ben zelf ook maar is van Kaspersky afgestapt. Ik downloadde ook nog wel eens een groot bestand (via HTTP/FTP servers maar ook zo nu en dan is via een newsgroup) en dan loopt je PC gewoon zo traag als wat want Kasersky 6 vreet echt veel te veel geheugen. Ben uiteindelijk maar terug gegaan naar versie 5 en uiteindelijk naar Norman omdat ik die via mijn stagegebruik kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bart1983 schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:57:
[...]

Ik zag je post ook al op het kaspersky forum staan. Kaspersky 6.0 gebruikt veel geheugen als het grote bestanden moet scannen (.rar .zip etc.). Mischien was je met newsleecher een groot bestand aan het downloaden? Wat ik zelf ook merk is als ik een file aan het downloaden ben die verdeeld is in rarretjes of zipjes (.rar, r01 r02 etc.) dat hij dan ook redelijk gaat flippen kwa resources. Heb zo het gevoel dat hij telkens alle rar files scanned als er 1 rar binnen is.
ja ik was het idd fors aan het downlaoden en vrij grootte bestanden. Ik heb inmiddels het scannen van zip/rar files uitgezet nu, probleem weg.

Verder ben ik wel tevreden over kaspersky

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:50
Robkazoe schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:00:
Ben zelf ook maar is van Kaspersky afgestapt. Ik downloadde ook nog wel eens een groot bestand (via HTTP/FTP servers maar ook zo nu en dan is via een newsgroup) en dan loopt je PC gewoon zo traag als wat want Kasersky 6 vreet echt veel te veel geheugen. Ben uiteindelijk maar terug gegaan naar versie 5 en uiteindelijk naar Norman omdat ik die via mijn stagegebruik kan gebruiken.
Kaspersky detecteerd echt veel meer als Norman. Mischien had je beter de webscanner uit kunnen zetten dan hou je nog hetzelfde over als norman. Want zover ik weet heeft norman geen http stream scanner
Pagina: 1