NT Backup Ziet surestore DAT24 niet

Pagina: 1
Acties:

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:29

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Ik heb vanavond lopen "spelen" met een HP Surestore 24 externe tapedrive, maar NTbackup weigert om de drive te zien.

In devicemanager is de drive gewoon zichtbaar, en correct geinstalleerd. HP firmwareupdate lukte zonder enige problemen. So far so good.....

NTBACKUP ziet hem helemaal niet. Bij removable storage\libraries: geen tapedrive, ook geen reacties op mounten van tape. bij removable storage\media geen tape tezien.

De drive hangt aan een Adaptec AIC-7850 controller, waar naast de tapedrive, nog een externe Zip-drive, een scanner, en intern een Ultraplex 40X aan hangen.
De tapedrive is het tweede apparaat in de chain,Dus de externe Chain is: Controller => Zipdrive => Surestore => Scanner.

Scanner is correct getermineert, en werkt gewoon. SCSI-ID's zijn correct. De hele setup heeft al eens op deze computer gewerkt, na een herinstallatie en een verhuizing werkt de tapedrive niet meer.

Wie heeft het verlossende woord?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-02 15:27
Staat ie bij schijfbeheer (Control Panel -> Administrative Tools -> Storage) wel goed aangegeven? Misschien eerst importeren of formatteren ofzo? (heb geen idee hoe dat met een tapewriter moet :P).

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:29

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Als je een tape wil formatteren, moet je hem toch eerst kunnen benaderen :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.