Evolution voor windows

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Voor diegenen die zich er nog niet van bewust ware er bestaat tegenwoordig een werkende port, en iemand heeft er een installer omheen gebouwd:
http://shellter.sourceforge.net/evolution/

Helemaal hier thuishoren doet dit onderwerp niet.. maar ik dacht dat de meeste mensen hier dit wel interesant vinden...

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

al een keer geprobeerd, maar vond hem nog niet zo stabiel hoor. Tis een leuke evolutie ;) maar evolution for windows is nog niet echt klaar.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Ik zie evolution voor windows pas echt iets worden als die oude gnome specifieke dingen uit de oertijd zijn afgeschoten. Dingen als orbit en bonobo zijn tegenwoordig compleet overbodig. Het is dus wachten op een port van dbus naar win32 en wachten tot evolution van bonobo afstapt.
Op dit moment is in een schone gnome desktop alleen evolution wat nog bonobo gebruikt voor zover ik weet, de rest gebruikt tegenwoordig allemaal dbus.

Verder gebruikt evolution ondermeer gconf, een soort van windows-registry. Het zou goed zijn voor de windows port als er ondersteuning komt voor de windows registry ipv gconf.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Persoonlijk vind ik Evolution sowieso een erg ongelukkig stuk software en voelt het wat rommelig en breekbaar aan, met name de Exchange integratie; dus waarom het een goed idee is om Evolution ook nog eens op Windows te gaan draaien weet ik niet. Natuurlijk ook met oog op het gconf en bonobo en oude gtk meuk.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
GX schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:19:
Persoonlijk vind ik Evolution sowieso een erg ongelukkig stuk software en voelt het wat rommelig en breekbaar aan, met name de Exchange integratie; dus waarom het een goed idee is om Evolution ook nog eens op Windows te gaan draaien weet ik niet. Natuurlijk ook met oog op het gconf en bonobo en oude gtk meuk.
andere suggesties?
wat gebruik je bv zelf
[/nieuwsgierig]

* frankivo gebruikt namelijk wel evolution, maar ben lekker flexibel met imap :-)

iRacing Profiel

• GX

GX

Nee.

Ik gebruik nu Thunderbird met imap, maar daar ben ik ook niet content over. Calender is nog wat screwed, sunbird is leuk, maar ook geen exchange. De reden dat ik evolution niet meer gebruik is dat het steeds vaker extreme rare errors ging uitspugen en gewoon functie weigerde, en dat niet eenmalig, maar /vaak/.

Ik ben nu nog op zoek naar een applicatie welke /wel/ netjes mijn mail en calender-items van een exchange server kan sjorren en gebruikersvriendelijk werkt (lees: geen missende functies als in thunderbird of gebrekkige functies als in evolution).

• frankivo
GX schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:52:
Ik gebruik nu Thunderbird met imap, maar daar ben ik ook niet content over. Calender is nog wat screwed, sunbird is leuk, maar ook geen exchange. De reden dat ik evolution niet meer gebruik is dat het steeds vaker extreme rare errors ging uitspugen en gewoon functie weigerde, en dat niet eenmalig, maar /vaak/.

Ik ben nu nog op zoek naar een applicatie welke /wel/ netjes mijn mail en calender-items van een exchange server kan sjorren en gebruikersvriendelijk werkt (lees: geen missende functies als in thunderbird of gebrekkige functies als in evolution).
imap gaat evolution wel aardig mee om
al zijn er nog aantal dingen die ik wel anders zou willen zien

iRacing Profiel

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
GX schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:52:

offtopic:
Volgens mij gebruik je om iets te accentueren juist _underscores_ of een andere opmaakmogelijkheid. Leuk, die /slashes/ :)

• GX

GX

Nee.

Mithras86 schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:51:
[...]

offtopic:
Volgens mij gebruik je om iets te accentueren juist _underscores_ of een andere opmaakmogelijkheid. Leuk, die /slashes/ :)
offtopic:
Nare eigenschap die ik op m'n werk opgepikt heb :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Dan wens ik je veel success in het zoeken naar een dergelijke applicatie op een non-windows OS. Aangezien Outlook ook gewoon kut draait met wine is evolution eigenlijk de enige fatsoenlijke client voor linux die met exchange kan werken.

Leuk is dat he, die vendor-lockin die je bij closed-source oplossingen hebt. Denk daar eens goed over na voor je een produkt afschiet op iets wat compleet tot stand is gekomen als een wrapper om een webinterface heen omdat de specs van het MS Exchange protocol niet vrij beschikbaar zijn.

• GX

GX

Nee.

Dat een closed-source de reden is dat zo'n product nog steeds z'n werk niet goed doet kan ik best begrijpen, en daar heb ik over nagedacht; het mag dan wel een mooi streven zijn, maar dat is voor mij gewoon niet voldoende om als 'goed product' bestempeld te worden.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

GX schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:29:
Dat een closed-source de reden is dat zo'n product nog steeds z'n werk niet goed doet kan ik best begrijpen, en daar heb ik over nagedacht; het mag dan wel een mooi streven zijn, maar dat is voor mij gewoon niet voldoende om als 'goed product' bestempeld te worden.
het punt is dat de reden dat jij het produkt niet goed vindt (vendor-lockin') precies de reden is waarom je er toch naar over moet stappen ;) zodat je de volgende keer wel veel keuze hebt in je client.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hem even geprobeerd, maar het werkt nog vrij brak. De interface reageert traag en toen ik afspraak in de agaenda wilde zetten crashte het hele programma. Maar op zich heeft het wel potentieel. Onder Linux gebruik ik het ook en daar vind ik het prima werken. En het is completer dan Firefox [edit] Thunderbird ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 19-09-2006 10:45 ]

• frankivo
Palomar schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:18:
Ik heb hem even geprobeerd, maar het werkt nog vrij brak. De interface reageert traag en toen ik afspraak in de agaenda wilde zetten crashte het hele programma. Maar op zich heeft het wel potentieel. Onder Linux gebruik ik het ook en daar vind ik het prima werken. En het is completer dan Firefox.
firefox? thunderbird denk ik? :)

iRacing Profiel

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja tuurlijk, lol ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mithras86 schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:51:
[...]

offtopic:
offtopic:
Met underscores _underline_ je iets waar echt underlinen niet kan, met slashes simuleer je /italics/. Oh en met sterretjes doen we *bold*.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1