Toon posts:

Asus P5W DH Deluxe ziet DDR 6400 als 5300

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gezocht of er nog iemand is met het zelfde probleem maar ik kwam niets tegen. Ik heb een heel nieuw systeem met:
Asus P5W DH deluxe
G.E.I.L 2x 512 6400 DDR2
intel C2D E6600

Nu is alles goed en alles werkt (met veel pijn en moeite) Alleen nu zie ik dat mijn MOBO mijn 6400 geheugen als 5300 ziet. Ik zat in de bios maar ik kan nergens iets vinden waar ik hem dus van 5300 op 6400 kan zetten.
Zoals ik dus eerder zei ik heb hem met veel pijn en moeite goed en soepel laten lopen dus weet iemand exact het menu of heeft iemand enig idee hoe ik hem op 6400 kan zetten?

PS: ik heb de laatste BIOS dus daar ligt het niet aan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 23:39 ]

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:59
Manual overclocking aanzetten en dan de geheugensnelheid instellen. Het geheugen staat standaard op een vaste waarde en die is niet afhankelijk wat voor geheugen je hebt. Dus je moet het zelf instellen.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je moet ook het voltage (Vdimm) verhogen. Kijk even naar de specs van je geheugen. Zal in de buurt van de 2-2.1V liggen.

Verwijderd

hellow GoGo22

je geheugen loopt op 5300 omdat het 1 op 1 loopt nou met je cpu de 6400 is bedoelt als je gaat overclocken , als je echt je volledige snelheid wil benutten zet het dan niet in de bios op 800 zoals roodhoedje zegt , well je kan het wel doen maar dan loopt het geheugen a-synchroom en dat is niet echt aan te bevelen , als je ipv manual de optie overclock profile kiest (ja de makkelijke weg) dan kan je kiezen voor de juiste fsb icm 800/6400 veel succes , werk bij mij perfect trouwens

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:21:
hellow GoGo22

je geheugen loopt op 5300 omdat het 1 op 1 loopt nou met je cpu de 6400 is bedoelt als je gaat overclocken , als je echt je volledige snelheid wil benutten zet het dan niet in de bios op 800 zoals roodhoedje zegt , well je kan het wel doen maar dan loopt het geheugen a-synchroom en dat is niet echt aan te bevelen , als je ipv manual de optie overclock profile kiest (ja de makkelijke weg) dan kan je kiezen voor de juiste fsb icm 800/6400 veel succes , werk bij mij perfect trouwens
thnx Jeparo ik zal het vanmiddag als ik thuis ben uitproberen.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

heb jij dat UDC geheugen? zo ja, dit wordt door maar weinig mobo's ondersteund. Ik raad je aan voor een ander merk geheugen te gaan.

Op deze website kan je zien welke geheugens stabiel lopen icm asus p5w dh deluxe:

http://www.kaltmacher.de/topic73635.html

Beroeps brabander

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

met die modules heb ik geen ervaring... Je kan iig in je bios, bij jumperfree configuration de boel op manual zetten en dan handmatig de snelheid op ddr2 800mhz zetten. Ik raad je daarnaast ook aan om de spd op disabled te zetten bij chipset en handmatig je settings van je geheugen in te stellen (ook die van je voltage).

Beroeps brabander

Verwijderd

is het nog gelukt ?;)

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Al-le-maal fout.

Het geheugen draait aan 333Mhz ipv 400Mhz omdat dat een bug (ik denk eerder een limitatie) in de 975x chipset is van Intel. Hetzelfde met 333Mhz geheugen dat maar aan 266Mhz draait op dezelfde chipset. Dit allemaal als je SPD gebruikt.

Niemand leest ooit de handleiding ofzo? Dat staat er nochtans allemaal mooi in uitgelegd.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is gelukt.....heb de Vdimm op 1,9 gezet en geheugen ook laten draaien op 800/6400 (eindelijk gevonden waar die optie zat) en nu werkt het allemaal als een trein.

Thanks voor alles dudess ;)

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Het probleem is dat Asus moederborden over het algemeen niet de voltage van 2,.1 volt aankunnen en daardoor je geheugen niet op 800 MHz te krijgen is.

Even op de asus site kijken of dit wel of niet mogelijk is dus.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

exempt schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:53:
Het probleem is dat Asus moederborden over het algemeen niet de voltage van 2,.1 volt aankunnen en daardoor je geheugen niet op 800 MHz te krijgen is.

Even op de asus site kijken of dit wel of niet mogelijk is dus.
???
de p5w DH kan het prima aan hoor, 2.2volt.
En nog veel meer ook!
Ik weet niet hoe je aan deze info komt maar het klopt helemaal niet, alle asus core2duo borden die ik recentelijk gezien heb, hebben geen enkel probleem met 2.2 Volt (en hoger)

en verder, rtfm, staat er allemaal in uitgelegd hoe dat je vanalles kunt instellen aan de p5w dh.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 09:36 ]

Verwijderd

inderdaad wat een onze stelletje onruststokers ... bah ! shaidar (Optimus shame-on-u) , exempt

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 07:58 ]

Verwijderd

Je kan bij overclock kiezen tussen "overclock profile" "manual" maar ook kiezen voor AI NOS. Hierdoor worden de spanningen aangepast aan de hand van de load. Nu lijkt mij dit een betere methode van de snelheid enkel op te drijven wanneer dit vereist is.

Heeft er iemand een idee over de werking van AI NOS? Nuttig?

Mijn pc staat de hele dag aan dus eigenlijk moet hij niet constant in overdrive staan meen ik. Hangt natuurlijk wel af of die AI NOS werkelijk functioneert.

Verwijderd

Ik heb dit ook voor, met Kingston 6400 memory.

Ga eerst eens een BIOS upgrade doen, want dit is een bugje waardoor het geheugen automatisch terugklokt nr 5300. Tja, en anders doen we het wel manueel hé ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:24:
Ik heb dit ook voor, met Kingston 6400 memory.

Ga eerst eens een BIOS upgrade doen, want dit is een bugje waardoor het geheugen automatisch terugklokt nr 5300. Tja, en anders doen we het wel manueel hé ;)
dude, rtfm, zit er niet voor niks bij, dat ie het automatisch terugklokt naar 5300 is normaal en erg verklaar baar als je begrijpt hoe het geheel in elkraar zit.

de enige manier om er 6400 van te maken is via de manual optie.
Daarom heeft 6400 geheugen ook zo weinig nut als je niet overklokt!

• Termy
  • Laatst online: 00:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

ik heb ook de p5w dh dlx en in het boekje staat alleen vermeld dat oude DDR2-667 modules terug gezet worden naar DDR2-533 als de On Die Termination waarde niet correct is, dit geldt ook nog voor andere DDR2-667 en DDR2-533 modules. DDR2-800 wordt nergens genoemd in deze.

ik neem dus maar aan dat jullie gewoon bedoelen dat vanwege de automatisch 1:1 verhouding FSB:DRAM het geheugen op 5400 draait ivm de FSB van 266? dat is geen bug iig nee. ik heb dit geheugen ook specifiek gekocht voor het OCen, hoewel het nu ff op DDR2-800 draait met een 2:3 verhouding voor ik ga OCen.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

inderdaad, 1:1 draait ie standaard 5400.
je kunt em omhoog gooien, of overclocken, of beide.
Voor de real life performance maakt het niks uit trouwens, hoe snel je geheugen draait.

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Iemand enig idee waar dit bord nog verkrijgbaar is? Alle winkels die ik check op pricewatch heeft voorraad 0 en leverancier ook 0 :(

Verwijderd

Ik heb een P5W DH DeLuxe mobo met daarbij G.E.I.L geheugen DDR2-800 6400
> http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IAIE8P

probleem is dat dat geheugen volgens de verpakking 2.1 volt wil en de bios maar 1.95 als max toestaat.

heb ik het verkeerde geheugen gekocht of doe ik iets helemaal verkeerd ? :'(

• Termy
  • Laatst online: 00:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

je doet iets verkeerd denk ik :P, of je hebt een oud bios. ik kan mijn geheugen ruim meer dan 1.95V geven.

@Kojak2001, yorcom heeft de mijne uit voorraad kunnen leveren binnen enkele dagen, heb je daar al gekeken?

@catscit, klopt, maar ik wilde checken of hij betaalde timings aan kon op die snelheid.

iets anders btw, erg irritant dat de Bank Cycle Time (Trc) niet in te stellen is in het bios, die staat nu dus vrolijk op 20 :O

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

bios = 1305

vreemd, ik prik 1 reepje GEIL geheugen erin en dat wordt gezien.
prik ik het 2e reepje erin op de dualchannel plek startie niet meer op.

Verwijderd

Hoi,

helaas ben ik nog niet zo in overclocken thuis, maar ik bij mij loopt ie ook op 5300.

Heb GEIL 2Gb PC6400, ook gekocht bij alternate. Als ik cpu-z opstart, zijn mijn verhoudingen FSB:DRAM 4:5 in plaats van 1:1, terwijl mijn FSB wel 266 aangeeft. Als ik mijn geheugen op PC6400 wil laten lopen, heeft dit alleen nut als ik mijn FSB ook omhoog gooi... Ohja, mijn timings staan ingesteld op 5-5-5 i.p.v. 4-4-4 die die aan zou moeten kunnen.

Als ik in mijn bios die automatic overclock functie gebruik zodat ie op DDR-800 (PC6400) komt, wordt mijn FSB dan automatisch aangepast? Moet ik dan nog wel aanpassingen doen in mijn voltages?

Sorry voor het spervuur aan vragen ;)

Verwijderd

oei.. ik ben ook een leek wat OC betreft.
Had alleen die GEIL memory gekocht ivm toekomstige OC.

Via een duitse site (http://www.kaltmacher.de/topic73635.html) had ik wel begrepen dat die G.E.I.L 2GB PC6400 (GX22GB6400UDC) werkt met ASUS P5W DH DeLuxe.

Mijn probleem is niet zozeer OC maar gewoon standaard (dual channel) niet willen werken .. :)

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:51

CoolHead621

Enjoy every moment

Sowieso werkt GEIL geheugen op safe mode in SPD modus (667mhz)
Staat ook in de bijgeleverde formulier.

Heb dit geheugen zelf ook, en het werkt perfect in een P5W DH.
FSB op 400Mhz en voila. 3.6GHz C2D.

Suc6 jongens, moet werken!

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

Verwijderd

Mooi dat GEIL geheugen goed werkt ;) .

Mijn vraag is nu: als ik automatic overclocking doe i.p.v. manual in mijn bios (versie 1305), worden dan ook automatisch mijn vdimm en vcore aangepast, of alleen mijn FSB? En hoe zit het met mijn timings?

Manual overclocking heb ik nog nooit gedaan, als Asus dit nu voor me doet in de bios, ben ik daar als rookie erg blij mee :) .

Alvast dank voor de reactie

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens OCZ hebben ze die SPD gewoon zo gezet omdat veel borden anders niet booten, dan hoef je geen extra mindere lat geheugen te halen om daar eerst mee te booten en alles goed in te stellen.

Zal bij GEIL ook wel zo zijn.

Verwijderd

maar je zult dus wel met de hand het voltage moeten opkrikken anders kun je niet stabiel op hogere snelheid werken.
Pagina: 1