Toon posts:

plotseling power shutdown

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc gaat af en toe ineens uit. Geen windows shutdown oid. Het is alsof ineens de stekker eruit wordt getrokken. Als ik hem opnieuw opstart is alles weer normaal, geen windows error reports etc.

Ik heb al een beetje gezocht op internet en ben een soortgelijk probleem vaker tegen gekomen, maar het lijkt wel alsof dit door vanalles en nog wat kan komen dus daar wordt ik ook niet veel wijzer van.

Ter informatie:

De pc is gloednieuw geassembleerd en voorgeinstalleerd door alternate. In het begin had ik nergens last van. hij heeft een halve dag aangestaan zonder dat er iets mee aan de hand was. Vanaf het moment dat ik de netwerk kabel(s) aansloot begon het probleem, dus ik dacht: drivers updaten. na deze update leek het probleem verholpen, maar nu heb ik toch al weer 2 keer zo'n shutdown meegemaakt.

specs:

msi k9n sli am2
amd athlon 64 x2 4600+
2x 1GB 533-4 Select buffalo
xfx 256 d3 7600GT
wd 200 gb 7.200rpm
wd 36 gb 10.000rpm
sharkoon silent storm 480 watt

het enige wat erop staat is een schone installatie van xp pro x64 edition

Mijn kast geeft een constante temperatuur van 24 graden aan dus overheating lijkt me niet het probleem. de fan van de PS draait op volle toeren, de fans voor en achter op minimaal niveau (hierbij 24 graden)

wat kan er defect zijn? kan iemand mij op het juiste spoor zetten? alvast bedankt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

PS = processor?

Waarom draait ie @ max.

x2's worden normaal niet ZO warm ( mijne wordt rond de 35 )

Dus misschien niet genoeg koelpasta, of juist te veel!

Check dat eens

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
PS = power supply

al m'n fans zijn handmatig regelbaar, en naar mijn idee wordt de PS het warmst in de kast dus laat ik die voluit draaien, het probleem doet zich ook voor als deze niet voluit draait.

edit:

ik heb em zelf niet in elkaar gezet dus over de hoeveelheid koelpasta kan ik niet zeggen. En ga em ook zeker niet uit elkaar halen (al was de verleiding groot) want dan ben ik m'n garatie kwijt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 23:32 ]

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op het MSI-forum loopt een topic over dit soort problemen met K9N mobo's:

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=99924.0

Verwijderd

Topicstarter
tnx,

m'n instinct leek toch aardig te kloppen. Nu nog hopen dat MSI hier heel snel een oplossing voor heeft.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 20:47

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Sentel,

Ik zou de PC gewoon terugbrengen en een ander moederbord eisen. Je zit nog in de garantie en je kunt aantonen dat het moederbord een hele rij 'fouten' bevat die niet morgen opgelost zijn.

Ik weet zeker dat ze wel een ander bordje kunnen plaatsen.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
het is een beetje ingewikkelder.

Ik heb 4 van zulke pc's besteld, 3 voor op kantoor. Zelf kan ik wel wat geduld opbrengen om er een nieuw moederbord in te laten plaatsen. Maar op kantoor kost het gewoon weer veel kostbare tijd.

de kantoor pc's zijn overigens uitgerust met een 4200 ipv 4600 en vertonen tot op heden nog geen problemen. (al lijkt mijn onboard lan een beetje traag, maar dat zit em waarschijnlijk in de kabels)
Pagina: 1