Toon posts:

Spontane PC-crashes !

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn setup :
Intel Core Duo E6600
Geforce 7950GX2
2048 DDR2 RAM
MSI 975X platinum edition v2 , bios 7.1

Het probleem :
Ik had deze middag de koeler vervangen , een case fan.
De pc start opeens niet meer op. In geen enkele modus.
Toen heb ik een CHKDSK laten lopen , er waren Errors gevonden.
Pc start weer op.

Verwijderd

Topicstarter
Nu valt de pc gewoon uit als ik 5 minuten op windows zit ,daardoor kan ik dit ook niet in een post typen , omdat de pc altijd uitvalt. Iemand een idee wat dit is ?
Het probleem valt voor , net nadat ik mijn videokaart kaart 100% hoor blazen en dan valt de pc uit
zonder BSOD's , valt gewoon uit. Dus nog eens , videokaart begint helemaal te blazen en pc valt uit.

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:56
eu....? check je temps eens

[ Voor 58% gewijzigd door krijgnuwat op 17-09-2006 23:03 ]

Verwijderd

Heel duidelijk :?

edit: Ik zou zeggen bekijk eens de PMG FAQ, topic staat ook niet geheel lekker hier.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik typ het even opnieuw. Wegens een of andere reden kan ik niet editen.

Mijn systeem :
------------------------
Intel core 2 duo E6600
Kingston 2048 DDR2 RAM 667Mhz
Club3d 7950GX2
MSI 975X platinum powerup edition.

Deze middag kon ik de pc niet meer opstarten na een casefan opnieuw te monteren in de computer.
Toen kon ik de computer op geen enkele manier meer opstarten.
Ik heb via de Windows XP instal CD in DOS geraakt. Toen heb ik een CHKDSK gedaan.
De pc ging hierna weer.

Nu zijn we 4 uur verder.
Ik start de pc op en hij valt spontaan na 2-3 minuten uit.
Wat mij opvalt is dat dit gebeurd wanneer de videokaart hard begint te blazen.
Het probleem doet zich niet voor in games. Maar sommige games zoals Half life 2 doen ook raar , ze herkennen de videokaart niet. En ik moet iedere keer weer alles instellen.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Dank bij voorbaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit probleem ook niet de 2 weken voordat ik de koeler vervangde.
Dan ging alles goed maar starte de pc soms niet op. Nu valt de pc gewoon uit als de videokaart begint te blazen (100%) Normaal gezien zou ik de videokaart RMA omdat ik ze al een tempraturen van 124°C heb zien bereiken , maar daar heb ik sinds een week geen last meer van gehad. Als de volgens jullie toch de videokaart zou zijn , dan zal ik ze RMA'en

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 23:13 ]

Verwijderd

Klinkt als een casefan die je voeding niet lief vindt. Toevallig je videokaart aangeraakd terwijl je statisch geladen was? Uhm na die 4e post neig ik naar een te zwakke voeding. Specs van voeding aub

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 23:13 ]

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Klinkt alsof je videokaart te heet wordt en zichzelf uitschakelt ofzo. Kun je ergens je temperaturen aflezen? En wat voor voeding heb je, trekt die het wel?
Wat voor fan heb je geplaatst, misschien staat hij verkeerdom ofzo en maakt hij de boel heter in plaats van koeler...

-edit-
Stop eens een andere videokaart in je pc (of gebruik de eventuele onboard, zit die erop?) en kijk of het probleem nog steeds bestaat.
Check de spanningen van je voeding, liefst met een multimeter.

[ Voor 27% gewijzigd door Velvet op 17-09-2006 23:15 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 22:32

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort hier dus niet thuis.

Om je toch wat verder op weg te helpen: Bekijk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens. Test alles door en haal de non-essentiële hardware uit de PC. Met dat laatste bedoel ik dus alle hardware die niet noodzakelijk is om de PC te laten draaien. Uiteraard kun je met behulp van de GoT Search zoeken naar problemen. Soms is zoeken naar een productnaam al voldoende om topics tegen te komen waarin mensen hetzelfde probleem kunnen hebben.

Mocht je er uiteindelijk niet uitkomen, open dat een topic in het juiste subforum. Vermeld duidelijke specificaties en vermeld duidelijk wat je zoal geprobeerd hebt :)

Vergeet overigens de edit ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ) knop niet! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 17-09-2006 23:16 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.