Toon posts:

32MB ipv 4MB S3 videokaart (PCI. Wat is een leuke kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op Tweakers wel een aantal 2e hans kaarten staan, maar ik hoef niet perse top of the bill. Ik speel nauwelijks spellen. Dus wat zou een aardige PCI kaart zijn om wat meer schermen op te kunnen hebben (houden ;-> ) ?

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Een Diamond Stealth III S540 32 MB PCI, nieuw voor ongeveer 250 piek.

Verwijderd

Daytona Riva TNT2 Vanta. perfect low-end 3d-kaartje. Geeft op 2d ook een veeeel stabieler beeld met veeeel vetere kleuren. Die van mij is 16 MB en kostte 175 piek. Ik denk dus dat je het in de TNT2-kaartjes moet zoeken. Nog een voordeel: het werkt in alle gangbare OSsen :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is TNT? En ja, het zou zeker handig zijn als de 2e hans kaart die ik koop onder Linux e.a. ook werkt. Waar kan ik dat aan aflezen in de specs van de kaart?

• Wekkel
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

TNT2 is mooie keus op dit moment, inderdaad. Kijk wel uit als je een Alladin V bordje hebt, loop dan maar weg van TNT familie, wegens grote imcompatibiliteitseisen. Moet het echt goedkoop, gewoon een voodoo2, dat doet best aardig mee nog, vanwege 800 bij 600 met 16 bit

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:58
voodoo2 dus niet, hè...
Dat is namelijk een add-on kaart over je huidige video-kaart...

Verwijderd

TNT2 is de vorige chipset van NVidia. Nu hebben ze de GeForce. De TNT2 werkt naast Windows ook onder Linux in XFree86 3.3.x en XFree86 4.0, en onder BeOS, zonder extra drivers.
Op mijn pc (Celeron 333, 128 MB intern, AGP TN2 Vanta 16 MB) haalt deze kaart in Quake III (Windows) 800x600 met het maximum aan details.

Verwijderd

Topicstarter
Huh? Ik heb hier een heel oud kaartje (S3 uit 96) draaien met keurig beeld op 1024. Je gaat mij toch niet vertellen dat die TNT en GeForce kaarten dat niet halen? Want in die resolutie wil ik graag werken :) Ik wil enkel van die 4MB af en naar 16 of 32 zodat mijn schermopbouw sneller is en ik meer windows open kan hebben ....

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het is je blijkbaar nog niet helemaal duidelijk, dat er een groot verschil is tussen 2d weergeven en 3d. Al die onzin met chips, geheugens, agp en zo meer hebben niets meer te maken met 2d beeldopbouw, wat dat betreft kan je net zo goed je s3 houden met 4 mb. Al die toeters en bellen hebben maar een doel, en dat is STRAFFENDE 3D!! Meer windows openen kan door meer geheugen in je mobo, niet op je videokaart, je videokaart blijft toch gewoon een beeld weergeven (hij gaat echt niet in gedachten al die windoowtjes berekenen voor weergave en dan maar niet weergeven, omdat er een ander windoowtje voorzit). Daarom alleen maar een nieuwe kaart kopen, als je 3D wil boosten, want die S3 heeft gewoon zero 3D. Wil je alleen maar hogere resoluties, ga dan shoppen voor een TNT of zo.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zie wel degelijk een groot verschil in 2D beeldkwaliteit tussen een TNT (2) en een S3 Virge o.i.d.

Als het je echt alleen maar om 2D gaat zou ik een 3DFX Voodoo3 2000 halen. Die zijn niet al te duur en in PCI verkrijgbaar. Verder heeft die vrij redelijke 3D prestaties als je af en toe ook nog eens wat wilt gamen.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Om nou voor een betere 2d kwaliteit 300-400 pieken neer te leggen.....ik niet. Ik zie eigenlijk ook weinig (lees geen) kwaliteitsverschil tussen mijn oude S3 virge 4Mb en mijn Asus V3800 TVR 32 Mb (tnt2). Misschien dat ik een brakke monitor heb? (zou best eens kunnen)
Pagina: 1