Toon posts:

laptop loopt 'vast' op toetsenbord.

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu bij mijn ouders achter de laptop te typen via de onscreen toetsenbord. de reden is dat zodra ik een toets op het normale (interne) toetsenbord indruk het hele systeem nergens meer op reageerd (daarvoor kan ik de muispad echter wel gewoon gebruiken). ik bedoel hiermee dat nog de muispad nog het interne toetsenbord op beweging reageerd, nadat ik om het even welke toets indruk).

sluit ik vervolgens een externe usb muis aan kan ik de pointer wel weer bewegen en dus via het schermkeyboard werken. nou dat is niet echt ideaal en al helemaal niet handig voor mijn ouders. ik weet dat wegbrengen voor een check en evt reparatie een optie zou zijn, maar de garantie is jammer genoeg al 6 maanden verlopen wat dus hoge kosten met zich mee kan brengen.

het betreft trouwens een packard bell easynote E2410 laptop.

wie kent of herkent dit probleem en weet een oplossing hiervoor?

systeem recovery naar een eerder stadium heb ik al geprobeerd. in de hardware staan de keybord en muspd aanggeven als correctwerkend ook.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je zou kunnen kijken of het electronisch lint waar je toetsenbord mee zit aangesloten wel lekker aangesloten zit. Misschien maakt het ergens sluiting ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om uit te sluiten of dit een hardware of software probleem is zou ik als ik jou was als eerste eens booten met een livelinux cdtje en kijken of je het probleem daar ook hebt. Heb je het daar niet dan is het hoogstwaarschijnlijk een softwareprob, anders zou ik de hardware gaan verdenken.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:15:
ik zit nu bij mijn ouders achter de laptop te typen via de onscreen toetsenbord. de reden is dat zodra ik een toets op het normale (interne) toetsenbord indruk het hele systeem nergens meer op reageerd (daarvoor kan ik de muispad echter wel gewoon gebruiken). ik bedoel hiermee dat nog de muispad nog het interne toetsenbord op beweging reageerd, nadat ik om het even welke toets indruk).

sluit ik vervolgens een externe usb muis aan kan ik de pointer wel weer bewegen en dus via het schermkeyboard werken. nou dat is niet echt ideaal en al helemaal niet handig voor mijn ouders. ik weet dat wegbrengen voor een check en evt reparatie een optie zou zijn, maar de garantie is jammer genoeg al 6 maanden verlopen wat dus hoge kosten met zich mee kan brengen.

het betreft trouwens een packard bell easynote E2410 laptop.

wie kent of herkent dit probleem en weet een oplossing hiervoor?

systeem recovery naar een eerder stadium heb ik al geprobeerd. in de hardware staan de keybord en muspd aanggeven als correctwerkend ook.
Is 90% zeker een hardware probleem, heb dit al vaker gezien bij PB laptops, in sommige gevallen hielp het om een ander toetsenbordje te plaatsen (Via ebay wel te vinden) maar in andere gevallen is de laptop teruggegaan naar PB (kosten geen idee)!

• Herby

Herby

Stalknecht

jjbstolk schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:22:
[...]

Is 90% zeker een hardware probleem, heb dit al vaker gezien bij PB laptops, in sommige gevallen hielp het om een ander toetsenbordje te plaatsen (Via ebay wel te vinden) maar in andere gevallen is de laptop teruggegaan naar PB (kosten geen idee)!
Maar om eerst dus even het een en ander uit te sluiten boot je met Knoppix of Damn Small Linux oid en kun je testen of het een software probleem is.

[ Voor 8% gewijzigd door Herby op 18-09-2006 09:26 ]

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 14:25

Beugelfles

I love rusty spoons

wat me niet helemaal duidelijk is of je al geprobeerd hebt om een extern toetsenbord aan te sluiten?

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
HerbyNL schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:26:
[...]

Maar om eerst dus even het een en ander uit te sluiten boot je met Knoppix of Damn Small Linux oid en kun je testen of het een software probleem is.
geboot met een xubuntu live-cd en het toetsenbord blijft kuren vertonen. heb ook eens gekeken of ik de bios n kon dmv F2 tijdens de start, maar dat werkt ook niet dus lijkt het idd een hw probleem.

• Herby

Herby

Stalknecht

En de suggestie van grolschbeugel ?

Verwijderd

Topicstarter
grolschbeugel schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:29:
wat me niet helemaal duidelijk is of je al geprobeerd hebt om een extern toetsenbord aan te sluiten?
nee, maar als een externe muis werktdan zal een extern toetsenbord ook wel werken. veriezen ze wel het hele concept van een laptop en ze reizen er behoorlijk veel ermee.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:46:
[...]

nee, maar als een externe muis werktdan zal een extern toetsenbord ook wel werken. veriezen ze wel het hele concept van een laptop en ze reizen er behoorlijk veel ermee.
Het gaat er niet om dat je dat permanent moet doen :o

Het gaat erom dat je moet achterhalen of het de toetsindruk an sich is die problemen geeft (ongeacht waar ingevoerd) of dat het de druk op de laptop is.

Maak even onderscheid tussen troubleshooten en de uiteindelijke oplossing en/of workaround :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1