Command en icons veranderd

Pagina: 1
Acties:

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06-2025
Ik heb net windows XP opnieuw geinstalleerd naast XP x64 en Vista RC1.
Eerst natuurlijk XP, daarna XP x64 en daarna Vista.
Niks geen probleem, alles werkt gewoon.
Na het installeren van mijn videokaart driver in XP, en ik SLI ondersteuning heb aangezet krijg ik wanneer ik op "deze computer" klik, hele vreemde icons voor mijn mappen en drives. Het lijken wel de oude icons uit 1 van de eerste Windows versies.
Daarnaast het grootste probleem: wanner ik op een drive klik (bijv disk C) krijg ik niet de inhoud van de map te zien maar start ie het zoek programma op welke ook in het start menu te vinden is.
Ik kan dus op deze manier mijn disks niet meer benaderen.
Weet iemand hoe ik dit weer kan veranderen zonder alles opnieuw te installeren ?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:58
Werkt windowstoets+e ook niet om je mapinhoud te tonen?
Je kunt eens proberen tweakui (gratis progje van microsoft) te installeren, en dan kiezen om je icons te repairen.

Maar het is een beetje moeilijk inschatten of je icons corrupt zijn geraakt, of dat er iets anders aan de hand is (virus ofzo).

• Royer
Ik heb TweakUi geinstalleerd en de iconen gerrepareerd en gelukkig zijn ze nu weer hersteld. Probleem wat blijft is dat als ik op de iconen van de disk of een map klik, ik het zoek scherm krijg van het zoek programma wat ook in het menu start staat.
Kan ik nergens het commando wijzigen? Ik heb al gekeken in het configuratiescherm -> mapopties -> bestandstypen en daar gekeken of ik iets kan veranderen maar zou niet weten wat ik daar als commando moet invullen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op deze pagina's staat een fix daarvoor (weet echter niet of dat ook nog voor Vista hetzelfde is):
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
http://www.askdavetaylor....rch_on_my_windows_pc.html

Het komt er op neer dat er in de betreffende key(s) garbage bevatten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Nettere oplossing:

Open een verkenner / explorer; ga naar menu Tools > Folder Options > File Types
Zoek naar de entry's die beginnen met extensie "N/A". Kies hier "Folder" en klik op "Advanced". Nu zie je de opties die je hebt bij folders, als het goed is "Find" en "Explore". Selecteer "Explore", en klik op "Set Default".

Nog een paar keer op "OK" klikken en het zou goed moeten zijn.

Juist

• Royer
@Jeldert.
Als ik daar naar toe ga werkt "set default" niet. Het staat er wel maar ik kan er niet op klikken.
Enige waar ik op kan klikken is "nieuw"

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je ervaring met de registry Royer. Het is echt een kwestie van de tweede link volgen en de garbage uit je registry te verwijderen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Royer
@BtM909
Het is me gelukt mbt de disks. Als ik daar nu op dubbelklik krijg ik inderdaad de inhoud van de schijf te zien ipv zoekprogramma.
Maar waar ik ook zoek in het register, ik kan nergens vinden waar ik dit voor het openen van maps kan veranderen.
Ik ben alles bij langs gelopen zoalls vermeld op de 2e link. Wanneer ik op "Deze computer" klik zie ik boven 2 mapjes staan. 1 is van bijv. gedeelde documenten. Wanneer ik dan met de rechter muisknop klik, staat er bovenaan "zoeken"
Dit moet dus openen zijn. Maar ik zou niet weten in welke sleutel ik dit kan vinden
Pagina: 1