Toon posts:

Laptop 12''-14'' budget max. 1200

Pagina: 1
Acties:
  • 1.275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort op zoek naar een notebook voor mijn studie. Aangezien ik niet zo rond wil slepen met een groot bakbeest ben ik erop uit gekomen dat ik een laptop wil die niet groter is dan 14 inch.

Verder wil ik erin:

Intel Core Duo processor (of gelijkwaardige AMD)
1GB RAM
minstens 60GB 5400rpm harde schijf
grafische kaart maakt me minder uit, zou mooi zijn als er een in zit, anders pech.

Welke modellen zijn in dit segment echt goed?

De Asus A8F-H051H leek me wel wat

en ook deze
http://www.laptops4u.nl/info/a8f-h051h-1002.html
leek me wel interessant...

De Amilo Si1520 leek me eerst ook wel ok, maar ik heb niet echt positieve reviews gelezen...

http://catalogue.icecat.b...:NDL-100100-001/index.htm

Mijn budget is maximaal 1200 euro, maar het liefst zit ik zo rond de 1000.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 21:17 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:16:
Waar zit de edit knop?

Nieuw op dit forum, wel vaak gelezen, nooit gereplied, maar goed... Met dat Asus model (aangezien de link niet lijkt te werken bedoel ik dus de Asus A8F-H051H...
Wat een enorm verdachte kick :9 Maar als je wilt editten, moet je eerst ingelogd zijn.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Misschien een megabook van msi?

Heeft weliswaar geen core duo, maar wel een turion 64:

[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3)

Verwijderd

Als je een very slick laptop wilt, ga dan voor een Macbook! Dan kan je OS X eens proberen en als je het niet bevalt, kan je nog steeds Windows er op gooien!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:59

Theo

moederbord

Double J schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:09:
Misschien een megabook van msi?

Heeft weliswaar geen core duo, maar wel een turion 64:

[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3)
De S262 is er ook van MSI. Deze heeft een core duo, 60/80 GB 5400 rpm 512/1024 MB DDR II, 12" en magnesium behuizing 8)

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Mag ik ook de MacBook aanraden :D

Zijn echt geweldige dingen, en als je na OS X nog Windows wilt draait dat ook geweldig.

Verwijderd

Topicstarter
Met die MSI S626 met 1GB RAM kom ik helaas boven mijn budget uit, wel mooi apparaatje trouwens...
Sja een apple, ik heb nagenoeg geen ervaring met OS X maar is dat windows op een apple machine draaien niet veelvretend? en een beetje simpel te installeren?

Verwijderd

Jah, het is wel makkelijk te instaleren hoor, en het is niet veelvretend ofso :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 22:44 ]

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik ben het helemaal eens met -Robbert-

De MacBook. Hierop Office programma's draaien gaat zoveel lekkerder dan op een PC.
De gehele interface en alles is prettiger. Achter een Mac een paar uur typen, en je bent nog steeds ontspannen. Een paar achter een PC typen en je wordt je tureluurs. (Dit is wel subjectief natuurlijk)

Verder kan je op de MacBook ook Windows draaien. Gamen gaat zelf ook nog prima.
Zit een Ati grafische adapter is waarmee je prima spelletje kan spelen.

Ik had de keuze snel gemaakt :9 hmmmmmmmmmmmmmm Macintsoh

Verwijderd

Windows is gemakkelijk te installeren, op de site van apple is Bootcamp te downloaden en daarmee kom je er gemakkelijk uit. Zorg wel dat je een XP SP2 versie hebt.

Mja dat is allemaal niet zo belangrijk, OS X is toch veel beter ;), evt is Windows ook met Parallels te draaien en dat werkt ook geweldig.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm macbooks zijn qua specificaties ook wel ok, plus studentenkorting en een heel goedkope ipod wordt dit wel heel aantrekkelijk... Maar voor de goedkoopste versie, de enige onder mijn budget, heeft maar een 60GB harde schijf... Maar hoe zit het met de accuduur en hittevorming? En er zitten vast wel nadelen aan een macbook... welke?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 23:22 ]

Verwijderd

wel, vroeger was het nadeel dat je echt vastzat aan OS X maar nu is dat nadeel verdwenen. Er zijn klachten geweest over té warme macbooks maar met een firmware is dit probleem verholpen. Mensen met andere problemen zijn tot nu toe al met een indrukwekkende klantenservice verder geholpen! Ik ga mij er één aanschaffen!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:09:
Hmm macbooks zijn qua specificaties ook wel ok, plus studentenkorting en een heel goedkope ipod wordt dit wel heel aantrekkelijk... Maar voor de goedkoopste versie, de enige onder mijn budget, heeft maar een 60GB harde schijf... Maar hoe zit het met de accuduur en hittevorming? En er zitten vast wel nadelen aan een macbook... welke?
De warmte is dmv een firmware opgelost. Tevens gaat de accu +- 3-4uur mee onder normale omstandigheden. Echter dit is in vele reviews te bekijken.

Kortom een zeer mooie aantrekkelijke laptop voor een schappelijk prijs.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
De gewone MacBook (niet Pro-versie) heeft in geen geval een ATi grafische kaart, maar een Intel 950-kaart, hoor. Evenmin krijg je daar 1 gieg geheugen (denk eerder aan 512 megabyte), ik geloof niet dat dat voor gewone applicaties op Mac zo veel uitmaakt, als je expliciet 1 gieg wilt omdat 512 te weinig voor je is, mag je dus ook al een MacBook afschrijven tenzij je daar extra geheugen in zou beginnen steken.

Natuurlijk altijd leuk dat mensen Mac willen uitproberen, maar je betaalt bij Apple een heel groot stuk voor de naam en het uitelijk, terwijl je bij klassiekere merken veel meer waar voor je geld krijgt, maar natuurlijk geen Mac OS X kan draaien, je moet zelf afwegen of het dat waard is.

Met studentenkorting is het natuurlijk al iets mooier van aanbieding (voor als je in België zou wonen: www.dopi.be daar krijg je nog een notebookrugzak bij als je hem deze maand bestelt).

Verwijderd

Mag ik dan een link naar een dergelijke notebook als de MacBook, die er niet belachelijk uitziet en erg veel goedkoper is .?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

ILUsion schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:31:
De gewone MacBook (niet Pro-versie) heeft in geen geval een ATi grafische kaart, maar een Intel 950-kaart, hoor. Evenmin krijg je daar 1 gieg geheugen (denk eerder aan 512 megabyte), ik geloof niet dat dat voor gewone applicaties op Mac zo veel uitmaakt, als je expliciet 1 gieg wilt omdat 512 te weinig voor je is, mag je dus ook al een MacBook afschrijven tenzij je daar extra geheugen in zou beginnen steken.

Natuurlijk altijd leuk dat mensen Mac willen uitproberen, maar je betaalt bij Apple een heel groot stuk voor de naam en het uitelijk, terwijl je bij klassiekere merken veel meer waar voor je geld krijgt, maar natuurlijk geen Mac OS X kan draaien, je moet zelf afwegen of het dat waard is.

Met studentenkorting is het natuurlijk al iets mooier van aanbieding (voor als je in België zou wonen: www.dopi.be daar krijg je nog een notebookrugzak bij als je hem deze maand bestelt).
"Betaal je veel meer voor het merk" Dat is bij de Macbook niet helemaal waar.
Moet je eens kijken naar de features die erop zitten:
- uiterlijk; zeer plat en gelikt ontwerp
- iSight (webcam)
- Bluetooth en Airport Extreme
- Magnetische sluitingsmechanisme
- Magnetische stroomconnector (nooit meer een vliegende laptop, als over de stroomkabel struikelt)
- een pracht van een scherm 13,3 inch

Dit zijn alleen nog maar de feiten, als je eenmaal OS X draait wil je niks anders meer :P
Zoals gezegt kan je Windows er op draaien. Uitbreiden van geheugen of harde schijf is gewoon probleem en kan gewoon zelf gedaan worden.

Op dit moment is een zeer mooie actie aan de gang. Namelijk bij aankoop van een Mac,
krijg je voor paar tientjes een iPod Nano en nog eens een gratis printer (met bijbetalen ook andere moddelen mogelijk).
Zo heb ik bv. een Macbook+iPod nano 4 Gb+HP printer voor ongeveer 1030 euro betaald.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
misschien vind je deze ook wel mooi?

Sony Vaio FJ-series

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Smackbook

Apple

Tevens is het een multimedia apparaat dmv. Frontrow. AB erbij en lekker op de bank zitten zappen door je muziek, films en je foto's.

Veel andere notebooks met een dual core zul je voor die prijs ook niet vinden.
En nu krijg je idd Ipod + printer kado.

Gaat je Bookie stuk, hup naar de Apple Store, kunnen ze het ter plekke niet oplossen wordt ie opgestuurd en krijg jij een leen MacBook.

Sta er wel van te kijken, was gister in de Apple Store (zaterdag) de nieuwe nano's te bewonden komt er een jongen binnen en zegt: 'Mijn MacBook heeft kuren'. De Apple mannetjes kijken er even naar en, Hoppa, gefixt. Ik weet niet wat het was maar de service is super.

Qua prestaties en prijs is de MacBook echt een aanrader!.

Verwijderd

Toch maar even reageren over het Apple gedoe. Je betaald wel degelijk veel voor het merk, de reden dat dit opnoem is als volgt:

Nadelen Apple Macbook 1099 euro:

- Geen DVD brander, alleen een CD brander/DVD lezer.
- Een aangepaste Intel 950 GMA grafiesche kaart. Standaard is het aantal shared geheugen van deze kaart ongeveer 224 MB. Apple heeft ervoor gekozen om deze te locken op 64 MB.
- 60 GB 5200 rpm HD.
- 2x 256MB intern geheugen.
- Nieuwe licenties kopen ( Office voor Mac etc ), of opensource software gebruiken.
- In de toekomst moet er betaald worden voor BootCamp of Parrallels als je deze wilt gebruiken. ( tenzij je van beta software houdt) Ik vraag mij alleen af, als je dit veel gaat gebruiken of het niet verstandiger is om gewoon voor een Windows machine te gaan.
- Standaard 1 jaar garantie.

Wat krijg je ervoor terug:
- Mac OSX
- Isight (webcam)
- Bluetooth
- Dual Core T2400 1.83 GHz
- 2.36 Kg
- Mogelijkheid om in Windows te werken.
- Uiterlijk
- Weinig Virussen
- Accu ongeveer 4 uur

Voor 1049 euro Asus A8Jc-H033H: http://www.laptops4u.nl/info/a8jc-h033h-1001.html

Duo Core T2300 1.66GHz
100GB harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1x 1024)
8* DVD+/-RW Dual Layer / 4-in-1 cardreader
GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB gedeeld)
3 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out
0.35 Megapixel Webcam
14.1" WXGA ColorShine & CrystalShine TFT (1280 x 768)
Windows XP Home NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis
2.3 Kg

Nadeel:

Bleutooth
Geen Mac OSX
Vatbaar voor virussen
Accu is rond de 3 uur

Persoonlijk vindt ik de voordelen van Apple niet voldoende om over te stappen en wel voor een 1099 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok, ik zie toch maar van die macbook af, maar goed - is die asus dus wel een beetje goed of niet? en zo niet, weet iemand welke andere modellen een beetje aan mijn eisen voldoen?

Verwijderd

BenQ Joybook 6000 maar weetnie of die nog verkocht word!

Heb m zelf, met 1.6ghz geen 2core mja snel zat en 1gig + 60gb hardeschijfje
Is 12" en redelijk betaalbaar :*)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben nu aan het twijfelen tussen de Asus A8Jc-H033H en de Dell Inspiron 640 M...
Die heeft een Intel ® Core™ Duo Processor T2400, en de Asus een T2300, plus de Dell heeft wel bluetooth. De Asus heeft echter wel een iets leuker grafisch kaartje, een GeForceT Go 7300 en een ingebouwde webcam.

Heeft iemand ervaring met een van de twee? Maken die verschillen veel uit? Prijzen zijn allebei rond de 1050 euro...

Het liefste had ik een HP pavilion dv2000 maar die is te duur -_-'
Inmiddels mijn oog laten vallen op een Fujitsu Siemens Pi 1505 met intel core 2 duo processor :9~ hij is dan wel 15,4 inch, wel een core 2 duo processor en de rest is ook wel ok :) voor maar 899 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 13:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:09:
Ok ik ben nu aan het twijfelen tussen de Asus A8Jc-H033H en de Dell Inspiron 640 M...
Die heeft een Intel ® Core™ Duo Processor T2400, en de Asus een T2300, plus de Dell heeft wel bluetooth. De Asus heeft echter wel een iets leuker grafisch kaartje, een GeForceT Go 7300 en een ingebouwde webcam.

Heeft iemand ervaring met een van de twee? Maken die verschillen veel uit? Prijzen zijn allebei rond de 1050 euro...

Het liefste had ik een HP pavilion dv2000 maar die is te duur -_-'
Inmiddels mijn oog laten vallen op een Fujitsu Siemens Pi 1505 met intel core 2 duo processor :9~ hij is dan wel 15,4 inch, wel een core 2 duo processor en de rest is ook wel ok :) voor maar 899 :)
Heb je deze laptop inmiddels gekocht ?
Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar de grafische kaart van de laptop of dat wat is...
Pagina: 1