Stank uit PC, maar wat is het???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Uit mijn PC komt stank als ik hem een tijdje aan heb staan, dit is echt een penetrante lucht. Ruikt naar verbrand pindakaas ofzo (als je weet hoe dat ruikt). Heel vies.

Maar wat is het. De processor blijft (volgens de BIOS) op 30 graden hangen, wel goed. En de proc. fan draait ook goed. Geheugen en video kaart doen het ook goed.
Wat is het dan wel? Alles werkt perfect, geen hitte en voeding is ook ok.

Iemand?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 16:14
bij mij waren het verloren gewaande wokkels. Voeding schijnt zich hier prettig te voelen in mijn kast. Ik hoop dat je aan die lucht kan wennen, maar het klinkt in jouw geval nogal verontrustend (as in: brandgevaar).
Hou het in de gaten en zet hem uit als je weggaat!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12630

netwerk kaartje ofzow geluids kaartje (iets wat je weinig gebruikt iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12334

In een slaperige bui je ontbijt in je 120mm topcase fan laten vallen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7823

schroef je voeding eens uit elkaar..

zit vast een zooi stof in die aan het schroeien is ofzo..
tjek anders je overige koelers is..

ennuh verbrand pindakaas?
volgens mij wordt het eens tijd dat je een ge-airconditioned broodtrommeltje aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16165

klink als een verbrandende weerstand of
transformator-wikkeling...
ik ben bang dat je voeding van plan is er
mee op te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben je toevallig een paar sokken kwijt ?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog wat anders wat het ook heel goed kan zijn: wordt er bij jou gerookt ?
dat gaat ook gigantisch goor stinken namelijk... ( ik kan het weten hahaha )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Hmmz kameraadje van me had dit ook...
Kijk ff of de fan van je voeding nog goed draait en zo niet probeer hem eens aan te slingeren (het vooroorlogse vliegtuig idee)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Op maandag 29 januari 2001 23:23 schreef jelmervos het volgende:
Uit mijn PC komt stank als ik hem een tijdje aan heb staan, dit is echt een penetrante lucht. Ruikt naar verbrand pindakaas ofzo (als je weet hoe dat ruikt). Heel vies.
Als jij weet hoe verbrande pindakaas ruikt he... Moet ik je dan nog serieus nemen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14537

Bij mij was het mijn broertje die voor de stank zorgde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 11:25
zit er niet een nest jonge beestjes in je kast? comp staat aan, haartjes verbranden enzo..?? Hoor je ook piep geluidjes? >:)

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe
  • Laatst online: 04-05 15:53
Je comp. is aan de schijterij :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• source
  • Laatst online: 01-06 11:25
Op maandag 29 januari 2001 23:46 schreef Lieuwe het volgende:
Je comp. is aan de schijterij :r
Schijtbak :)

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:13

bloasfist

Slot-A Crew

strontkist.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:30
ik denk dat er gewoon rotzooi in je kast ligt...ik had laast ff mijn kast opengemaakt en daar kwam toch een zooi uit (kilo's stof en wel 3 pakjes shag :P)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 06:09

ReseTTim

Chocolate addicted

denk een geroosterde vlieg. :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ter verduidelijking:

- Het is geen pindakaas, maar dat zei ik alleen om te zeggen wat voor soort stankt het is
- Het is niet de voeding. Die heb ik los gehaald en naast mijn kast gelegd, pc aan, maar nog steeds die stank uit de buurt van de processor
- Het is niet een van de PCI/ISA/AGP kaarten
- Het is geen stof, pc is aardig schoon van binnen
- Er wordt niet bij de pc gerookt
- Het is niet mijn broertje
- Het zijn geen vliegen of andere beesten
edit: Mensen die niet serieus kunnen antwoorden (ik doel op die strontkast) niet hier posten, doe maar in De Kroeg ofzo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Nou nou, een lolletje moet kunnen hee. Maarre... wat er zo kan stinken is een condensator die warm aanloopt. En angezien jij zegt dat de stank uit de buurt van de CPU komt, kan het best van de stabilisatie cndersatoren komen. Voel maar eens of ze warm worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 09:13 schreef obsidian het volgende:
Nou nou, een lolletje moet kunnen hee.
Ja, dat wel. Maar niet 3 posts met onzin over schijt ofzo, met 1 post weet ik ook wel dat het om een geintje gaat.
Maarre... wat er zo kan stinken is een condensator die warm aanloopt. En angezien jij zegt dat de stank uit de buurt van de CPU komt, kan het best van de stabilisatie cndersatoren komen. Voel maar eens of ze warm worden...
Daar kun je wel es gelijk in hebben, boven de CPU zit een rijtje condensators, deze worden behoorlijk heet, klopt dat wel?
En wat kan nu het beste doen, de PC is 1 jaar + 1 maand oud.

edit: Het gaat om een PIII 500 Mhz die niet is overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
Op dinsdag 30 januari 2001 09:13 schreef obsidian het volgende:
Maarre... wat er zo kan stinken is een condensator die warm aanloopt. En angezien jij zegt dat de stank uit de buurt van de CPU komt, kan het best van de stabilisatie cndersatoren komen. Voel maar eens of ze warm worden...
Lijkt me idd een mobo probleem. Als iets gaat stinken is het iig goet heet. Lijkt me stug dat een chip zo heet kan worden dat 'ie gaat stinken en tegelijk nog gewoon functioneert. Je zou dan meer gaan denken aan de componenten op je mobo. Misschien graast je }:O wel te gretig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Als ik die }:O uitzet wordt het minder, maar blijft ie wel stinken. Zelf denk ik aan het mobo (condensators?), omdat de CPU zelf totaal niet heet wordt (30 graden), en de FAN van de CPU nog goed draait. Maar de stank komt wel uit de koel-lucht van de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Veel spelfouten in mijn vorige post. Maar je begrijp in elk geval wat ik bedoel.

Tja, het probleem is, dat als het inderdaad die condensatoren zijn dan heb je wel een vet probleem als er een doorbrand. Dan kan de spanning van je CPU nog wel eens vreemd gaan doen met alle gevolgen van dien. En nee, die dingen horen niet heet te worden!!!

Wat je kan doen, is even overleggen met de winkel waar je het bord hebt gekocht. Wacht er in elk geval niet te lang mee. Of je moest toch al van plan zijn om te gaan upgraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Het zijn volgens mij idd die condensatoren. Maar de PC kan best aan staan, hij heeft (denk ik) wel 1 uur (of zelfs meer) lopen stinken, ik was toen niet thuis. Was echt een hele vette stank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Nou, het kan wel. Maar eens is die prut op die in de condensator zit en wat dus zo stinkt als het warm word. En dan is het poef, weg condensator... en waarschijnlijk ook, poef.. weg cpu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 18:27

Yucko

One clown to rule them all !

humz .... als jij 's avonds die koe laat grazen, slaap je zeker met de ramen open :?

Damn, ik zou toch eens gaan kijken voor een tweedehands mobo ter vervanging van je huidige, want dit is echt niet gezond (en dat bedoel ik letterlijk)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09-2023
Wat voor spul heb je eigenlijk tussen je processor en je heatsink zitten? Ik heb wel eens gekke dingen gehoord/gezien van tandpasta en nog veel gekkere dingen (pindakaas.... ik kijk er niet meer van op :))

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 25-06 18:27

Yucko

One clown to rule them all !

Ja, en als die condensator eraf vliegt, dan ben je volgens mij echt je CPU ook kwijt.
Een vriend van mij had eens een duitste C'T mee naar school genomen, met daarin een artikel over een mobo waar ook een condensator eraf geknalt was. Damn! gewoon een gat in het mobo en de omringende onderdelen waren ook beschadigd. DAT WIL JE DUS NIET HEBBEN!

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14571

Aha.. dus jij bent dus mijn buurman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 11:10 schreef obsidian het volgende:
Nou, het kan wel. Maar eens is die prut op die in de condensator zit en wat dus zo stinkt als het warm word. En dan is het poef, weg condensator... en waarschijnlijk ook, poef.. weg cpu!
Maar de PC (met alles erin) is nog maar 1 jaar oud, en hij is nooit overgeklokt ofzo, dus vind het vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 11:14 schreef Theguide het volgende:
Wat voor spul heb je eigenlijk tussen je processor en je heatsink zitten?
Het is volgens mij niet de CPU, omdat deze totaal niet heet wordt (30 graden). Het is zo'n Pentium 3 insteek kaart (wat is de naam er ook alweer van?), heb verder niet aan de CPU gezet, alleen ff die kaart eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Laatst online: 23-06 20:19

Part

Helemaal niets.....

Als het je condensatoren zijn zou ik er niet teveel aan gaan ruiken, er zitten namelijk zware metalen in. Niet echt gezond dus!

Als je geen garantie hebt kun je ze wel vervangen maar neem dan wel type die geschikt zijn voor hoge frequenties zeker niet de standaard type van de electro boer.
Maar probeer het eerst onder garantie, het kan best een ontwerp fout van het bord zijn, dan moet de reparatie ook na de garantie periode kosteloos uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Ja? So? Fabrikagefouten komen vaker voor hoor? Wel eens een vijverpomp een steekvlam zien trekken van meer als een meter hoog? Net uit de verpakking gehaald. BAM!
En alles gewoon volgens het boekje... Isolatie was niet goed... stond 220 op de buitenmantel. Lekker hoor!

Echt hoor, zet dat ding uit, en stop met die gassen te snuiven... dat spul is namelijk giftig! En ga naar de winkel voor een nieuw bord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 11:22 schreef Part het volgende:
Als je geen garantie hebt kun je ze wel vervangen maar neem dan wel type die geschikt zijn voor hoge frequenties zeker niet de standaard type van de electro boer.
Maar probeer het eerst onder garantie, het kan best een ontwerp fout van het bord zijn, dan moet de reparatie ook na de garantie periode kosteloos uitgevoerd worden.
Ik ga ze zelf niet vervangen, ik zal ff kijken wat ze zeggen bij de zaak waar ik die PC heb gekocht.
Misschien is de oplossing een nieuw moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Maar hoe ruikt een verbrande condensator precies? Of hoe ruikt een bijna door gebrande condensator? Want ik weet dus echt niet zeker of het dat is, maar kan ook niks anders bedenken. Het is iig niet iets zoals de CPU/RAM/ISA/PCI/AGP want dan ging de PC of Windows wel flippen, hij werkt verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Nou, heel simpel. Pak een oude condensator. (liefst een grote, 2200u ofzo op 40 Volt) Zet er 220 volt op. Hij klapt dan uit elkaar. En ruik er dan eens aan. Kijk meteen even naar de rotzooi die het veroorzaakt. (oh ja, kijk wel uit voor jezelf. Zorg dat je niet geraakt word door stukjes of prut van dat ding)

Neem anders je hele pc mee naar de winkel en laat hun even kijken/ruiken wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeless
  • Laatst online: 28-10-2024
Luister condensators de doorbranden ruiken als verbrand pindekaas of hoe het ook ruikt bij jou thuis.

Hou de kast eens open en kijk of ze beginnen te gloeien :) Best geinig gezicht heb ik ook gehad rood was ie en stinken als verbrand pindakaas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeless
  • Laatst online: 28-10-2024
Op dinsdag 30 januari 2001 11:37 schreef Shadeless het volgende:
Luister condensators de doorbranden ruiken als verbrand pindekaas of hoe het ook ruikt bij jou thuis.

Hou de kast eens open en kijk of ze beginnen te gloeien :) Best geinig gezicht heb ik ook gehad rood was ie en stinken als verbrand pindakaas |:(
In ieder geval zou ik ermee terug gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Laatst online: 23-06 20:19

Part

Helemaal niets.....

Een verbrande condensator (elco) heeft een hele penetrante geur. Volgens mij nergens mee te vergelijken. Misschien met verbrande pindakaas maar daar heb ik geen ervaring mee.

Als je een goed verbrande elco ruikt dan weet je het wel. Lijkt wel als of het in je neus bijt. Elco die langzaam verbrand is lastiger, geeft een beetje ondefinieerbare geur. Meestal zie je onder een stukke elco wat vocht of olie. Soms gaan ze ook bol staan.

Ga die dingen niet zelf opblazen. Ze zitten vol zware metalen en die wil je niet in je lichaam hebben. Het aluminium kapje tegen je hooft is nog wel het minste wat je kan overkomen. Rood gloeien kunne deze dingen echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 30 januari 2001 11:38 schreef Shadeless het volgende:

[..]
In ieder geval zou ik ermee terug gaan
En liever vandaag als morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Lijkt me duidelijk dat er een ELCO verrot aan het worden is, maar het vreemde is dat ook al stinkt het zo alles wel goed werkt. Er is nog niks stuk. Zoals ik al zei, hij heeft (toen ik weg was) behoorlijk lang lopen stinken en toch niks aan de hand. Het lijkt mij, als een ELCO stuk is, dat de hele PC er mee kapt of zelfs de CPU aan stront is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Niet online

LAN

hij hoeft niet meteen kapot te gaan, ik heb eens een weerstandje verrot gebeukt met een schroevendraaier (niet echt met opzet). vervolgens pc aangezet, no problemo. (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 30 januari 2001 11:57 schreef jelmervos het volgende:
Lijkt me duidelijk dat er een ELCO verrot aan het worden is, maar het vreemde is dat ook al stinkt het zo alles wel goed werkt. Er is nog niks stuk. Zoals ik al zei, hij heeft (toen ik weg was) behoorlijk lang lopen stinken en toch niks aan de hand. Het lijkt mij, als een ELCO stuk is, dat de hele PC er mee kapt of zelfs de CPU aan stront is.
Niks aan de hand??? Alles werkt goed???

* mvds word er moe van. Als jij graag je pc om zeep wilt helpen, ga vooral je gang joh. Vraag het ons dan ook niet meer voortaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 12:07 schreef obsidian het volgende:

[..]
Niks aan de hand??? Alles werkt goed???

* jelmervos word er moe van. Als jij graag je pc om zeep wilt helpen, ga vooral je gang joh. Vraag het ons dan ook niet meer voortaan!
Sorry dat ik je moe heb gemaakt! Maar ik begrijp het, zal er verder niet meer over discuseren, maar ik dacht dat het juist de bedoeling hier was (discusseren).

Maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8673

Op dinsdag 30 januari 2001 12:23 schreef jelmervos het volgende:

[..]
Sorry dat ik je moe heb gemaakt! Maar ik begrijp het, zal er verder niet meer over discuseren, maar ik dacht dat het juist de bedoeling hier was (discusseren).

Maar toch bedankt!
Het is juist ook de bedoeling om over dat soort vragen/onderwerpen te kunnen discusseren.
Die Obsidian moet IMHO niet ' zeuren/zeiken' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Ik zeur niet. Hij vraagt aan ons wat er fout is. Het word hem verteld en meteen word hij gewaarschuwd hoe schadelijk dat is. En vervolgens komt ie steeds met dezelfde vraag... Hoe kan het zijn dat zijn pc nog werkt als dat ding kapot is. Niemand heeft gezegd dat ie al kapot is. Hij is kapot aan het gaan. Als ie kapot gaat, is waarschijnlijk meteen zijn pc naar de klote.

Als ie door het elke keer te vragen wil horen dat er niets aan de hand is met z'n pc, en dat ie nog jaren mee kan gaan moet ie niet vragen wat er mis is met z'n pc. Een brandlucht is nooit goed. Waar het ook vandaan komt...

Dit was geen discussie maar steeds een vraag herhalen! Als iets op je moederbord heet mag worden zit er een koeler op. Op die elco's zit geen koeler dus mogen ze niet zo heet worden dat ze gaan stinken! Heel simpel...

Hij vroeg om serieus genomen te worden. Ik las de vraag en vond het best een serieus probleem. Die rook/stank is giftig en als die elco springt is z'n pc naar de klote... Wat moet ik nog meer uitleggen voordat hij z'n pc uitzet en er mee naar de winkel gaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
obsidian> Ik snap wat je bedoeld, en ben het met je eens. Ik zal idd naar de winkel gaan en misschien een nieuw moederbord gaan kopen.

Hierbij dus (mijn) gezeur gestopt. Iedereen bedankt, het is mij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Ik noem jou vragen geen gezeur. Laten we dat even duidelijk stellen. Ik vind alleen dat je de ernst van de situatie niet inziet. Nu werkt het allemaal nog, doe er iets aan voordat niets het meer doet. Dat is zo zonde van je geld joh.

Je hebt gelijk als je niet meteen aanneemt wat er hier gezegd word. Maar het is vrij duidelijk wat er aan de hand is... En dat het best serieus is... Die dingen horen niet heet te worden. Worden ze dat wel, dan is het fout.

Veel succes ermee, en laat even weten wat de winkel ervan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 13:01 schreef obsidian het volgende:
Ik noem jou vragen geen gezeur. Laten we dat even duidelijk stellen. Ik vind alleen dat je de ernst van de situatie niet inziet. Nu werkt het allemaal nog, doe er iets aan voordat niets het meer doet. Dat is zo zonde van je geld joh.

Je hebt gelijk als je niet meteen aanneemt wat er hier gezegd word. Maar het is vrij duidelijk wat er aan de hand is... En dat het best serieus is... Die dingen horen niet heet te worden. Worden ze dat wel, dan is het fout.

Veel succes ermee, en laat even weten wat de winkel ervan zegt.
Ik zal er ook zeker iets aan doen nu het nog kan.

Tuurlijk is er iets goed verkeerd als het gaat stinken, maar ik wil dus weten wat. Als het een bepaald onderdeel is kan ik niet misschien vervangen/repareren.

Ik weet nu dat het (bijna zeker) dat het een elco is, en dan moet ik dus ff naar de winkel. Wist ik veel dat die dingen niet heet horen te worden. Dat weet ik nu dus wel, dus heeft deze topic nut gehad, vandaar bedankt!

Ik laat het weten hoe het gaat.

edit: typo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 30 januari 2001 13:10 schreef jelmervos het volgende:

[..]
1 Wist ik veel dat die dingen niet heet horen te worden. Dat weet ik nu dus wel, dus heeft deze topic nut gehad, vandaar bedankt!

2 Ik laat het weten hoe het gaat.

edit: typo!
1 Graag gedaan! Daar zijn we voor. :)

2 Enne... graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8673

Obsidian, nog mn excusses voor het oordelen over jou post, alleen bij het begin kwam het nogal raar over, vandaar..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 30 januari 2001 13:18 schreef [MoRtAl] het volgende:
Obsidian, nog mn excusses voor het oordelen over jou post, alleen bij het begin kwam het nogal raar over, vandaar..... :)
No problem... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 30 januari 2001 11:22 schreef jelmervos het volgende:

[..]
Het is volgens mij niet de CPU, omdat deze totaal niet heet wordt (30 graden). Het is zo'n Pentium 3 insteek kaart (wat is de naam er ook alweer van?), heb verder niet aan de CPU gezet, alleen ff die kaart eruit.
Ik zag deze nog staat toen ik het opnieuw doorlas... Je bedoelt zo'n bordje die je in een processor voet steekt om een CPU erop te kunnen zetten? Dat heet een slotket. (Van slot1 naar socket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 12:07 schreef obsidian het volgende:
* jelmervos word er moe van. Als jij graag je pc om zeep wilt helpen, ga vooral je gang joh. Vraag het ons dan ook niet meer voortaan!
[off-topic]
Vind dit niet zo'n hele soepele zin, maar maakt niet uit. :):P;)
Natuurlijk wil ik mijn PC niet om zeep helpen, welke Tweaker wel?
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 13:21 schreef obsidian het volgende:
Je bedoelt zo'n bordje die je in een processor voet steekt om een CPU erop te kunnen zetten? Dat heet een slotket. (Van slot1 naar socket)
Ik bedoel zo'n kaart waar een paar hele kleine chips op zitten en een processor binnen in met een koel vin erop met een een FAN daar boven op. Het is eigen een soort insteek kaart die in een speciaal daarvoor gemaakt slot past. Dat slot heeft aan de zijkanten omhoog staande klemmen waar dus die kaart (met processor+koelblok+cooler) precies in past. Genoeg info. Volgens mij is dat een SLOT 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20290

Idd: even die condensatoren in de gaten houden, is niet zo fijn voor je CPU als die dingen het begeven.

Kijk ook nog eens naar hoe je koeling op je CPU zit, gebruik je koelpasta of iets anders in die richting? Die kan ook gaar zijn en verbrandingsluchten vertonen.

edit:

Is misschien al eerder genoemd, zag nu de rest van de pagina's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 30 januari 2001 13:26 schreef jelmervos het volgende:

[..]
Ik bedoel zo'n kaart waar een paar hele kleine chips op zitten en een processor binnen in met een koel vin erop met een een FAN daar boven op. Het is eigen een soort insteek kaart die in een speciaal daarvoor gemaakt slot past. Dat slot heeft aan de zijkanten omhoog staande klemmen waar dus die kaart (met processor+koelblok+cooler) precies in past. Genoeg info. Volgens mij is dat een SLOT 1.
Dat is gewoon de processormodule ja. Je hebt gelijk. Heet gewoon een slot1 CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16329

Zit er geen dood beest in je pc?
(kan echt gebeuren, m'n oom heeft het ook een keer gehad met z'n pc die op de grond stond was 1 slot kapje uit en daar was een muis in gekropen en die kon er dus niet meer uit :r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 14:56 schreef SirCommieBastard het volgende:
Zit er geen dood beest in je pc?
Als je nou eerst es de hele topic (alle pagina's) door leest, dan kun je zien dat ik al een keer gezegd hebt dat dit niet het geval is!!! :( LEZEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik ben nu thuis, en heb ff die gekeken hoe heet die elco's worden, wat is een normale temparatuur voor een elco. Kan iemand mij dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:40

Sharky

Skamn Dippy!

Het gaat om een PIII 500 Mhz die niet is overgeklokt.
wat denk jij eigenlijk dat je hier te zoeken hebt! ;)

maarre, een condensator mag best warm worden, das normaal. alleen niet heet. en als het uit de koellucht van je cpu komt, dan is het toch lucht die door je cpu-fan is aangezogen en langs je heatsink gaat? misschien is je cpu-fan wel aan het overlijden!
dus probeer ff een andere cpu-fan, straks kapt je fan als je het niet eens doorhebt

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 20:33 schreef sharkyOnline het volgende:
maarre, een condensator mag best warm worden, das normaal. alleen niet heet. en als het uit de koellucht van je cpu komt, dan is het toch lucht die door je cpu-fan is aangezogen en langs je heatsink gaat? misschien is je cpu-fan wel aan het overlijden!
dus probeer ff een andere cpu-fan, straks kapt je fan als je het niet eens doorhebt
De condenstator wordt heel erg heet, klopt toch niet? En als ik de Processor met fan en al eruit haal, en laat hem dan draaien dan stinkt het niet. De processor stinkt zelf ook niet, het is echt het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Laatst online: 21-06 23:51

cue

Condesatoren horen neit warm te worden! icq me als je meer wilt weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 20:55 schreef Cue het volgende:
Condesatoren horen neit warm te worden! icq me als je meer wilt weten
Kun je dat niet hier vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 30 januari 2001 15:04 schreef jelmervos het volgende:

[..]
Als je nou eerst es de hele topic (alle pagina's) door leest, dan kun je zien dat ik al een keer gezegd hebt dat dit niet het geval is!!! :( LEZEN!!!
SCHEITEN!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

wie zegt eigenlijk dat de pc stinkt misschien stink jij wel. uitleg van de douche: het schoonmaken van je lichaam doormiddel van water, zeep en champoo. maybe een id voor je pc anders.

een vriend van mij heeft zijn monitor ook vol met water laten lopen en die doet het ook nogsteeds. LOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-01 20:40

NEOTEK

FI 156C

is't ie nieuw?

GigaByte GA-965P, 3 Raptors, en Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5732

stof???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 21:58 schreef ReseTTim het volgende:
wie zegt eigenlijk dat de pc stinkt misschien stink jij wel. uitleg van de douche: het schoonmaken van je lichaam doormiddel van water, zeep en champoo. maybe een id voor je pc anders.
hee, leuke antwoorden hoor! :( Ik dacht dat de lollige reply's al geweest waren op pagina 1. Ga lekker buiten spelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 22:01 schreef NEOTEK het volgende:
is't ie nieuw?
Nee, hij is 1 jaar en 1 maand oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 22:27 schreef erix147 het volgende:
stof???
Nee, ik heb de PC vaak open en blaas hem geregeld door. Het zijn echt de condensators die veel te heet worden. Mobo is aan stront, ik hoop morgen een nieuwe te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7823

Als ik die }:O uitzet wordt het minder
moet nou toch wel aardig mn best doen om geen wazige opmerkingen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

welk merk en type moederbord is dat ?
(dan koop ik een andere ;))

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 00:56 schreef el_dudeness het volgende:
[...]
moet nou toch wel aardig mn best doen om geen wazige opmerkingen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op dinsdag 30 januari 2001 11:35 schreef obsidian het volgende:
Nou, heel simpel. Pak een oude condensator. (liefst een grote, 2200u ofzo op 40 Volt) Zet er 220 volt op. Hij klapt dan uit elkaar. En ruik er dan eens aan. Kijk meteen even naar de rotzooi die het veroorzaakt. (oh ja, kijk wel uit voor jezelf. Zorg dat je niet geraakt word door stukjes of prut van dat ding)

Neem anders je hele pc mee naar de winkel en laat hun even kijken/ruiken wat het probleem is.
Of keer een voedingsstekker om, zodat er 12V op de 5V leiding staat. Heb ik gehad door een vervormde aftapstekker voor cooler. BAM, KNETTER, STINK, weg hdd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:11

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

OF JE GAAT ER MEE NAAR DE WINKEL! :? DUH!

He Jelmer?.. :)

Ciao!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ok nu ff niet lollig. ik heb eerst ook es stank geroken, de stank was brand lucht. ik heb toen meteen mijn pc uitgezet en ff gekeken en geroken waar het vandaan kwam. deze pc was nog nieuw dus ik wist niet was het was. maar goed na 2 á 3 keer opstarten rook ik nix meer. ik denk dat het de proc. was die voor het eerst in contact kwam met mijn Golden Orb, zeker weten weet ik het niet.

Hoelang hebbie eigenlijk er al last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• originalmycroft
  • Laatst online: 19-05 08:29
Bij mij kwam er een keer rook uit me PC, ik wou er bijna een emmer water overheengooien >:). Toen heb ik maar gewoon de stekker eruit getrokken.

Het kabeltje van mn pc-speaker was gesmolten :? en ik weet nog steeds niet waar het door kwam, maar goed, who needs een pc-speaker als je een DTT-2500 hebt8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20409

misschien een rare opmerking, maar misschien hebben ze wel ipv koelpasta iets anders op je processor gesmeerd bij het bouwen ?
het is maar een idee hooor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
PC wordt in da winkel na gekeken, ik ben benieuwd wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 25-06 14:12
Ik heb eens alles doorgelezen tot nu toe, en het zijn id die condensatoren wat je ruikt !
En nee, die dingen horen dus niet heet te worden ! :P

Wat ik nog niet gelezen heb is de hint, dat die nu dus (bijna) kappote condensatoren, ook kunnen komen door een slechte pc voeding (die dus in voltage varieerd) hierdoor worden je condensatoren ook warm, en in sommige gevallen dus zelfs heet zoals jij dat dus nu had....

Dus mischien eens eff voltages testen of iets dergelijks, mischien heb je een andere voeding die je eens eff kunt uitproberen.... mischien dat dit al genoeg is.... alhoewel... als die condensatoren gaan stinken is het eigenlijk al te laat !

maargoed... succes ermee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Laatst online: 22:53
Ik had een Pentium II met een open voeding die ondersteboven in mijn kast hing, uiteraard stond er een 24/7 koe op.

Een keer kwam ik mijn kamer binnen, vette stank en het viel meteen op dat die computer uit stond. Bleek na het open maken van de pc (en oh ja de ramen :)) dat er een loeihete spoel naar beneden gevallen was via de bovenkant van mijn kastkoeler op een stekkertje die op mijn videokaart lag op de bodem van de kast waar een kabeltje lag van van de PC Speaker.

Hoe ik precies weet hoe hij gevallen was? Nou gewoon de smeltsporen volgen :) Ik was best blij dat mijn computer het weer prima deed na het vervangen van de voeding :)

Een vriend van me had het nog erger: de inhoud van een condensator van zijn voeding was door de koeling heen op de CV-radiator gespoten!! :o Maar goed dat hij er dus niet achter stond toen het gebeurde....

Goed, beetje offtopic, maar nu weet je wat er met condensatoren enzo kan gebeuren ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 06:53

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Wel eens een exploderende elco gezien? Is wel apart. Begint met een zacht sissend/sudderend geluid wat aanzwelt en met een 'fwoep' t hele ding uit elkaar knalt...
Of je CPU t daarna nog doet weet ik niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb het 1 keer gehad met zo'n heel oude philips printer, zat er een beetje mee te klooien, en toen knalde zo'n grote elco(ongeveer 10cm hoog) uitelkaar, gelukkig zat hij onder een rand van het loopwerk van de printer, maar het stonk nog een week naar die teringzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13308

Elco's hebben nu eenmaal de gewoonte om zo af en toe de geest te geven....

Vroeger toen ik nog jong en onschuldig was, deed ik veel aan klieren met zenders. Op de FM band, 100 mhz...

Stond dus een zender, met voeding. Daar zat een enorme 1000.000 uF elco aan. Zo groot als een dubbele pot pindakaas..

Affiijn, zender aan, en ik ga bij een vriend controleren hoe het signaal doorkomt.
Toen we terugkamen in de straat roken we al wat vreemds.. maar goed, ik naar binnen, m'n kamer in.. die stond dus in de mist ... stank, rook. Je kon geen fluit meer zien daar en ook niet meer ademhalen..... alles uitgezet, snel het raam open en weg uit die kamer !!

Toen alles was opgeklaard bleek die vette elco opgeblazen en alle eloctrolytische vloeistof was eruit gedampt...

Pfffff wat een stank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 16-04 23:54
Zou er toch mee oppassen. Vorige poster had gelijk met als condensator kapt dat spanning vreemd gaat doen. Om te beginnen neemt spanning over andere condensatoren toe dus die klappen dan ook. Waarschijnlijk nemen ze dan je proc mee naar de HW-hemel.

Zou er zeker mee naar de winkel gaan, garantie of niet. Een condensator hoort niet kapot te gaan op danige wijze.

Garantie is nl tegen slijtage, niet tegen foutieve productie/ontwerp.

Er is een wet die zegt dat een fabrikant deugdelijk waar dient af te leveren. Doet ie dat niet dan doet het er niet toe of garantie afgelopen is of niet, dan geld regel dat de minimum verwachte levensduur van toepassing is en dat is 3 jaar.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13308

Serieus kali???

Ik denk toch echt dat slijtage, mits het de redelijkerwijze te verwachten slijtage is, nooit valt onder de garantie.

Ondeugdelijke producten vallen onder de directe leverancier.

En productie fouten/defecten lopen met fabrieks garantie via de importeur en gelukkig tegenwoordig vaak via de winkel/leverancier.

En alles wat binnen 8 dagen gebeurt is alrijd geld terug garantie ....

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Het kan ook zijn dat het plastic lipje nog op de koelpasta van de koeler zit.
Heb ik ook es gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Laatst online: 25-06 15:52
Een vriend van mij had een nieuwe pc gekocht + monitor. Het stonk er heel erg. Dat bleek de monitor te zijn. (was denk ik nieuwigheid) Maar het is in iedergeval wel over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20362

Liggen er geen kabeltjes in de buurt (of OP) een transistor ? sommige kunnen HEEL heet worden (vooral die waar een koelvin aanhangt.)
Ligt er niet teveel stof IN je koelvin van je CPU ?
Wordt de CPU nog wel goed gekoeld ? staat de koelvin nog goed vast op de CPU ?
Trek ook eens alle (overbodige) hardware uit ---> cd-rom, harddisk, floppy, ...
Start je pc op en kijk of hij nog ruikt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
PC komt vandaag terug. Het was idd een elco die was door gefikt. Er zit een nieuw moederbord in.

edit: ik hoop dat ik gewoon weer windows 2000 kan starten zonder her-install. Proberen maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Graag gedaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Heb nu een nieuw moederbord!!! :)
Kon Windows 2000 helaas niet meer gewoon starten, dus heb ik die HD in een andere Win2k machine gedaan en even wat directroy's rename en dan een herinstall.

Pagina: 1