Intel I852GM chipset. CPU upgrade?

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben in bezit van een Fujitsu Siemens Amilo 1300 laptop, met een 1,3GHz Celeron M 350.
Aangezien het een Celeron is, en ik toch iets meer CPU power zou willen hebben, was ik aan het rondkijken naar een andere CPU.
Op de Intel website wordt gezegd dat de chiset gemaakt is voor Celeron CPU's.

Op de website van Alternate stonden bij het zelfde socket (479 mobile) ook Pentium M's met een Dothan core. Nu staan er Dothans met 400Mhz en ook 533Mhz
Alternate CPU link.

Nu vraag ik me af of het gaat werken als ik er een Pentium M instop met 400MHz Quadpumped. Ik neem aan dat ik toch snelheidswinst ga merken, aangezien er nu een budget celeron in zit.
Hoe zit het met de 533MHz Quadpumped CPU's. Gaan die ook werken op mijn chipset? Op de Intel website zag ik namelijk 400Mhz Quadpumped staan bij de specs van de chipset :)

Iemand die mij hier wat duidelijkheid over kan geven? :)

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 09:19
Geen info hierover, toch wil ik je ff wijzen op de shopsurvey van Alternate: http://tweakers.net/shopsurvey/156
Als je geen waarde hecht aan een fatsoenlijke garantie-afhandeling dan is Alternate de ideale shop.

Verwijderd

de 533mhz gaat zowieso niet lukken, die eet namelijk ddr2, dus dan houd je de 400 over, ik vermoed dat die wel gaat werken, misschien even op intel site zoeken of deze serie compatible is met jou chipset?

hmm dat issie niet, dan heb ik weinig hoop voor je, je zou kunnen proberen een snellere Celeron te kopen of op zoek te gaan naar een nieuwe/2ehandse laptop