Toon posts:

nieuwe game pc - budget 2300,- max excl. scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mede-tweakers,

voor de laatste keer vraag ik voorlopig jullie advies omtrent mijn nieuwe pc. Een maand geleden ben ik hier ook een topic gestart en inmiddels zal ik binnen 2 weken het systeem gaan bestellen. Voor de zekerheid wil ik jullie nog 1 keer lastig vallen met mijn systeem om graag van jullie wat kritische opmerkingen te horen. Daarnaast heb ik nog enkele vragen aan jullie die ik straks zal stellen. Het systeem ga ik bestellen bij webshop azerty.nl en zal voornamelijk worden gebruikt voor het spelen van games (heroes of might and magic 5, final fantasy 11 en 12, enz)
Daarnaast ook regelmatig internet-gebruik en downloaden van bestanden.

[b]Behuizing: Antec P180B 131,- euro

Voor de behuizing vind ik stilte veruit het belangrijkste. Looks ook wel maar minder relevant. Deze antec is stil, mooi design en lekker ruim. Nadeel is dat deze 130 euro is zonder voeding.

Koelers: 2x Antec TriCool 120mm systeemkoelers 2x 13,- euro en 1x Zalman CNPS9500AT processorkoeler 39,- euro
Ga voor welke behuizing dan ook sowieso voor de maximale koelingsmogelijkheden voor het systeem. Dit houdt in dat bij de Antec P180B nog 2 120mm fans bijgekocht moeten worden (3 fans worden standaard meegeleverd)
Daarnaast goeie processorkoeler is ivm overclocken geen verkeerd idee denk ik.

Voeding: Coolermaster Igreen Power 600 watt 104,- euro
Indien het toch de antec P180B wordt zal deze voeding worden gekozen. Goeie voeding, voldoende power voor het hele systeem.

Processor: E6600 Core 2 Duo 308,- euro
Logische keus denk ik. Conroe is zonder twijfel en budget laat net geen E6700 toe. Daarnaast is de E6600 prijstechnischer interessanter denk ik. Eigenlijk geen vragen over!

Moederbord: ASUS P5W DH Deluxe 216,- euro
MOEILIJK Moelijk moeilijk..... Mooi moederbord dit maar er zijn andere kapers op de kust... In principe gebruik ikzelf niet veel features van een moederbord. Ik wil een moederbord hebben dat zich goed laat overclocken en dat raid0 kan instellen.
Vraag: Dit moederbord heeft de 975X chipset. Ik heb me laten informeren dat de P965 of de G965 chipset weer net iets nieuwer is. Dit zou inhouden dat bijvoorbeeld de Asus P5B-V DH Deluxe/HDMI interessant is. Welk moederbord en chipset kunnen jullie mij aanraden??

Harde schijf opstelling: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250gb 2x77,- euro = 154,- euro
Met deze schijven wil ik raid0 gaan draaien. Deze schijven in combinatie met een raptor als bootdisk was in eerste instantie ook nog een optie. Gezien het budget wat redelijk strak is helaas geen plaats meer voor de raptor. Daarnaast stamt mijn huidige pc uit jaar 0 (amd athlon 1100 mhz) dus de snelheidswinst is hoe dan ook gigantisch. Hierdoor zal ik de snelheid van de raptor niet erg gaan missen denk ik

Grafische kaart: ASUS 7950GX2 553,- euro
Hoopte eigenlijk dat dx10 kaarten al uit zouden zijn. Maar waarschijnlijk zitten de eerste dx10 kaarten nog vol van bugs en dergelijke dus toch maar gekozen voor een ultra high end dx9 kaart om hier nog lang plezier van te gaan hebben.
Vraag: Op azerty.nl hebben ze dezelfde graka in de aanbieding van Club3d. voor slechts 515,- euro. Dit scheelt bijna 40 euro. Zit er nu nog verschil in kwaliteit tussen club3d en ASUS? Welke kunnen jullie mij aanraden?

Werkgeheugen: Corsair TWIN2x2048 PC6400 323,- euro
Met pc6400 kun je nog een lekker stukje overclocken. Mooi geheugen, in totaal 2gb werkgeheugen wat geen overbodige luxe meer is tegenwoordig.
Vraag: Op azerty.nl heb je van Corsair meer geheugen met zo'n beetje dezelfde capaciteit en mogelijkheden maar met andere prijzen:
TWIN2X2048-6400PRO voor 399,- euro
TWIN2X2048-6400 voor 323,- euro
TWIN2X2048-6400C4 voor 341 euro
Corsair TWIN2X2048-6400C4PRO voor 344 euro

Nu is mijn vraag waar het verschil inzit en hoeveel dit allemaal uitmaakt in performance? Welke kunnen jullie mij aanraden? Qua prijs zit er weinig verschil tussen.

Toetsenbord en muis: Logitech G15 keyboard en Logitech G7 wireless mouse
Dure combinatie maar wel erg mooi. Uiterlijke afronding vind ik wel belangrijk. Daarnaast is alles draadloos!

Boxen: Logitech Z4 68,- euro

Floppy drive, dvd speler en dvd brander totaal 65,- euro

Assemblage + verzendkosten in totaal 55,- euro

Hier dan het hele systeem. Momenteel een prijskaartje van 2.213,- euro. Er zit nog een klein beetje speling in maar wil daarbij prijs/kwaliteit wel in oog houden. De volle 2.300 euro hoeft niet perse gebruikt te worden.

Graag ontvang ik feedback op het systeem en voornamelijk antwoord op de vragen die ik hierboven heb gesteld!

Groeten

Andre

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 22:39 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 14:10
erg mooi systeem moet ik zeggen, je kast jah ik kies ook altijd voor voldoende koelingsmogelijk heden je moet zelf kijken naar wat jij het best vind en ook het mooiste vind je budget laat het toe. De antec titan zal ook wel voldoen als jij vindt dat hij genoeg ruimte enz bied. Maar als je liever de antec p180 neemt zal ik die nemen je budget laat het toe.
Als ik jou was zou ik wel een goedkopere videokaart nemen, neem een x1900xt of miss 7900gt

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 01:01

LordofWhatever

Uuhhh....?

Domme huisgenoot had zich nog ingelogd laten staan hiero! Dus ik post hieronder even met mijn eigen account :P.

[ Voor 96% gewijzigd door LordofWhatever op 17-09-2006 20:21 ]

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-01 11:50

jjwa

CZ3 tentmuis

Voedingen:
Verkijk je niet al te veel op het wattage van een voeding, het kan zelfs zo zijn dat een 460W topmerk voeding evenveel aankan als een 600W minder goed merk, en daarbij nog stiller en efficienter is ook.
Aan te raden voedingen:
Zalman ZM460B-APS, 460W (ATX12V 2.2)
Tagan TG480-U22
Seasonic S12-430 of Seasonic S12-500
Enermax ELT500AWT Liberty 500W (ATX12V 2.2)
Antec NeoHE 550

De Antec heb ik nog wel wat twijfelachtige geluiden over gehoort trouwens. Qua power zouden al deze voedingen je systeem prima aan moeten kunnen. Deze voedingen zijn zo'n beetje allemaal niet alleen toppers in heel stabiele stroom, maar ook in het daadwerkelijk op kunnen brengen van hun wattage (sommige cheapo voedingen van 550W fikken soms al door bij 400W bijvoorbeeld), efficienty (dus niet zinloos hoge stroomrekening of een overdreven hoeveelheid warmte) en relatief stil.

Koeling en kast:
Als je wilt overklokken is een topkoeler idd aan te raden. Andere koelers waar je naar zou kunnen kijken (wel wat lastiger te krijgen in NL) zijn de Scythe Katana (Cu of 775) of Scythe Infinity. Lompe koelers qua formaat, maar ook qua prestaties :).

Qua kast zat ik persoonlijk voor een nieuwe systeem ook naar de P180 te kijken, maar neig op het moment meer naar de Stacker 830, erg interessante kast. Wel duurder (en nog steeds niet met voeding).

Moederbord:
Wil je met een E6600 gaan oveklokken is de ASUS P5W DH Deluxe een erg goeie keuze :)!

Geheugen:
Op standaardsnelheid zul je helemaal verschil merken tussen die soorten geheugen. Wanneer je het verschil gaat merken is het overklokken. Het is namelijk qua prestaties het best om je geheugen op een 1:1 ratio met je FSB te draaien, en met beter geheugen heb je een betere kans hogere snelheden te halen. Over het algemeen geldt: laagste latency bij dezelfde snelheid geeft de beste kans op hogere snelheden. PC6400 met een C4 latency van OCZ, Corsair, Kingston, G.skill of Team en je zit wel goed. Dus bijvoorbeeld de 'TWIN2X2048-6400C4 voor 341 euro'. Voor specifiekere details over de overklokresultaten van specifieke merken en types ram, check het forum van xtremesystems.org, daar zitten die-hard overklok fanatiekelingen :).

Boxen:
Draadloze boxen? enige draadloze boxen die ik ken is de Logitech 5450 die draadloze achter-sattelites heeft, de rest gaat gewoon via draad...

Harde schijven:
Op zich prima keuze. Ik kwam ook tot de conclusie dat Raptors het geld meestal niet echt waard zijn. Zelf zat ik te kijken naar de WD3200KS schijven, kost ongeveer hetzelfde per GB, zijn goed snelle schijven, maar net wat groter :). Weet niet zeker of jou keuze trager is dan deze of niet.

Verwijderd

Topicstarter
jjwa schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:22:
Voedingen:
Verkijk je niet al te veel op het wattage van een voeding, het kan zelfs zo zijn dat een 460W topmerk voeding evenveel aankan als een 600W minder goed merk, en daarbij nog stiller en efficienter is ook.
Aan te raden voedingen:
Zalman ZM460B-APS, 460W (ATX12V 2.2)
Tagan TG480-U22
Seasonic S12-430 of Seasonic S12-500
Enermax ELT500AWT Liberty 500W (ATX12V 2.2)
Antec NeoHE 550

De Antec heb ik nog wel wat twijfelachtige geluiden over gehoort trouwens. Qua power zouden al deze voedingen je systeem prima aan moeten kunnen. Deze voedingen zijn zo'n beetje allemaal niet alleen toppers in heel stabiele stroom, maar ook in het daadwerkelijk op kunnen brengen van hun wattage (sommige cheapo voedingen van 550W fikken soms al door bij 400W bijvoorbeeld), efficienty (dus niet zinloos hoge stroomrekening of een overdreven hoeveelheid warmte) en relatief stil.

Koeling en kast:
Als je wilt overklokken is een topkoeler idd aan te raden. Andere koelers waar je naar zou kunnen kijken (wel wat lastiger te krijgen in NL) zijn de Scythe Katana (Cu of 775) of Scythe Infinity. Lompe koelers qua formaat, maar ook qua prestaties :).

Qua kast zat ik persoonlijk voor een nieuwe systeem ook naar de P180 te kijken, maar neig op het moment meer naar de Stacker 830, erg interessante kast. Wel duurder (en nog steeds niet met voeding).

Moederbord:
Wil je met een E6600 gaan oveklokken is de ASUS P5W DH Deluxe een erg goeie keuze :)!

Geheugen:
Op standaardsnelheid zul je helemaal verschil merken tussen die soorten geheugen. Wanneer je het verschil gaat merken is het overklokken. Het is namelijk qua prestaties het best om je geheugen op een 1:1 ratio met je FSB te draaien, en met beter geheugen heb je een betere kans hogere snelheden te halen. Over het algemeen geldt: laagste latency bij dezelfde snelheid geeft de beste kans op hogere snelheden. PC6400 met een C4 latency van OCZ, Corsair, Kingston, G.skill of Team en je zit wel goed. Dus bijvoorbeeld de 'TWIN2X2048-6400C4 voor 341 euro'. Voor specifiekere details over de overklokresultaten van specifieke merken en types ram, check het forum van xtremesystems.org, daar zitten die-hard overklok fanatiekelingen :).

Boxen:
Draadloze boxen? enige draadloze boxen die ik ken is de Logitech 5450 die draadloze achter-sattelites heeft, de rest gaat gewoon via draad...

Harde schijven:
Op zich prima keuze. Ik kwam ook tot de conclusie dat Raptors het geld meestal niet echt waard zijn. Zelf zat ik te kijken naar de WD3200KS schijven, kost ongeveer hetzelfde per GB, zijn goed snelle schijven, maar net wat groter :). Weet niet zeker of jou keuze trager is dan deze of niet.
Wat vind je (jullie dan voor de huidige voeding? De Coolermaster Igreen 600 watt? Heb vernomen dat ook dit een goede voeding is? Over de kwestie met de behuizingen ben ik er redelijk uit. Ga toch voor de antec P180B. Is net weer wat ruimer en heeft meer koelingsmogelijkheden!

Resteren nog de volgende vragen:

Moederbord: ASUS P5W DH Deluxe 216,- euro
MOEILIJK Moelijk moeilijk..... Mooi moederbord dit maar er zijn andere kapers op de kust... In principe gebruik ikzelf niet veel features van een moederbord. Ik wil een moederbord hebben dat zich goed laat overclocken en dat raid0 kan instellen.
Vraag: Dit moederbord heeft de 975X chipset. Ik heb me laten informeren dat de P965 of de G965 chipset weer net iets nieuwer is. Dit zou inhouden dat bijvoorbeeld de Asus P5B-V DH Deluxe/HDMI interessant is. Welk moederbord en chipset kunnen jullie mij aanraden??

Grafische kaart: ASUS 7950GX2 553,- euro
Hoopte eigenlijk dat dx10 kaarten al uit zouden zijn. Maar waarschijnlijk zitten de eerste dx10 kaarten nog vol van bugs en dergelijke dus toch maar gekozen voor een ultra high end dx9 kaart om hier nog lang plezier van te gaan hebben.
Vraag: Op azerty.nl hebben ze dezelfde graka in de aanbieding van Club3d. voor slechts 515,- euro. Dit scheelt bijna 40 euro. Zit er nu nog verschil in kwaliteit tussen club3d en ASUS? Welke kunnen jullie mij aanraden?

Werkgeheugen: Corsair TWIN2x2048 PC6400 323,- euro
Met pc6400 kun je nog een lekker stukje overclocken. Mooi geheugen, in totaal 2gb werkgeheugen wat geen overbodige luxe meer is tegenwoordig.
Vraag: Op azerty.nl heb je van Corsair meer geheugen met zo'n beetje dezelfde capaciteit en mogelijkheden maar met andere prijzen:
TWIN2X2048-6400PRO voor 399,- euro
TWIN2X2048-6400 voor 323,- euro
TWIN2X2048-6400C4 voor 341 euro
Corsair TWIN2X2048-6400C4PRO voor 344 euro
Nu is mijn vraag waar het verschil inzit en hoeveel dit allemaal uitmaakt in performance? Welke kunnen jullie mij aanraden? Qua prijs zit er weinig verschil tussen.

Hopelijk weten jullie raad met deze antwoorden. Wellicht ook nog wat feedback op het gekozen systeem!

PS Ik heb de topicstart aangepast

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

De Coolermaster Igreen 600 watt ken ik niet. Ik heb er 'hardware enthousiasts' ook nooit over zien hebben. Het kan best een goede voeding zijn, maar blijkbaar niet bekend als een echte topper. Ook is de 600 watt behoorlijk overdreven als het daadwerkelijk een goed merk is. Check voor de lol bijvoorbeeld maar eens wat voor wattage je volgens een calculator als dit nodig hebt.

Wat chipsets betreft. De P965, maar de 975X is een betere overclocker in combinatie met een E6600. Een E6300 of E6400 overklokt juist weer beter met een P965. Ben even de technische reden daar achter vergeten. Maar ik zou zelf gewoon lekker de ASUS P5W DH Deluxe nemen.

Asus is misschien ietsje beter dan Club3D, maar beide zijn prima merken. Je zou nog even op de Asus en Club3D site kunnen checken of ze beide standaard op dezelfde snelheid lopen of misschien standaard overgeclocked, en of ze allebei dezelfde koeling hebben of dat er eentje van de stock cooling is afgeweken en er betere of slechtere op heeft gezet.

Qua grafische kaart zou een 7900GT of X1900 XT wel een heel stuk betere prijs/snelheid verhouding wezen, en zijn beide nog steeds erg snelle kaarten. Voor zo'n 200 a 300 euro minder... IMO kan je beter nu voor een 7900GT of X1900 XT gaan en over een tijdje voor een DX10 kaart ipv nu zo'n lomp ding te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door jjwa op 17-09-2006 23:15 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
met zo'n budget vallen mij de hardeschijven een beetje tegen. Je wilt een uber geil game pc hebben, dus ik zou eerder een raptor (desgewenst 2 in raid) erin zetten. HDD's zijn gewoon de grootste bottleneck bij moderne pc's, dus je doet er echt slim aan om snelle hdd's te nemen. Zeker die 10k rpm schijven hebben een lager accestime en dat ga je met games echt merken!

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:18:
met zo'n budget vallen mij de hardeschijven een beetje tegen. Je wilt een uber geil game pc hebben, dus ik zou eerder een raptor (desgewenst 2 in raid) erin zetten. HDD's zijn gewoon de grootste bottleneck bij moderne pc's, dus je doet er echt slim aan om snelle hdd's te nemen. Zeker die 10k rpm schijven hebben een lager accestime en dat ga je met games echt merken!
Ja je hebt zeker gelijk hoor. Het mooiste zou zijn om een raptor erbij te nemen maar voor die prijs vind ik m toch behoorlijk duur... Zit er nog even over te twijfelen...
trouwens, ik dacht dat tegenwoordig de grafische kaart altijd de bottleneck vormde in een systeem???

@JJWA:
Ik snap je positie betreffende de graka. Echter denk ik toch dat het nog een flinke tijd gaat duren voordat er een echt goede dx10 kaart is. Daarnaast zal ik niet zo 123 zware 3d shooters gaan spelen waar voornamelijk gebruik zal worden gemaakt van dx10 (denk ik),,, Ik neig nu vooral naar een zeer goede dx9 kaart en daar bijvoorbeeld 3 jaar mee doen...

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Ja je hebt zeker gelijk hoor. Het mooiste zou zijn om een raptor erbij te nemen maar voor die prijs vind ik m toch behoorlijk duur... Zit er nog even over te twijfelen...
trouwens, ik dacht dat tegenwoordig de grafische kaart altijd de bottleneck vormde in een systeem???
Het ligt er net aan waar je het over hebt. Het lijkt er op dat hij het over data overdracht heeft, en dan is dat bijvoorbeeld niet een Gbit netwerkkaart die dat tegenhoud, je CPU of je ram, maar je HDs. Bij games is het inderdaad zo dat het vooral de GPU is die de bottleneck is. Sommige spelen zijn wat meer CPU gericht dan anderen, en het is natuurlijk er vanuit gegaand dat je CPU wel een minimaal niveau heeft, een 4-86 met een X1900XT is de CPU natuurlijk de bottleneck ;).
@JJWA:
Ik snap je positie betreffende de graka. Echter denk ik toch dat het nog een flinke tijd gaat duren voordat er een echt goede dx10 kaart is. Daarnaast zal ik niet zo 123 zware 3d shooters gaan spelen waar voornamelijk gebruik zal worden gemaakt van dx10 (denk ik),,, Ik neig nu vooral naar een zeer goede dx9 kaart en daar bijvoorbeeld 3 jaar mee doen...
Deze kaart is nu overkill. Dual core GPU wordt ook niet echt optimaal gebruik van gemaakt meestal. Wat belet je ervan om nu een X1900 XT 512MB te kopen en over 1 jaar een nieuwe te kopen? Of wanneer de DX10 kaarten dan ook uitkomen... Het kan best gunstig zijn om aardig snel al van videokaart te wisselen, omdat je huidige dan nog relatief veel waard is. Als je na 3 jaar upgrade kan je er zeker van dat je oude hardware nog maar twee cent waard is, doe je het halverwege heb je een veel goedkopere upgrade, en heb je ook vaker dus nieuwere techniek in je PC dan wanneer je alleen eens in de 3 jaar een big upgrade doet. En als je nu al geen zware 3d shooters speelt... zie ik nog minder al het nut van zo'n lompe graka :P.

Ik zou je willen adviseren (nee ik ben niet eigenwijs ;)) om voor een X1900 XT 512MB te gaan, en met het geld dat je bespaard kan je voor mijn part een raptor schijf kopen, of heel luxe snelle 2x 500GB HDs ipv 2x 250GB (zou ik zelf doen, betwijfel nml of je in de praktijk zo veel merkt van Raptors tov 2 snelle schijven in RAID, de nieuwere generaties grote HDs zijn nml behoorlijk snel), of je hebt gewoon mooi een goedkoper systeem :).

Verwijderd

Kleine opmerking: Je koopt 1 120mm fan teveel :)

Standaard al 3 meegeleverd, dus nog plek voor 1 fan extra :)

2x outtake, 1x intake en 1 voor de voeding

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-02 08:49
wat betreft je hardeschijven zit je wel goed want de seagate 7200.10 is in sommige benchmarks zelfs sneller als een raptor en dan heb ik het ik het over een enkele schijf dus niet in raid0.
En een asus p5b is meer dan voldoende voor jou eisen en het is een betere overklokker dan een asus p5w dh deluxe.

De voeding is ook een goede alleen dan zou ik eerder gaan voor de real power dan de igreen is maar 2 euro duurder alleen hij is wel 50 watt minder maar 550 is nog steeds meer dan genoeg.
Je zou ook kunnen kijken naar de seasonic voedingen kwamen erg goed uit een test was de stillste en had het hoogste rendement.

kwa videokaart zit je ook wel goed is ongeveer vergelijkbaar met de 1900xtx in de ene test is de 7950 sneller en in de andere test is de 1900xtx sneller. Denk er wel aan de je een moederbord nodig hebt die SLI ondersteunt als je voor de 7950 gaat.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Jazekerrrrr schreef op maandag 18 september 2006 @ 02:20:

kwa videokaart zit je ook wel goed is ongeveer vergelijkbaar met de 1900xtx in de ene test is de 7950 sneller en in de andere test is de 1900xtx sneller. Denk er wel aan de je een moederbord nodig hebt die SLI ondersteunt als je voor de 7950 gaat.
link Daar is de standaard 7950 in elke test rapper dan de 1900xtx. Als je de 7950 opclockt tot de snelheid van 2x een 7900GTX dan is het helemaal een beest, mits stabiel uiteraard.
Tevens hoeft je mobo geen SLI te ondersteunen, althans de P5W DH deluxe ondersteunt geen SLI officieel, en mijn XFX 7950 draait er perfect op. Neem je dat mobo dan draait je 7950 er gewoon goed op.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Jazekerrrrr schreef op maandag 18 september 2006 @ 02:20:
wat betreft je hardeschijven zit je wel goed want de seagate 7200.10 is in sommige benchmarks zelfs sneller als een raptor en dan heb ik het ik het over een enkele schijf dus niet in raid0.
En een asus p5b is meer dan voldoende voor jou eisen en het is een betere overklokker dan een asus p5w dh deluxe.
Zelf heb ik een scsi schijf als bootdisk, dat is natuurlijk ook weer niet te vergelijken met (s)ata disks, maar toch. Het feit dat die krengen zulke lage accestimes hebben, heeft voor mij als voordeel dat die levels echt rete snel laden. Dus de STR van sommige 7200 rpm schijven komt wellicht boven die van de raptor (10k rpm) uit, maar alleen al voor de iets lagere accestime zou ik voor een 10k schijf kiezen...

En als je liever toch een DX10 kaart wil hebben, kun je prima uit de voeten met 'maar' een x1900XTX :-) Koop je later een 'echte' kaart als ze uit zijn.

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
jjwa schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:13:
De Coolermaster Igreen 600 watt ken ik niet. Ik heb er 'hardware enthousiasts' ook nooit over zien hebben. Het kan best een goede voeding zijn, maar blijkbaar niet bekend als een echte topper. Ook is de 600 watt behoorlijk overdreven als het daadwerkelijk een goed merk is. Check voor de lol bijvoorbeeld maar eens wat voor wattage je volgens een calculator als dit nodig hebt.
wel, mij is deze voeding wel bekend hoor, kwam heel mooi uit in de grote voedingstest, blijkbaar zijn je 'hardware enthousiasts' toch niet zo enthousiast :D
heeft tevens ook in een vlaams pc magazine gestaan.

zeker geen slechte keuze.

mijn menig alles super maar

- grafische kaart vindik persoonlijk te duur.
- harde schijven zou ik meer aan uitgeven

succes ermee :-)

Verwijderd

graka is echt overkill, als je een 7900GTX koopt merkt je echt geen verschil alleen in FPSjes en je houd wat geld over voor een toekomstige DX10 kaart

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:58:
Kleine opmerking: Je koopt 1 120mm fan teveel :)

Standaard al 3 meegeleverd, dus nog plek voor 1 fan extra :)

2x outtake, 1x intake en 1 voor de voeding
volgens mij klopt dat niet helemaal. Op de antec site staat dat er daadwerkelijk 5 fans van 120mm inkunnen en dat er 3 standaard worden meegeleverd.
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:38:
graka is echt overkill, als je een 7900GTX koopt merkt je echt geen verschil alleen in FPSjes en je houd wat geld over voor een toekomstige DX10 kaart
Ik ben toch verbaasd over de vele reacties die zeggen dat 7950 overkill is. Ik heb wel begrepen dat hoe hoger de resolutie, hoe beter de 7950 naar boven komt. klopt dit? Ik heb onlangs een dell2407 aangeschaft en draai op 1920*1200. Hoge resolutie dus..... Maakt dit voor de keuze van de graka uit? Met andere woorden, kan ik op dit moment, met een Radeon X1900XTX of een Radeon X1950XTX alle mogelijke games op maximum spelen? En de games van over 1 jaar? of wordt dit te moeilijk te voorspellen. In principe doe ik geen pure 3d shooters. Wel Heroes of might and magic 5, oblivion en dergelijke... Toch 2 spellen met zware gpu belasting...

Moet wel erbij zeggen dat hoe langer je surft naar meer info, hoe lastiger de uiteindelijke keuze wordt....

Verwijderd

Topicstarter
Er resteren toch nog een aantal andere vragen losstaand van bovenstaand bericht:
  1. Het moederbord. De ene zegt dat een asus P5W dh Deluxe weer net iets beter presteert, de andere raadt weer de P5B deluxe aan. De eerste is een 975x chipset en de ander een P965. De echte features van het moederbord zal ik zeer waarschijnlijk niet gebruiken. Het gaat mij er puur om welke het beste overclockbaar is en wat de betere keuze is gericht op de toekomst en upgrademogelijkheden. Wie kan mij wat aanraden?
  • Is een dvd-schrijver voldoende? Kan een schrijver evensnel lezen als een dvd-lezer?
  • Wat is het verschil tussen:
  • TWIN2X2048-6400PRO voor 399,- euro
  • TWIN2X2048-6400 voor 323,- euro
  • TWIN2X2048-6400C4 voor 341 euro
  • Corsair TWIN2X2048-6400C4PRO voor 344 euro
  • Het is allemaal cas 4 maar de ene is pc6400 normaal en de ander is PRO. Ik zie eigenlijk nergens een verschil in. Trouwens allemaal reepjes werkgeheugen van corsair.
  • De behuizing Antec P180B heeft de mogelijkheid 5 120mm fans te plaatsen waarvan 3 standaard worden meegeleverd. Is het verstandig om de 2 optionele erbij te kopen in verband met overclocken en koeling? Merk je dit erg aan het aantal decibel?

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59
Misschien een klein detail maar naar mijn mening wel het vermelden waard. De ventilatoren die je bij wilt kopen, weet je zeker dat je die wilt? De Nexus fans (120MM) zijn namelijk érg stil, zie ook de reviews over deze fans. Mensen die deze fans hebben kunnen dat bevestigen. Beter dan de papst die ik eerst had. En stiller.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:38:
Voor het prijsverschil van 100 euro tussen een 7900GTX en een GX2 zou ik gewoon voor de GX2 gaan. Later koop je toch voorlopig geen tweede 7900GTX voor 100 euro...

Verwijderd

Ik moet eerst even bekennen dat ik niet alles in deze thread gelezen heb, maar 1 advies :

Koop een passieve koeling voor je northbridge. De fans die op de meeste mobo's standaard zitten maken een tering herrie. Zo erg zelfs dat je pc nog steeds herrie maakt ookal koop je een prima antec kast en een mooie video koeler.

Je kan een passief blokkie van Zalman kopen. Kost 5 eu en werkt perfect. 0 geluid !

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Wat betreft de keuze tussen Asus P5W DH en Asus P5B Deluxe is dit wel een interessant review, zitten ze nml beide in: [url=review]http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=c2dmb&page=17[/]
P5W DH is een tikje sneller (975X chipset gaat wat beter met geheugen om dan P965 nml, wat strakkere timings en wat hogere bandbreedte), overklokt mogelijk ietsje beter, en is ietsje duurder. Beide een prima keus.
Roet schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:31:
Misschien een klein detail maar naar mijn mening wel het vermelden waard. De ventilatoren die je bij wilt kopen, weet je zeker dat je die wilt? De Nexus fans (120MM) zijn namelijk érg stil, zie ook de reviews over deze fans. Mensen die deze fans hebben kunnen dat bevestigen. Beter dan de papst die ik eerst had. En stiller.
Helemaal mee eens, de Nexus 120mm fans staan erg goed bekend als hele stille koelers (www.silentpcreview.com). Met de Antec P180 heb je een goeie kast om een heel stil systeem in de bouwen, dus is het mooi als je daar ook stille systeem fans in kan zetten :).
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:46:
Ik moet eerst even bekennen dat ik niet alles in deze thread gelezen heb, maar 1 advies :

Koop een passieve koeling voor je northbridge. De fans die op de meeste mobo's standaard zitten maken een tering herrie. Zo erg zelfs dat je pc nog steeds herrie maakt ookal koop je een prima antec kast en een mooie video koeler.

Je kan een passief blokkie van Zalman kopen. Kost 5 eu en werkt perfect. 0 geluid !
Over het algemeen ben ik het met je eens. Vaak zit op een moederbord zo'n klein vierkant koelertje dat al na veel te korte tijd veel herrie gaat maken en meestal binnen 2 jaar stuk is. Alleen deze moederborden hebben standaard al hele luxe koeling, passief en met heatpipe :).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1157729675.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ok! helemaal duidelijk.

Qua moederbord wordt het dan toch gewoon de P5W dh Deluxe. Tikje duurder maar ook net weer iets sneller en een betere aankoop met het oog op toekomstige upgrades.
Daarnaast neig ik ook naar de nexus 120mm fans. Althans, kan het geen kwaad om 3 standaard antec fans en 2 nexus fans in een systeem te plaatsen? Geeft dit geen problemen?

Trouwens, kunnen dvd-branders evensnel lezen als een pure dvd-lezer? Ik zit te twijfelen of ik en een schrijver en een dvd-lezer zal gaan aanschaffen... Als de schrijver zo goed is dat hij prima kan lezen dan laat ik de dvd lezer lekker achterwege!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:12:
Daarnaast neig ik ook naar de nexus 120mm fans. Althans, kan het geen kwaad om 3 standaard antec fans en 2 nexus fans in een systeem te plaatsen? Geeft dit geen problemen?
Problemen geeft het niet, maar als je 2 heel stille Nexus fans er in hebt, en dan alsnog 3 standaard Antec fans, heb je toch weer een stuk meer geluid dan met alleen maar Nexus fans. Dus op zich kan het prima, alleen wil je graag dat je systeem zo stil mogelijk is, kies dan voor 5x Nexus. (Let wel dat als je 5x Nexus hebt en een stofzuiger van een CPU koeler dat je natuurlijk geen verschil zult horen :P).

Wil je andere koelers stiller hebben, kan je een Scythe Infinity koeler nemen voor je CPU (koelt beter dan een zalman 9500 ook, maar is wel een behoorlijk bakbeest). Dan heb je nog je GPU koeler, voeding fan(s) en harde schijven als mogelijke hardste geluidsbronnen. Arctic Accelero X1 of X2 (afhankelijk van welke videokaart je kiest) op je GPU zal helpen met koeling en stilte. Harde schijven worden in een P180 al op een soort rubbertjes gezet tegen trillen. Qua voeding heb ik geen review kunnen vinden waar die Igreen wordt vergeleken met andere interessante voedingen qua geluid.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:12:
Trouwens, kunnen dvd-branders evensnel lezen als een pure dvd-lezer? Ik zit te twijfelen of ik en een schrijver en een dvd-lezer zal gaan aanschaffen... Als de schrijver zo goed is dat hij prima kan lezen dan laat ik de dvd lezer lekker achterwege!
Als je 1 DVD-brander hebt kan je in ieder geval al niet van DVD naar DVD kopieren, dan moet je eerst van DVD naar HD, dan van HD naar DVD. Dus los van de snelheden heb je al een voordeel als je een lezer er in zet. Verder lijkt het me weinig schelen.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil toch nog ff terugkomen op de kwestie Nvidia 7950GX2 tegenover X1900XTX... Veel tweakers adviseren toch de 1900 variant gezien de wat lagere kosten. Daarentegen hoor ik ook verhalen dat de 7950 een behoorlijk stuk sneller is op hogere resoluties... Ik heb zojuist een dell2407 aangeschaft die draait native op 1920*1200... Hoge resolutie dus. Wordt het dan toch niet interessant om de 7950 te kiezen?

Lastig kiezen nu trouwens, net het berichtje op tweakers.net dat de eerste dx10 kaarten al begin oktober zullen gaan verschijnen.... Andre twijfelt...:)

Verwijderd

volgens mij klopt dat niet helemaal. Op de antec site staat dat er daadwerkelijk 5 fans van 120mm inkunnen en dat er 3 standaard worden meegeleverd.
Er kunnen maar 4 in. Ik heb hem hier naast me staan (de nieuwste versie)
Je zou wel een 5e kunnen plaatsen maar: Dat gaat niet passen met een lange grafische kaart, kun je de bovenste HD-bay niet meer gebruiken én heb je 2 fan's achter elkaar staan (beetje onzinnig dus)

Voor meer details zie de pics van mijn kast in het P180 topic.

Ik heb mijn kast uitgerust met alleen 4x Nexus 120mm fan. (en een eheim 1048pompje)
Verder geen fan's op de cpu en gpu dus.
Bijna onhoorbaar

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 18:42 ]

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-01 16:50
Ik zou het ook zeker in overweging nemen om een ati X1950XTX te kopen, dit is de nieuwste en snelste kaart van ati en tevens de snelste single-chip kaart van dit moment. Deze is iets sneller als een 7900GTX, maar wel een stukje langzamer als een 7950GT. Prijs ongeveer 400€, dus zeker het overwegen waard, en al die pixels vullen op je big screen lukt met deze kaarten allemaal wel.

Ook kun je evt (ik weet niet of het bij jou van toepassing is) met je P5W DH met 975X chipset een crossfire opstelling maken van 2 x een ati kaart, een SLI opstelling wordt niet ondersteund door de 975X, hier ook weer een klein pluspuntje voor de ati.

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Verwijderd

Allereerst; Mooi systeempje!

Ik sta op het punt ook zo'n soort gelijk systeem aan te schaffen. (Op de graka na..dit wordt vanwege budget een 1900GT en het geheugen van OCZ)

Mijn enige puntje zou de PSU zijn. Ik ken die iGreen inderdaad niet, maar heb begrepen dat een Seasonic S12-500W (ook in 600W) heel stil en constant is. http://www.silentpcreview.com/article28-page6.html

Succes verder :*)

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Klein vergelijkje:

Mijn systeem (P180B), heeft een scythe ninja (zonder fan !) op de Core 2 Duo E6400 zitten.
Normaal: 39 graden
Load: 48 graden

Maar, ik heb maar een zeer simpele (passief) gekoelde videokaart.

Als je per se die extra koelers wilt plaatsen (weet je zeker dat 't nodig is):
1x voor in de kast
1x langs de videokaart (Standaard past er een 80mm in, dit schijnt makkelijk te modden te zijn tot die 120mm die je graag wilt)

Ook dacht ik dat 1 van de 3 standaard Antec koelers (achteraan de kast), aan de kast vast zit. Oftewel: niet los te halen met een simpele schroevendraaier (mocht je die willen vervangen).

Als je een stil systeem wilt, zou ik kijken naar hoeveel koelers je weg kunt laten, in plaats van kijken naar hoeveel erin zouden kunnen. (bv. dmv die Scythe, die zit bij mij ongeveer 1cm van de top-koeler, en 3 cm van de achter-koeler af.)

Happy Blessings <3

Verwijderd

Er zijn ook andere merken dan Asus die C2D mobo's maken hoor.
Vooral de gigabytes vind ik interressant (DS3, DS4, DQ6).
Abit maakt ook mooie plankjes.

Verwijderd

RedSoniq schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:45:
Klein vergelijkje:

Mijn systeem (P180B), heeft een scythe ninja (zonder fan !) op de Core 2 Duo E6400 zitten.
Normaal: 39 graden
Load: 48 graden

Maar, ik heb maar een zeer simpele (passief) gekoelde videokaart.

Als je per se die extra koelers wilt plaatsen (weet je zeker dat 't nodig is):
1x voor in de kast
1x langs de videokaart (Standaard past er een 80mm in, dit schijnt makkelijk te modden te zijn tot die 120mm die je graag wilt)

Ook dacht ik dat 1 van de 3 standaard Antec koelers (achteraan de kast), aan de kast vast zit. Oftewel: niet los te halen met een simpele schroevendraaier (mocht je die willen vervangen).

Als je een stil systeem wilt, zou ik kijken naar hoeveel koelers je weg kunt laten, in plaats van kijken naar hoeveel erin zouden kunnen. (bv. dmv die Scythe, die zit bij mij ongeveer 1cm van de top-koeler, en 3 cm van de achter-koeler af.)
Het nieuwe model P180 heeft geen 80mm fanduct meer voor de videokaart maar clips om een 120mm fan op de bovenste hd-bay te plaatsen

De 'dikke' 120mm fan voor de voeding is vervangen door een standaard 120mm fan

Alle fan's zijn los te halen met schroeven en voorzien van zowel 3pin-moederbord aansluiting als een molex

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:18:
bovenstaande quote is al wat ouder maar wil m toch nog even boven water halen. Komende week ga ik het systeem bestellen en vroeg me nog af:
Ik begreep uit de raptor opstelling dat dit primair wordt gebruikt als boot-schijf. Als ik bovenstaande lees raden jullie dus ook aan om ook de games op de raptor te installeren of lees ik dit nu verkeerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:02:
[...]Als ik bovenstaande lees raden jullie dus ook aan om ook de games op de raptor te installeren of lees ik dit nu verkeerd?
Volgens mij lees je het goed.. heb er zelf niet veel verstand van :p

Ik heb niet alle posts gelezen en mischien is dit al vermeld.. maar met zo'n budget zou ik crossfire ati gaan (2x x1950xt zoiets). Dat zou IK zeker doen als ik zoveel geld had :D

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

als stilte je een must is zou ik toch kijken naar spinpoint harddisks van samsung..zijn het stilste en qua performance ook goed.

Bears and Bulls

Verwijderd

erg leuk systeempje inderdaad! als moederboard zei je dat je hebt gekozen voor de asus P5B, maar dat je niet veel features hier van gebruikt. ik zelf heb net een Gigabyte GA-965P-DS3 gekocht en ben hier erg tevreden over. als je SLi wil neem gewoon de GA-965P-DS4!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:54:
Toetsenbord en muis: Logitech G15 keyboard en Logitech G7 wireless mouse
Dure combinatie maar wel erg mooi. Uiterlijke afronding vind ik wel belangrijk. Daarnaast is alles draadloos!
De G7 is draadloos, maar de G15 heeft zover ik weet wel een staartje hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.netzwelt.de/gallery/picture/logitech-g15/dsc00124.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:15:
[...]

Volgens mij lees je het goed.. heb er zelf niet veel verstand van :p

Ik heb niet alle posts gelezen en mischien is dit al vermeld.. maar met zo'n budget zou ik crossfire ati gaan (2x x1950xt zoiets). Dat zou IK zeker doen als ik zoveel geld had :D
weet je, ik ben al maanden bezig om het beste systeem voor mij samen te stellen dat het beste past bij mn wensen. Deze week ga ik m hoe dan ook bestellen maar ik twijfel meer en meer over wel of geen raptor, wat jij zegt - de graka-opstelling en p5b of p5w

Verwijderd

Ik heb zelf een systeem in de bestelling bij salland nu. Gisteren heb ik een 36 GB raptor bijbesteld en als moederbord heb ik de p5b. Maarja.. mijn budget is niet zo groot als die van jouw.. ik zou gewoon voor de p5w deluxe gaan, heb je een crossfire supported mobo. Doe daar 2x ati x19xx xt in en BOOM! heb je een brute pc!!

En een 36 gig raptor kost maar 110 euro.. maakt niet zoveel uit met 2300 budget vind ik :p

even mijn specs:
vga: Sapphire x1900xt 512 mb - Arctic Accelero X2
mobo: Asus p5b
cpu: E6600 - Arctic Freezer 7 Pro
hdd 1: Raptor 36 GB
hdd 2: Seagate Barracuda 7200.10 250 GB
behuizing: Thermaltake Armor Jr.
dvd lezer en brander: beide van NEC
voeding: hiper type-R 580 watt
geheugen: PC 4200 Dane-Elec 1024 MB x2
monitor: 19" LG 1919s

Kost mij ongeveer 1500 euro.

Ik weet alleen niet of ik de raptor hdd als master moet verbinden en de barracudda als slave. (Heb nog nooit eerder een PC in elkaar gezet vandaar :p)

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:51:
Ik weet alleen niet of ik de raptor hdd als master moet verbinden en de barracudda als slave. (Heb nog nooit eerder een PC in elkaar gezet vandaar :p)
S-ATA schijven hebben geen master of slave. Alle schijven hebben hun eigen aansluiting.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:04:
[...]

S-ATA schijven hebben geen master of slave. Alle schijven hebben hun eigen aansluiting.
tnx! nu ben ik een stapje verder van 'noob status' :)
Dus als ik win XP op mijn raptor installeer wordt dat dus automatisch de boot schijf.. hé hé?! :D

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:11:
[...]

tnx! nu ben ik een stapje verder van 'noob status' :)
Dus als ik win XP op mijn raptor installeer wordt dat dus automatisch de boot schijf.. hé hé?! :D
Je kan de volgorde waarin je vind dat de schijven moeten booten instellen in de bios. Windows zal bij het installeren die volgorde ook aanhouden bij het toekennen van driveletters.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

oh.. heel simpel dus :)
Ik kan niet wachten tot ik alle onderdelen in huis heb.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:51:
Ik heb zelf een systeem in de bestelling bij salland nu. Gisteren heb ik een 36 GB raptor bijbesteld en als moederbord heb ik de p5b. Maarja.. mijn budget is niet zo groot als die van jouw.. ik zou gewoon voor de p5w deluxe gaan, heb je een crossfire supported mobo. Doe daar 2x ati x19xx xt in en BOOM! heb je een brute pc!!

En een 36 gig raptor kost maar 110 euro.. maakt niet zoveel uit met 2300 budget vind ik :p

even mijn specs:
vga: Sapphire x1900xt 512 mb - Arctic Accelero X2
mobo: Asus p5b
cpu: E6600 - Arctic Freezer 7 Pro
hdd 1: Raptor 36 GB
hdd 2: Seagate Barracuda 7200.10 250 GB
behuizing: Thermaltake Armor Jr.
dvd lezer en brander: beide van NEC
voeding: hiper type-R 580 watt
geheugen: PC 4200 Dane-Elec 1024 MB x2
monitor: 19" LG 1919s

Kost mij ongeveer 1500 euro.

nou het is kwestie van "heb ik het ervoor over". Over het algemeen speel ik niet de allerzwaarste spellen. In principe momenteel veel Age of Wonders 2 en Heroes of might and magic 5.

Nu ben ik er nog niet helemaal zeker van hoe bijvoorbeeld een 7950gt in zijn eentje dit gaat trekken. Dus het komt neer op 1 van de volgende keuzes:

1)
een P5B met enkele 7950gt

2)
een P5B met enkele X1900XT

3)
een P5W deluxe met 2 X1900XT in crossfire

uiteraard is optie 3 verreweg de duurste optie. Dit is ook best haalbaar met het budget maar is de prijs/kwaliteitverhouding dan niet enorm zoek? Ik bedoel, hoeveel snelheidswinst haal ik meer uit optie 3 dan uit optie 1? Ik heb een en ander al geprobeerd uit te zoeken met reviews maar kan hier niet heel veel over vinden.

De raptor is in elk geval een zekerheid geworden!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:14:
[...]Ik bedoel, hoeveel snelheidswinst haal ik meer uit optie 3 dan uit optie 1? Ik heb een en ander al geprobeerd uit te zoeken met reviews maar kan hier niet heel veel over vinden.
Ja dat is een goeie vraag.. ik heb wel vaker gehoord dat een x1900xt de nieuwste spellen (van dit moment) probleemloos op de hoogste stand kan spelen.. dus wat heb je dan aan een crossfire opstelling? Nu op het moment niet veel denk ik maar over een paar maanden wanneer de x1900xt alweer een opa'tje is geworden zul je wel het verschil merken. Dus stel dat ik probleemllos de nieuwe spellen in de komende 6 maanden met een enkele ati op het hoogst kan spelen.. zou dit met een crossfire opstelling mischien wel 12 maanden kunnen...? Dit is hoe ik erover denk.. heb het niet opgezocht.. maar lijkt me logisch :)

Nu kan je ook veel aan een crossfire opstelling hebben.. als je bv op monitor 1 een FPS aan het spelen bent en op monitor 2 aan het photoshoppen :p 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:35:
[...]

Ja dat is een goeie vraag.. ik heb wel vaker gehoord dat een x1900xt de nieuwste spellen (van dit moment) probleemloos op de hoogste stand kan spelen.. dus wat heb je dan aan een crossfire opstelling? Nu op het moment niet veel denk ik maar over een paar maanden wanneer de x1900xt alweer een opa'tje is geworden zul je wel het verschil merken. Dus stel dat ik probleemllos de nieuwe spellen in de komende 6 maanden met een enkele ati op het hoogst kan spelen.. zou dit met een crossfire opstelling mischien wel 12 maanden kunnen...? Dit is hoe ik erover denk.. heb het niet opgezocht.. maar lijkt me logisch :)

Nu kan je ook veel aan een crossfire opstelling hebben.. als je bv op monitor 1 een FPS aan het spelen bent en op monitor 2 aan het photoshoppen :p 8)7
Ik moet zeggen dat ik toch het meeste neig naar of een 7950gt of een enkele x1900xt wegens het kostenplaatje. 2 van die brute x1900xt kaarten en nog een p5W deluxe erbij scheelt al snel 400 eurie met een p5b deluxe en een 7950gt
Echter, weet je of de asus p5b deluxe crossfire ondersteuning heeft? de normale p5b heeft dat niet namelijk...

Verwijderd

P5B Deluxe heeft 2 PCI-e sloten en er is een Catalyst uitgekomen die 965-chipsets crossfire kan laten doen (was pas in het nieuws).

edit:
Oja toch zekerheid:
Klik
Snelheid zal wel stukje minder zijn dan de 975 chipset met crossfire.
Pagina: 1