Toon posts:

WRT54G

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een WRT54G gekocht voor m'n laptop.. nouja leuk..
maar soms gaat het internet er even af en dan er weer op.
ik heb dus WRT54G versie 7!!
wie kan me helpen?? want het is best irritant op msn en met spellen.

owja met quicksearch kon ik niet vinden dus liever deze topic NIET sluiten.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-03 11:46

Shaggy

Misantroop pur sang

Raar dat ik het meteen wel kan vinden?

http://gathering.tweakers...data%5Bforums%5D%5B%5D=19
Succes met zoeken :)

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
maar dat probleem niet..

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Me_dusa

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-03 11:46

Shaggy

Misantroop pur sang

Wat is nu speciefiek je probleem?

Dat je internet verbinding echt wegvalt vanaf de router? De verbinding tussen router en laptop wegvalt etc. etc.

Geef eerst eens wat meer info, en wat je al geprobeert hebt om het op te lossen.

Ten tweede, gamen en WLAN is in principe no-go. Als je echt wilt gamen zonder lag etc. moet je er echt een kabeltje tussenhangen. De meeste WLAN verbindingen blijven nu eenmaal meestal niet stabiel de volle 54Mbit pompen.

Verbinding WRT54G niet constant

Ik denk dat je antwoord er echt wel bij zal staan, maar dat zal wel even tijd kosten om te zoeken.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
shaggy8675 schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:09:
Wat is nu speciefiek je probleem?

Dat je internet verbinding echt wegvalt vanaf de router? De verbinding tussen router en laptop wegvalt etc. etc.

Geef eerst eens wat meer info, en wat je al geprobeert hebt om het op te lossen.

Ten tweede, gamen en WLAN is in principe no-go. Als je echt wilt gamen zonder lag etc. moet je er echt een kabeltje tussenhangen. De meeste WLAN verbindingen blijven nu eenmaal meestal niet stabiel de volle 54Mbit pompen.

Verbinding WRT54G niet constant

Ik denk dat je antwoord er echt wel bij zal staan, maar dat zal wel even tijd kosten om te zoeken.
"Wat is nu speciefiek je probleem?"
internet valt weg.. (heb dus naar boven een utp kabel liggen voor m'n normale computer) daarvan valt hij ook soms weg

"Geef eerst eens wat meer info, en wat je al geprobeert hebt om het op te lossen."
het internet springt ersoms uit,, zowel via wireless als via een utp kabel

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

De WRT54G staat zeker met de versies later dan 4 bekend als een enorme baggerrouter. Continu uitvallen, P2P niet leuk vinden en zelfs gesprekken met Skype regelmatig droppen zijn niet raar. Lekker teruggaan ermee en omruilen voor een WRT54GL, die heeft die problemen niet of minder. Eventueel kan je de laatste firmware proberen, misschien lost dat eea op.

[ Voor 33% gewijzigd door BHQ op 17-09-2006 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem gekocht bij de mediamarkt.. hopelijk kan ik hem ruilen ? hij is tenslotte al open gemaakt

• BHQ

BHQ

Doorgaans doen ze daar niet zo moeilijk over, en gezien het niveau van de medewerkers voldoet 'loopt telkens vast' ook wel...

Verwijderd

Topicstarter
alles ligt klaar om geruild te worden :) dan haal ik een WRT54GL

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-03 08:41

BaT

Hmmm, heb ook een WRT54G versie 7 gehaald bij de Mediamarkt. Wireless settings ingesteld, gaf ie een verkeerde DHCP lease, ff router gereset, en loopt nu al een dag zonder problemen.... met en met zonder draad :) Wat moet er allemaal verkeerd gaan wat beter is bij die GL versie ?

Product Owner - Connec2

• BHQ

BHQ

GL draait geen VXWorks maar gewoon Linux, wat Linksys tot de WRT54G v4 heeft gebruikt. Dit was een perfect stabiele router, de WRT54GL ook. De WRT54G is gewoon een goedkopere versie.

• BaT

BaT

Yapser schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:51:
GL draait geen VXWorks maar gewoon Linux, wat Linksys tot de WRT54G v4 heeft gebruikt. Dit was een perfect stabiele router, de WRT54GL ook. De WRT54G is gewoon een goedkopere versie.
Als je toch niet 3rd party firmware er op gaat gooien; is het dan nog steeds een groot verschil ? Ik neem aan dat de WRT54G stabiel genoeg is om 4 pc's te routen :/
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:01:
alles ligt klaar om geruild te worden :) dan haal ik een WRT54GL
Nu ik allemaal van die negatieve dingen hoor, ga ik misschien ook maar preventief een poging wagen om hem te ruilen. Aangezien ik hem ook bij de MM heb gehaald; heb je hem daar weten in te ruilen voor een GL? Of heb je je geld terug gevraagd en hem anders gehaald? Laat het even horen; het wordt op prijs gesteld.

[ Voor 32% gewijzigd door BaT op 24-09-2006 14:08 ]

Product Owner - Connec2

• BHQ

BHQ

BaT schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:06:
[...]

Als je toch niet 3rd party firmware er op gaat gooien; is het dan nog steeds een groot verschil ? Ik neem aan dat de WRT54G stabiel genoeg is om 4 pc's te routen :/
Dat is-ie niet. één gebruiker die Skype aanmikt en z'n gesprekt 'schokt' behoorlijk, en peer2peer moet je al helemaal niet proberen. Beetje internetten en msn'en lukt 'm wel weer.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dan is dat zeker alleen bij nieuwere versies. Ik heb jaren op een WRT54G geinternet. Skype en usenet etc etc en dat ding ging echt niet plat.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• BaT

BaT

Ik heb net ff America's Army aan het downloaden gezet met Azereus (BT), Download ging met 150~300 kb/sec, upload 60 kb/sec en ondertussen kon ik nog steeds razend snel browsen. En dat allemaal draadloos. De vorige WiFi router die ik had (Asus WL-500g) deed het beduidend minder, en liet de verbinding steeds droppen.

Wat ik wel heb met mijn 1 dag oude WRT54G, is dat zodra ik iets instel met betrekking tot wifi settings in de web admin, ik eerst de stekker er uit moet trekken (van de router) alvorens hij weer een goede DHCP uitgeeft aan WLAN (LAN blijft het wel prima doen). Voor de rest nog geen problemen ondervonden... Maar ik ga hem morgen alsnog omruilen dan maar.

Product Owner - Connec2

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 16:39

GekkeR

key = key

De Asus WL500G heeft bijna dezelfde hardware als de Linksys WRT54GL.

Je kan net zo goed gewoon DD-WRT op de WL500G gooien :)

[ Voor 4% gewijzigd door GekkeR op 24-09-2006 14:51 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Probleem opgelost.. We gaan hier niet zitten slowchatten over wat er mis is met de WRTG54G.. Daar is inmiddels genoeg over uitgelaten denk ik :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.