Kussentjes Athlon XP vervangen.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 14:43
Van een 2ehands XP-M 2600 die ik kocht ontbreekt één van de 4 kussentjes (afstandhouders) en de andere 3 zijn zeer broos en zullen het ook wel niet meer al te lang volhouden. Gezien het belang en de drukverdelende eigenschappen van deze "risers" vraag ik mij af of iemand wellicht een gouden tip voor me heeft als het aankomt op vervanging, ik neem aan dat het alleszins aardig temperatuurbestendig moet zijn...Alle ideeën zeer welkom.

PS. ik weet van het bestaan van zgn. copper shims, echter kan deze hier (Vlaanderen) nergens meer vinden en ook is het merendeel hiervan niet geschikt voor een Barton uitvoering (zoals het model van Thermaltake), waar het hier om gaat.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:59

Thandor

SilverStreak

In principe werkt alles wat ietwat veerbaar is en niet te dik of te dun is. Zelfs dubbelzijdig plakband met een soort schuim ertussen zal werken zolang je maar oplet dat het op alle vier de hoeken hetzelfde is zodat de druk goed verdeelt wordt :)

Uiteraard kun je ook proberen om een kapotte socket A processor te zoeken en te gebruiken als donor CPU :Y)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik hoorde van iemand dat een shim van 'n ATi x800 prima past.. Er zullen vast wel meer kaarten zijn die zulke hebben :) Dat is gewoon een ringetje..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Beste manier is idd zoals Thandor zegt een dooie SoA te vinden (moet niet moeilijk zijn) en daarvan de kussentjes afsnijden. Dat kun je prima doen met een scherp afbreekmesje (been there, done that).

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 14:43
Terw_Dan schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:02:
Beste manier is idd zoals Thandor zegt een dooie SoA te vinden (moet niet moeilijk zijn) en daarvan de kussentjes afsnijden. Dat kun je prima doen met een scherp afbreekmesje (been there, done that).
ok, ben al op zoek, waar zou ik de "nieuwe" kussentjes dan best mee vast lijmen?

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

retspan schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:24:
[...]

ok, ben al op zoek, waar zou ik de "nieuwe" kussentjes dan best mee vast lijmen?
een beetje boerenverstand is ook niet verkeerd: wat dacht je van gewoon (seconden)lijm ofzo? :p

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Siliconenkit heb ik gebruikt om m'n IHS terug te zetten, daaarmee gaan die dingen ook wel vast dus..

(Wat ik me nu ineens bedenk, ook daarvan zou je vier 'kwakjes' neer kunnen gooien :) )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

retspan schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:24:
[...]

secondenlijm werkt het beste.
Pagina: 1