Plots geen internet tijdens downloaden

Pagina: 1
Acties:

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 22:04
Hallo,

Ik heb vaak het probleem dat mijn internet tijdens het downloaden ineens niet meer doet. Ik moet de pc opnieuw opstarten om weer internet te hebben. Vaak gebeurd dit als ik meerdere downloads tegelijk heb maar soms ook tijdens 1 download.

Ik heb ADSL2 van SpeedXS.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen want 3x mijn pc opnieuw moeten opstarten voor een paar downloads lijkt me vreemd.

Alvast bedankt!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
welke software gebruik je?
welk besturingssysteem?
router?

gang is alles

• bsmpower
Ik gebruik oa Bitlord, uTorrent enz. met Windows XP.
Router weet ik niet want zit in een studenthuis. De router zit in het kantoor van de huisbaas waar ik niet zomaar bij kan. Ik zal morgen kijken of ik erachter kan komen.

• bsmpower
Ik heb de CopperJet 1616-2P

Ik kan mijn internet herstellen door mijn internet op Disable te drukken en weer terug naar Enable. Dus pc opnieuw opstarten is niet meer nodig.

Maar uiteraard zou ik willen dat mijn downloads gewoon blijven lopen ('s nachts) zodat ik dit niet steeds hoef te doen!

HELP!?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Klinkt als een typisch geval van volgelopen router tabellen. Bij veel sources (wat bij torrents en andere P2P het geval is) lopen de router tabellen helemaal vol. Wellicht dat een firmware update helpt, maar een andere router is meer waarschijnlijk.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Dat laats kan ik bevestge, we hebben hier ook zo CopperJet 1616-2P en wat daar voor cpu in is gestopt is volkomen triest. Dat ding heeft veelste weinig kracht om beetje fatsoenelijk te routeren. Echter in de modem stand werkt die perfecft. Je hoef dan alleen een andere router er aachter aan te sluiten en probleem is opgelost.

• bsmpower
We hebben een router/switch geinstalleerd omdat we met z'n 5-en in het huis zitten. Maar probleem is nog niet opgelost.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat je een router/switch erachter hebt zitten is geweldig hoor, maar zoals hierboven al aangegeven is, is dat de modem ook echt in modemstand moet staan, en niet in een routerstand.
Je kan het controleren door te kijken waar het kabeltje van het modem bij de router met switch erin zit, zit het in de WAN poort? Dan is het modem ook echt in de modem stand. Zit het in een willekeurige LAN poort? Dan heb je de routerfunctie in de modem nog aanstaan.

Probeer dat eens te achterhalen..
Ik weet trouwens niet van dat specifieke modem af dus ik weet niet hoe je het omschakelt naar "modem" mode.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• bsmpower
Ben ik weer. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Dus internetverbinding kwijt tijdens downloaden. Maar ik ben de enige in het studentenhuis die dan offline is. De rest dus niet. Ik denk dus dat het niet aan de modem of splitter kan liggen!? Kan er een instelling fout zijn op mijn pc?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
beperk het aantal verbindingen van je torrent-programma's eens
zet die gewoon vast op een 50-100, en test het dan nog eens

PSN: djmurcielago

• GarField000
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01 23:05
Ik heb hetzelfde gehad en toevallig lijkt het sinds gisteren opgelost.
Ik had het zelfs als ik gewoon via een netwerkshare een copy/paste deed naar een andere pc.

Ik heb een aantal malen de netwerkdriver geupdate, maar steeds geen resultaat (driver was up2date genoeg). Echter gisteren heb ik niet de driver op asus gebruikt, maar de nieuweste bij marvell (wat dus mijn interne netwerk kaart is). Nu liep het als een trein en ging er niks mis. Op de lange termijn weet ik het nog niet.

Maar connections heb ik al eens heel erg laag gezet enzo, maar dat werkte niet. Ik denk dat het een driver probleem is.
Pagina: 1