[XP] PC hapert tijdens games

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:52
Sinds kort heb ik last van haperingen tijdens games. Het lijkt een beetje alsof ik last heb van flinke lag maar bij single-player is het ook het geval. Ik heb voor zover ik weet niks bijzonders gedaan waardoor het probleem op zou treden

Het lijkt mij dat er een programma op de achtergrond af en toe even veel CPU-load veroorzaakt, zelf zat ik aan spy/ad/malware of een virus te denken maar na gescanned te hebben met Hitman en Avast kwam er niks uit en het probleem blijft.
Ik heb zoveel mogelijk processen uitgeschakelt zodat er niks op de achtergrond draait -> probleem blijft.
Ik heb alle drivers maar even geupdate -> ook zonder resultaat.

Heeft iemand nog een goed idee om uit te proberen? Het is (zeker online) nogal erg irritant en ik heb ook niet zoveel zin om windows opnieuw te instaleren (raid-controller, geen diskettestation enzo).

Verwijderd

zijn je specs die uit je sig?
Welke spellen speel je?
op welke resolutie?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:52
als het om de kast uit je sig gaat, wordt hij misschien wel wat te warm...

gang is alles

• Cheezus
Sorry, het gaat idd om de kast uit m'n sig.
Spellen: voornamelijk Mohaa, CoD2 en generals. Resolutie op 1280x1024 (native resolutie van m'n tft).
Hiervoor had ik er (met dezelfde settings) dus geen last van.

Warmte heb ik nooit problemen mee gehad ('t is een erg grote kast) en als ik de temps bekijk met MBM zie ik ook niets bijzonders.

• Cheezus
Ik ben er nu achter dat op het moment van stotteren (een van de) svchost 100% cpu load trekt, deze bevat services van/voor netwerk&audio.

edit:

Ok het kwartje is gevallen.. ik heb laatst m'n pc verplaats dus alle kabels los/opnieuw aangesloten en ik had nu een andere netwerkaansluiting gebruikt (3com onboard lan ipv nForce onboard). Met de nForce werkt het prima..
Ik vind het wel raar dat de 3com zo doet maar het probleem is iig verholpen zo.

[ Voor 54% gewijzigd door Cheezus op 17-09-2006 21:54 ]