Snelheid Dual Core laptop

Pagina: 1
Acties:

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01 13:40

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Topicstarter
Even een vraagje ik kon het niet terug vinden in het forum.

Ik heb een HP laptop, Intel Centrino Duo T2300 @ 1,66Ghz 1024ddr2 667. HD 120gb 5400rpm 7400go 256mb

Nu is mijn vraag als ik mijn laptop op het netstroom heb staan dan draait die standaart op +/- 1000Ghz
Staat die op batterij dan draait die op 1.6Ghz zou dit niet andersom moeten zijn??

Ik heb de bios al gechecked maar daar kan ik weinig aanrichten. Volgens Everest draait de laptop op 2 verschillende multiplies, 6 x 166 = 1000Mhz en 10 x 166 = 1666 Mhz. Het is niet zo dat ik kan kiezen zodat de laptop het zelf bepaald, maar hoe bepaald de laptop dit??

Zou er een manier zijn dat mijn laptop altijd gebruikt maakt van de 10x multiplier?? Of moet ik hier gewoon mee leren ''leven''

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk eens in het BIOS van de laptop, waarschijnlijk kun je daar in, instellen hoe de laptop moet reagereb wanneer hij op de accu ofhet lichtnet werkt. Het kan zjn dat hij zo is ingesteld, dat wanneer op de accu gewerkt wordt, speedstep is uitgeschakeld. In dat geval zal de CPU op de maximale klock frequentie lopen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Frank1973

Frank1973

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:35:
Kijk eens in het BIOS van de laptop, waarschijnlijk kun je daar in, instellen hoe de laptop moet reagereb wanneer hij op de accu ofhet lichtnet werkt. Het kan zjn dat hij zo is ingesteld, dat wanneer op de accu gewerkt wordt, speedstep is uitgeschakeld. In dat geval zal de CPU op de maximale klock frequentie lopen.
Wat ik al aangaf in de bios kan weinig tot niks aanrichten, alleen het boot gedeelte en dat is zo ongeveer wel.. Ik heb ook al bij energie settings gekeken, maar dat maakt ook geen verschil of ik nu de stand laptop neem of thuisPC... Dus ik werkelijk geen idee. :?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb bij mijn laptop het energiebeheer aangepast via Rightmark CPU Clock Utility. Anders ging de processor bij mij altijd op volle kracht lopen op netstroom, iets wat ik niet wou ivm warmte en geluid.

• Frank1973

Frank1973

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:08:
Ik heb bij mijn laptop het energiebeheer aangepast via Rightmark CPU Clock Utility. Anders ging de processor bij mij altijd op volle kracht lopen op netstroom, iets wat ik niet wou ivm warmte en geluid.
Ok ga ik daar eens mee aan de gang.. Kijken of dat helpt. :9