Toon posts:

Black Screen Syndrome

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik verschillende topics gelezen over een Black Screen Syndrome.
Helaas zit ik hier met hetzelfde probleem als een aantal andere, maar ben ook zoek naar een eventuele tijdelijke oplossing. Het is de bedoeling om een nieuwe systeem te kopen, aangezien het huidige systeem behoorlijk oud is. Dan praten we over 4 a 5 jaar. Maar heleaas heb ik nog niet het geld voor een nieuwe systeem.

Hier een aantal specs.

Pentium 4 CPU 2.66GHz
Met een Ati Radeon 9800 Pro

Het probleem is als volgt. Tijdens het gamen valt steeds het beeldscherm uit. Het beeld staat soms stil en het geluid loopt nog een aantal sec. en het beeld is zwart. Of ik heb direct een zwart beeld. Anyway, erg vervelend! Steeds kan ik de pc opnieuw opstarten. Wel is het vreemd dat het de ene keer sneller dan de andere keer gebeurd dat het beeld zwart wordt. Ook ben ik er een tijdje van af geweest, maar nu begint het gek*t weer.

Ook heb ik alternatieve manier toegepast die aan aantal tipten. Zo staat de pc niet meer op een stoffige plek. Staat hij niet meer op een plaats waar wieinig frisse lucht komt. Heb ik er een ventilator opstaan. Ook heb ik een nieuwe voeding aangeschaft. Ik ben van 250 Watt, wat nogal laag is naar 400 Watt gegaan.

Wel is het vreemds dat ik in de Event viewer van Ati steeds de volgende melding krijg wanneer de pc is vast gelopen.

Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is C0000005 voor regel 44 van d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

kan dit er iets mee te maken hebben? Wanneer ik hier op google na zoek kan het iets te maken hebben met software? Hoewel ik nl. in andere forums lag dat het waarschijnlijk geen sowtware probleem is.

Wie o wie heeft er een oplossing? Het liefst blijven ipv tijdelijk uiteraard! _/-\o_

Ohja, voor de meeste op het forum ben ik één van de grootste "noobs" die hier rond kijkt. Dus sta niet verstelds als er een aantal domme vragen langs zullen komen! O-)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dit klinkt een beetje als een overhittingsprobleem van je videokaart, maar je geeft zelf aan dat je er al een extra ventilator op hebt blazen, dus dat zal het dan waarschijnlijk niet zijn.

Zet VPU recovery eens uit in de ATi drivers.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hoewel ik wel vindt dat de ventilator aan de achter kant erg warm aan voelt!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als het nog steeds wel aardig warm wordt, moet je misschien je kast eens open zetten en er een tafelventilator op richten. Als dat het probleem op lost, dan is het een overhittingsprobleem.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
wat voor MERK voeding heb je?
daar zit n.l. wel wat verschil in n.l. ben laatst van een 400W noname naar een 460W zalman gegaan omdat ik ongeveer dezelfde problemen had als jij, en nu draait alles perfect!

gang is alles

Verwijderd

Ooit wel eens je kast uitgezogen ? Wel eens je videokaart eruit gehaald en gekeken hoe het koelblok eruit ziet, of je CPU koelerblok ? Vaak zit dit vol met stof en moet je dit eens flink schoonmaken. Je kan tevens checken of je PSU nog wel schoon is, wat ik betwijfel.

Je ziet vaak bij systemen van deze leeftijd dat slecht onderhoud de boosdoener is. Meestal is het kwaad dan al geschied, aangezien je systeem al te lang op zijn pootjes heeft moeten lopen. Ik hoop voor je dat het nog valt te redden, dus begin eerst maar eens met het inspecteren van je onderdelen en dan mag je hopen dat na schoonmaak het euvel is opgelost. Zo niet, dan vrees ik het ergste en kijk je echt tegen een nieuw systeempje aan :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

- CPU te warm
- VGA kaart te warm
- Brakke Windows install

?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe meet ik de temps. van de CPU en de VGA?

En wat betreft de brakke Windows Installatie, heb niets anders gedaan dan gevraagd werdt. Dus brak?
Pagina: 1