Eigen nummer op nummerweergave bij doorschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
De volgende situatie:

Tel # 1 = Prive nummer
Tel # 2 = Zakelijk nummer
Tel # 3 = Fax nummer

Quattrovox 3: Lijn 1 -> Fax, Lijn 2 -> prive, Lijn 3 -> prive, lijn 4-> schuur
Nu is t zo dat er een mobiele telefoon in gebruik is door de eigenaar van "de zaak". Nu is er een ontwikkeling gaande waarbij de eigenaar bijna niet meer thuis te bereiken is voor zaken en hij moet dus op zijn mobiel gebeld worden.
Nu zijn er veel mensen die zijn mobiele nummer standaard bellen, echter hij zou op zakelijke nummer
doorgeschakeld willen hebben via de Q-vox, maar zodanig dat hij onderscheid kan maken tussen "de bekende mensen" en de mensen die "de zaak" bellen.

Doelstelling is dus eigenlijk dat het zakelijke nummer wordt doorgeschakeld naar de mobiel, met nummerweergaven van Tel #2 op de display van de mobiele telefoon.

Een en ander is inmiddels ingesteld, maar het is nu zo dat bij doorschakelen het nummer van de oorspronkelijke beller op de display van de mobiel verschijnt... terwijl daar het nummer van "de zaak" moet verschijnen.

Heeft er iemand enig idee of en hoe dit dan te verwezenlijken is ? Op de website van KPN staat alleen informatie over gewoon doorschakelen, maar niets over nummerweergave veranderen o.i.d. (of ik heb met m'n neus gezocht ;))
Ook op GoT lijkt dit probleem nog niet echt aan de orde geweest voorzover ik kon vinden.
Alvast bedankt !! :)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Dit probleem hebben wij ook met 200 mobiele gebruikers. De oplossing is om een andere techniek te gebruiken waarbij de mobiele toestellen deel uit gaan maken van het vaste telefoon netwerk. Dedicated Grip noemt KPN dit. Maar voor jou is dit geen oplossing voor ons hopelijk wel.

De reden dat je het nummerweergave ziet van de doorschakelende partij is dat het niet toegestaan is om vanaf een telefoonaansluiting een nummer mee te zenden wat geen eigendom is van de betreffende aansluiting.

Partij A belt naar B, B schakelt door naar C dan mag B alleen zijn eigen nummer doorsturen en niet het nummer van A

Edit:
Hmmm ik lees net nog een keer je topic en jij hebt het voor elkaar zoals wij het willen hebben en wij hebben het nu zoals jij het wil hebben.

P.S. Als je het test bel je dan vanaf buiten de betreffende ISDN aansluiten / quatro vox anders gaat mijn verhaal weer op en dan klopt het wel dat je het nummer van de A beller ziet.

[ Voor 21% gewijzigd door raymonvdm op 18-09-2006 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Bij het testen gebruik ik mijn eigen mobiel om te bellen naar het doorgeschakelde nummer en de baas krijgt dan mijn nummer op zijn display. (Ik bel dus van buiten de bestaande infrastructuur.)
Dat is dus niet de bedoeling. Wat jij al schetst: Partij A belt B, B schakelt naar C, C krijgt A op het display, maar dat moet B zijn.

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
*schopje ?

hoop dat er nog mensen zijn die hier iets op weten ?

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Er zijn huiscentrales die in plaats van de doorschakelfaciliteit van de openbare KPN-centrale, 2 B-kanalen gebruiken om door te schakelen: de huiscentrale krijgt een gesprek binnen en belt dan zelf het nummer waarnaar doorgeschakeld moet worden. Dat verbindt hij dan door met de beller, resultaat: de gebelde ziet één van je eigen telefoonnummers. Ik dacht dat de Tiptel 31 Home dit kon, maar misschien kunnen de professionelere huiscentrales van KPN (bijv. de ISDN Homevox) dit ook, die zijn tegenwoordig voor een schijntje te koop op Marktplaats.