[XP]Muis installeerd niet

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Ik heb net op mijn laptop een nieuwe install gedaan vanaf niks met windows xp sp2 engels. Voorheen had ik de Nederlandse. Opzich werkt alles goed, behalve dat mijn muis (simpele logitech pilot muis) niet installeerd.

Als ik deze inplug krijg ik de error: data invalid, en daar blijft het bij. Ik heb al drivers van de logitech site gedownload en gezocht met google, en wat .sys en .dll bestanden gedownload maar ik krijg nogsteeds die data invalid error!

Ik heb zelfs van andere clients bestanden gekopieerd maar nogsteeds niks :(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:05
Doe dan nog een nieuwe install (wel legale windows?), want dit zou niet mogen en wijst op corrupte Windows. Je hebt hem ook al op een andere pc geprobeerd?

• Megamind
The__Virus schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:04:
Doe dan nog een nieuwe install (wel legale windows?), want dit zou niet mogen en wijst op corrupte Windows. Je hebt hem ook al op een andere pc geprobeerd?
Ik heb hem idd 2x al opnieuw geïnstalleerd. Het is echt alleen de muis voorderest niks. De cds zijn wel gekopieerd ja maar de key is wel legaal. Ik heb 2 verschillende cds geprobeerd en ze hebben beide hetzelfde.

• The__Virus
Maar de muis doet het op andere pc's wel? Het is nu óf de muis óf de laptop...

• Megamind
The__Virus schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:36:
Maar de muis doet het op andere pc's wel? Het is nu óf de muis óf de laptop...
Ja geen probleem op andere pcs, erin pluggen en gaan.

Ik heb net een andere muis in mijn laptop gestoken en precies hetzelfde... Ik krijg gewoon het hardware installeren scherm, dan doe ik automatisch, dan gaat hij wel wat bestanden kopieren maar dan op het laatst krijg ik "Data Invalid"

• Megamind
Het is inmiddels gelukkig gelukt. De oplossing gevonden via google, voor de liefhebbers:
I fixed my problem. I'll post the solution. Hope this might be helpful for
other ppl in the future.

My problem was something to do with my XP config... I noticed that there
were some files missing from windows\system32\drivers folder. Probably this
happened while I was installing XP for the very first time, perhaps due to
corrupt drivers.cab file. The result was some files were not copied.

I copied following files from "another" XP CD's drivers.cab archive (inside
i386 folder) to my computer's windows\system32:
hidserv.dll
mouhid.sys
mouclass.sys

I also copied the following file from drivers.cab archive to
windows\system32\drivers:
hidusb.sys
As far as I know, there should also be 2 other files present in that folder:
hidclass.sys
hidparse.sys

Then I simply removed the invalid tablet entry from Device Manager. Then I
plugged in the tablet again in USB. Bingo!! It works.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Megamind schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:44:
Het is inmiddels gelukkig gelukt. De oplossing gevonden via google, voor de liefhebbers:

[...]
The__Virus schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:04:
Het is dus inderdaad een corrupte CD. Voortaan gewoon vanaf de originele CD installeren als je toch een legale key hebt, scheelt een hoop problemen. Voor de zekerheid zou ik dat alsnog doen, dat deze 3 bestanden corrupt zijn geeft geen enkele garantie voor het al dan niet in orde zijn van de rest van de CD. Het zou best eens zo kunnen zijn dat er nog meer drivers kapot zijn waardoor je later wellicht op meer problemen kan stuiten.

• Megamind
DataGhost schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:21:
[...]

[...]

Het is dus inderdaad een corrupte CD. Voortaan gewoon vanaf de originele CD installeren als je toch een legale key hebt, scheelt een hoop problemen. Voor de zekerheid zou ik dat alsnog doen, dat deze 3 bestanden corrupt zijn geeft geen enkele garantie voor het al dan niet in orde zijn van de rest van de CD. Het zou best eens zo kunnen zijn dat er nog meer drivers kapot zijn waardoor je later wellicht op meer problemen kan stuiten.
Ja dat is zo, maar ik heb alleen van die recovery CD's van ACER en die wil ik liever niet gebruiken omdat ze allemaal zooi mee installeren...

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Megamind schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:24:
[...]

Ja dat is zo, maar ik heb alleen van die recovery CD's van ACER en die wil ik liever niet gebruiken omdat ze allemaal zooi mee installeren...
Hmja, dan wordt het lastig inderdaad. Ik vraag me af of ze erg moeilijk zullen doen bij de willekeurige pczaak als je vraagt of je daar even windows mag installeren met een originele CD, als jij kan laten zien dat er een geldige licentiesticker op je pc zit. Eventueel zou je Microsoft of Acer kunnen bellen, ik weet niet wat hun policy is, maar ik zou als ik jou was wel een originele 'vanilla' CD proberen te scoren :) Je hebt er volgens mij gewoon recht op namelijk.
The__Virus schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:19:
Je mag de CD van de buurman of iets dergelijks lenen en zelfs een kopietje mag geloof ik, zolang je maar een officiële licentie hebt.
ja dat kan wel wezen maar volgens mij was het probleem nou net dat het kopietje 99% zeker corrupt is :+

[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 17-09-2006 22:34 ]

• The__Virus
Je mag de CD van de buurman of iets dergelijks lenen en zelfs een kopietje mag geloof ik, zolang je maar een officiële licentie hebt.
Pagina: 1