Toon posts:

Fuji F30.. in my mind

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Forum-peeps,

ik ben van plan om een Fuji F30 te halen...
omdat ik zeer positieve revieuws heb gelezen en veel mooie foto`s heb gezien!

nu vraag ik me alleen af.. zijn er momenteel camera`s die beter zijn of gelijk zijn aan deze Fuji F-30?
ook ongeveer rond die prijs?!

ik ben niet zo heel up to date in de digicam wereld

alvast bedankt!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Volgens mij kun je die vraag beter in het 'F30 topic' of 'camera's tussen 250-500 Euro' stellen

[ Voor 71% gewijzigd door pvdplanet op 17-09-2006 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar gewoon een vraag! stoor jeje er zo erg aan?

• pvdplanet
Ikke niet hoor ;) Je was effe te snel :P
Maar goed als je alleen overdag schiet (vakantiefoto's bijv) dan zou ik een Ixus IS of een Panasonic met 10x zoom kopen. Maak je veel foto's in het donker of binnenhuis dan is de F30 de beste keus.

[ Voor 11% gewijzigd door pvdplanet op 17-09-2006 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ga binnenkort naar Californië...
dus wat ik wil: - Overdag foto`s maken (zon, regen, bewolking)
- s`avonds foto`s maken (stad,natuur)
- goeie sluitertijd zodat er geen blur op een foto komt als ik een stads/natuur foto
wil maken. (met statief)

• pvdplanet
Ik vraag me af of 3x zoom in Californië wel genoeg zal zijn. Misschien wel voor landschappen, maar zodra er een leuk beest in beeld komt zou het fijn zijn deze wat dichterbij te kunnen halen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor details van bijvoorbeeld wolkenkrabbers.

Verwijderd

Topicstarter
oke.. daar noem je een goed punt! welke camera zou jij me dan aanraden? die dezelfde kwaliteiten heeft?!

• pvdplanet
Als je 430 Euro hebt liggen dan zou je voor een S6500 kunnen gaan: zelfde sensor als de F30 maar met een 28-300mm zoomlens. Nadeel is wel het gewicht en de grootte. http://www.letsgodigital....fujifilm_finepix_s6500fd/
De S5600 is een stuk goedkoper dan de F30 maar maakt mooie foto's (EISA Award) en het uitgespaarde geld kun je in batterijen en geheugenkaartjes steken. Ik heb ermee geskiet dus je kan 'm redelijk handzaam noemen. http://www.letsgodigital..../articles/story_4013.html
Om niet helemaal in de Fuji hoek te blijven: de Panasonic met 10x zoom is wel van het formaat F30. De camera's van dit merk staan bekend om hun scherpe foto's maar hebben wel meer last van ruis.
http://www.letsgodigital....mix_dmctz1/camera_NL.html

[ Voor 17% gewijzigd door pvdplanet op 17-09-2006 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnnx,
maar de s6500 is voor mij echt no go... gewoonweg omdat hij te groot is! hij moet wel in mn zak passen.. omdat ik telkens onderweg ben!
de F-30 ligt al voor 329,95 bij Bol.com... dat geld heb ik er wel voor over.. (pricewatch: Fujifilm Finepix F30 (6MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-5.0))

ik zal de revieuws van de panasonic 10x zoom vanavond even lezen (zit nu op mn werk namelijk)

Verwijderd

Topicstarter
TZ1 ziet er goed uit zeg.. =O

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 18:38
Kijk ook eens naar de Ricoh R5. 28-200mm bereik, dan heb je ook nog eens flink wat groothoek om wijdse landschappen e.d. erop te krijgen.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De FinePix F30 is in Duitsland trouwens al vanaf zo'n €265 (±€5-€15 verzendkosten te verkrijgen)

zie ook guenstiger en heise.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Sorry had ook wel iets sneller dicht gekund. Gaarne wordt u verzocht zich te vervoegen in het topic aangaande camera's binnen een bepaald budget, ik meen 250-500 :)

Bericht hierboven

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Ohjah en thanks voor de 7 TR's :P

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.