Netwerk (3 PC's, HUB, 10 mb/s) is ZEER sloom. HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb bij mijn vriendin het volgende netwerkje aangelegd:

3 PC's met een 10 mb netwerkkaartje (RealTek chipset). Twee daarvan zijn met een 25 meter lange UTP kabel verbonden met de HUB, de derde staat vlak bij de HUB en die is aangesloten met een 3 meter lange UTP kabel.

Het probleem is dat dit netwerk ZEER sloom is. Het kopieren van bijv. 10 MP3's duurt bijna een half uur. Spelletjes zoals Counter-Strike gaan echter pefect.

Thuis heb ik ook een netwerkje, tussen 2 PC's, met een 25 meter lange (ouderwetse?) BNC kabel (zo eentje met splitters en terminators). File transfers gaan bij mij in vergelijking razendsnel.

Vragen:

** Ligt het aan de lange kabels? (Volgens mij dus niet, heb thuis ook 25 meter kabel, en als dat niet zou werken, zou die sjit geenens verkocht worden. Deze valt dus al af...)

** Moet ik de 3 PC's anders op de HUB aansluiten? Het ding heeft 8 poorten, en achterop nog een BNC aansluiting. Verder zit er nog een schakelaartje op met 2 modi. Uit mijn hoofd weet ik niet welke PC in welke van de 8 poorten zit, maar zijn daar voorschriften voor?

** Moet ik softwareinstellingen veranderen? Ik heb dezelfde als ik mijn eigen (perfecte) netwerkje gebruikt.

Please help!

Alvast bedankt.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Hoe sloom is sloom? Kijk eerst een hoeveel Mb/s je haalt door bv. met FTP een bestand over te zetten. Ik denk niet dat de positie in de HUB veel uitmaakt, en 25 meter is ook niet erg.

En die software: Ik weet niet wat je moet instellen. Je moet gewoon iedere NIC een eigen IP geven, en natuurlijk zorgen voor dezelfde protocollen... verder weet ik het zo ook niet...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Captain Pervert
Ik kan je geen getallen leveren, maar neem maar van mij aan dat het hier bij mij thuis MINSTENS 5x zo snel is.

Euhm... kijk ik kan wel één en ander in elkaar battereien maar de ECHTE kennis ontbreekt bij mij. Wat is een NIC?

FTP? Wil je dan dat ik met een FTP proggie als CuteFTP met de andere PC's ga connecten? Is dat niet een beetje omslachtig? Ik doe het thuis ook met gedeelde mappen en Verkenner...

Hmmmm over IP's geven: alle PC's hebben hun eigen IP adres ingesteld onder Netwerk---TCP/IP Protocol(RealTek blabla), anders zou de hele sjit in the first place al niet werken.

Ik zal er nog maar even mee gaan klooien dan...

Iemand nog meer suggesties?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
nic = Netwerk Interface Card = netwerkkaart

met gedeelde mappen kan het ook net zo goed.

Stap 1: ping is van wat verschillende kanten. Als je steevast packetloss hebt, dan klopt er iets niet.

Vraag 1: Welke protocollen heb je geinstalleerd?

Stap 2: double check alle instellingen nog is. Unieke ip's, gelijke domein namen, etc..

Vraag 2: Hoe oud zijn pc's in verhouding tot nic's?

Vraag 3: Geen I/O of IRQ of weet ik veel wat voor conflicten?

Vraag 4: is het sloom tussen tussen twee pc's of is het op alle drie klote?

Vraag 5: niet per ongeluk een cross cable ergens tussen zitten? (sommige nic's kunnen wel werken met een cross-cable maar worden dan vet sloom)

Vraag 6: Heb je thuis je netwerk kaarten toevallig in busmastering pci sloten zitten en bij je vriendin in isa sloten?

Check bovenstaande en doe verslag hier. Dan kijken we verder.

• The - DDD
  • Laatst online: 17-08 22:44
Nog een vraagje:

Zijn die pc's toevallig afdankertjes van een bedrijf en zijn ze nooit opnieuw geinstalleerd (een probleem waar ik mee te maken heb gehad, d'r stond nog back-office zooi op, daardoor stond die ene pc's de hele tijd naar mama-server te roepen en maakte het hele netwerk traag)

Verwijderd

Ik heb dit gehad tussen een linux en windows PC. Na heel lang zoeken en vragen op usenet bleek het liggen aan het feit dat beide machines een verschillende MTU (pakketgrootte) hebben. Dit komt nogal eens voor door op de internet PC iets van MaxMTU te draaien zodat de modemverbinding wat sneller gaat. Toen ik beide machines met dezelfde waarde (1500) had draaien gingen de file transfers weer als een speer (factor 10 sneller). Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

• sfinx
  • Laatst online: 27-08 11:24
Weet je zeker dat de kabels 100% in orde zijn? Sommige pc-boeren twisten de verkeerde aders. Hier merk je met korte kabels weinig van, maar met langere kabels treed er meer storing e.d. op. Ik zou als ik jou was de kabels nog ff laten doormeten.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

• Captain Pervert
Bedankt voor alle suggesties.

The - DDD: ik zal het allemaal even nakijken. Wat is zo uit mijn hoofd weet is dat het gaat om één P2-400 en twee P3-600 PC's. Het zijn allemaal nieuwe PC's, netwerkkaartjes en kabels. En zowel thuis als hier zijn het PCI kaartjes.

RonaldL: dat zou goed kunnen, ik zal NetBoost 99 op alle 3 PC's installeren overal dezelfde instellingen gebruiken. Ik hoop dat het helpt!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 27-08 23:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Stap 1 - Koop echte netwerkkaarten.

Ik heb eens op mijn Switch een stel van die gigantische K*T Realtek (en Realtek gebaseerd) eraan gehad, die dingen veroorzaken CRC-errors runt-frames, en nog diverse andere shit.

Ik en een vriend hadden een Intel en 3Com gebaseerd kaartje, en zonder gein, dat was dus echt 5X zo snel, vanwege het ontbreken van al die errors die de Realtek takke-kaarten genereerden.

Absolute junk.

Aannames zijn fataal.

• Captain Pervert
Hmmmm nja snel... het moet ook een betje betaalbaar blijven hè. Kijk: zolang ik het maar zo snel heb als thuis ben ik tevree. Ik heb zowel hier als bij mijn vriendin nooit last van errors, trouwens.

Pagina: 1