Toon posts:

Recovery CD maken

Pagina: 1
Acties:
  • 3.843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het hele forum te hebben uitgekamt, en heel wat uurtjes googelen, heb ik mijn vraag nog altijd niet beantwoord gevonden. ik probeer een recovery cd te maken. je moet dan bepaalde bestanden van de harde schijf op cd branden, maar ik kan nergens vinden welke bestanden ik daar dan op moet zetten. volgens velen kan dit alleen als je de allereerste originele windows er nog op hebt staan, en dat is bij mij het geval. nu heb ik het een en ander gelezen over een i386 (of zo iets) map die op die cd moet. die heb ik wel gevonden, maar is dit voldoende?? graag hoor ik de enige en juiste manier, en geen reacties graag dat ik die cd er maar bij had moeten bestellen, want dat ben ik vergeten en totaal over het hoofd gezien met mijn stomme kop.... :+ Maar toch, alle hulp is erg welkom.

Systeem: Dell Inspiron 6400
Best. syst: Windows XP Media Center Edition 2005

Bvd

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:05
i386 is een belangrijke map voor Windows - daarin staan alle files die je nodig zou kunnen hebben bij een installatie van een driver oid.

verder zou je gewoon een tooltje gebruiken die dit voor je doet
(waarom bijv. niet gewoon Symantec ghost :/)

you had me at EHLO

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom maak je niet gewoon een ghostimage? dan heof je niets te installeren maar kun je gewoon een image terugzetten. Dat is ook nog eens veel vlotter :)

Verwijderd

Topicstarter
huhhh??? hier snap ik allemaal geen zak van, haha. via sonic brandprogramma kan ikwel bootable dics maken, maar dan moet ik een image maken, die ik daar dan kan laten maken, maar van dat imagegedoe snap ik helemaal geen ene zak.

Verwijderd

Topicstarter
en hiermee kan ik dus ook windows herinstalleren zodat de boel weer clean is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:35:
en hiermee kan ik dus ook windows herinstalleren zodat de boel weer clean is?
Ja. Stel je voor dat je direct na de installatie van Windows, de drivers voor je hardware, en de software die je gewoon vaak gebruikt een backup maakt van je PC op dat moment. Een "snapshot". Een "image".

Als alles in de soep loopt, zet je die image terug en heb je weer een werkend besturingssysteem. Als je op deze manier aan de gang wilt is het aan te raden je data op een aparte schijf/partitie op te slaan zodat dat allemaal bewaard blijft.

Verwijderd

Topicstarter
norton ghost 10 heb ik wel op staan, een trial versie van 90 dagen. kan ik het hiermee redden? maar ik snap hier eerlijk gezegd weinig van... kan iemand dit in stappen uitleggen hoe ik dan zo'n bootable disc maak met dat programma, of een link weet waar dit ergens staat, want zelf kom ik er niet uit... :$

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zelf heb ik ook een image van een verse windows install. Alle proggies en drivers die ik nodig heb staan er op. Als ik dan problemen heb gooi ik er een DVD in met die image en binnen 5 min is alles weer goed.
Op mijn C: staan dan ook alleen proggies en drivers, verder helemaal niets. Op die manier kan de C: ook altijd leeg zonder dat ik wat kwijt raak.

Edit : Kies bij Norton Ghost de optie 'Back up drives' Vervolgens pak je daar je C: en die laat je op een DVD branden. Enige wat je dan nog nodig heb ik Ghost zelf op een CD om daarvan te kunnen booten.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 17-09-2006 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou het zal allemaal wel, dit gaat mijn pet ver te boven. ik bel morgen naar dell of ze zo'n recovery cd kunnen nasturen, en anders zal ik een week of zes moeten wachten tot me vader thuis is, die weet welhoe het moet (hoop ik)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is echt niet zo moeilijk hoor. Je kan ook gewoon ff wat info opzoeken over hoe Ghost precies werkt. Dat moet echt wel te vinden zijn.

Ze kunnen je bij Dell vast wel een CD op sturen maar dat zal niet gratis zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:49:
nou het zal allemaal wel, dit gaat mijn pet ver te boven. ik bel morgen naar dell of ze zo'n recovery cd kunnen nasturen, en anders zal ik een week of zes moeten wachten tot me vader thuis is, die weet welhoe het moet (hoop ik)
Dude,

Ga even rustig zitten... ontspan even lekker... chilllllllll
Alles zal goed kom ;)

Als je Ghost niet snapt, kun je misschien es kijken naar Acronis True Image.
Klik hier en ga via Downloads > Home products > naar Acronis True Image.

Werkt zo simpel, dat zelfs mijn zusje van 12 het uit zichzelf werkend heeft gekregen _/-\o_

Belangrijkste is: rustig blijven en goed lezen!

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 15:31 . Reden: Typo ]

Pagina: 1