Toon posts:

zwak signaal van MP3-speler op autoradio AUX

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn MP3-speler aangesloten op de autoradio.
Dat werkt allemaal, maar in vergelijking met het volume vd radio, de CD of een CDrom met mp3 (allemaal via de autoradio dus) is het volume vd mp3 speler erg laag.

Het volume regel ik zowel op de autoradio als op de mp3-speler.

Is er een mogelijkheid om het volume op het nivo vd autoradio te krijgen?

Het gaat om:
Becker Indianapolis 7920
Creative Zen Micro Photo 4 GB
Blaupunkt AUX kabel, zie link
http://www.kew.nl/shop.ph...6d0c5&s=&id=85#detailinfo

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
Je moet die van de Zen Micro op zijn allerhardst zetten, om het redelijk door te krijgen. Helaas heeft de Zen Micro een redelijk lage spanning over de koptelefoon en zul je er nooit geen krachtig geluid uit krijgen, had hetzelfde.

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
heeft de zen geen softwarematige maximale geluids output .. dankzij onze fijne europese wetgeving? valt ie niet te flashen met amerikaanse firmware waar deze onzin niet in zit?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

met mijn ipod had ik het zelfde probleem. Dit heb ik opgelost door een dock met line-out te gebruiken.

Verwijderd

Als je een mengpaneel hebt is het een kwestie van de gain open draaien en het geluidsniveau lekker afstellen. Heb je dat niet kun je overwegen er één te kopen of een simpele voorversterker ertussen te zetten.

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:10:
Als je een mengpaneel hebt is het een kwestie van de gain open draaien en het geluidsniveau lekker afstellen. Heb je dat niet kun je overwegen er één te kopen of een simpele voorversterker ertussen te zetten.
werkt ook, maar ik zou eerst proberen of je een fatsoenlijk line-out signaal kunt krijgen uit je Zen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
Mengpaneel in je auto :P. Maar dat van die Amerikaanse firmware: ik heb van zowel de Amerikaanse server als de europese server de firmware gedownload en ze zijn tot op de bit gelijk, dus dat gaat helaas niet lukken.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:50
Bij de Europese zal een e achter de versie staan van de firmware.
Mijn zen xtra kan veel harder met de amerikaanse firmware t.o.v de europese.

• 5mebibyte
  • Laatst online: 15-02 14:27
Maar eigenlijk sluit je de verkeerde aansluitingen op elkaar aan. Je gebruikt de headphone-out op je Line-in deze poorten zijn eigenlijk helemaal niet hetzelfde. Er zit een impedantie verschil in waardoor ze eigenlijk niet opelkaar horen. Een koptelefoon heeft meestal een impedantie van 32 ohm en je line-in rond de 22.000 ohm. Je moet eigenlijk eerst een voorschakel systeem hebben.

verdwaalde ict'er op elektro!

• gelukkie
Klink wel interessant, wat voor iets zou je dan nodig hebben? Want er zijn maar weinig mp3 spelers met een line out en toch willen veel mensen kun mp3 speler icm. met stereo set gebruiken.

• 5mebibyte
gelukkie schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:50:
Klink wel interessant, wat voor iets zou je dan nodig hebben? Want er zijn maar weinig mp3 spelers met een line out en toch willen veel mensen kun mp3 speler icm. met stereo set gebruiken.
Mensen met een iPod hebben geen problemen :P, Daar zit eigenlijk standaard in het dok een echte line-out. De auto houders voor de iPod's hebben ook een echte line-out. Maar hoe het zit voor andere spelers, daar durf ik niks over te zeggen. Je zou zoeken naar een universele voor versterker die dat signaal goed kan maken.

• j-w
  • Niet online

j-w

5mebibyte schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:17:
[...]

Mensen met een iPod hebben geen problemen :P, Daar zit eigenlijk standaard in het dok een echte line-out. De auto houders voor de iPod's hebben ook een echte line-out. Maar hoe het zit voor andere spelers, daar durf ik niks over te zeggen. Je zou zoeken naar een universele voor versterker die dat signaal goed kan maken.
is er geen dock voor de Zen met een line-out?

• gelukkie
Voor mijn zen xtra iig niet, maar ik kon apparaten er niet voor vinden apart, misschien iemand anders wel?

• 5mebibyte
j-w schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:37:
[...]

is er geen dock voor de Zen met een line-out?
Geen idee zegt een iPod gebruiker, ik zou het eigenlijk niet weten. Maar wat ik zo op de site lees van Creative hebben wel een dock met AV-out dus dat zou dus een echte Line-out (met een los video) signaal moeten zijn. Maar ik lees het en weet het dus niet uit de praktijk.

[ Voor 10% gewijzigd door 5mebibyte op 18-09-2006 09:56 ]

• gelukkie
Niet voor mijn zen xtra:( Maar is het schadelijk voor mijn receiver als ik mijn zen via de headphone uitgang aansluit? Als ik het volume op max zet dan is het nog steeds zachter dan mijn andere apparatuur.

Zijn er dan geen aparte kastjes te koop? Ik kan zoiets niet vinden.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, je hebt dan iets van een versterker nodig, omdat het signaal gewoon te zwak is...

Niks aan te doen als er geen line-out op het ding zit, behalve natuurlijk je autoradio harder zetten...
Pagina: 1