hoe kan ik een programma maken met visual basic.NET dat een getal uit bijvoorbeeld het decimale tallenstelsel omrekent naar een getal in bijvoorbeeld het hexadecimale tallenstelsel?
Zo ongeveer:
Zie de msdn voor Int32.ToString(string) : http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/6t7dwaa5.aspx
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
| Dim instance As Integer Dim returnValue As String instance = 50 returnValue = instance.ToString("X") |
Zie de msdn voor Int32.ToString(string) : http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/6t7dwaa5.aspx
Of String.Format("{0:X}",nummer) gebruiken
Waarom zou je die oude VB6 style functies nog willen gebruiken, welke er eigenlijk alleen vanwege backwards compatibility inzitten?
[ Voor 76% gewijzigd door gorgi_19 op 17-09-2006 14:11 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Getallen reken je niet om vanuit een talstelsel. Getallen zijn gewoon getallen. Een talstelsel is daar een bepaalde representatie van. Een string is dus een representatie van een getal in een bepaald talstelsel (zodat wij mensen ze weer kunnen interpreteren), maar een integer variabele is gewoon dat getal zelf.Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:53:
hoe kan ik een programma maken met visual basic.NET dat een getal uit bijvoorbeeld het decimale tallenstelsel omrekent naar een getal in bijvoorbeeld het hexadecimale tallenstelsel?
Dus een talstelsel gebruik je om een string naar een int te converteren en weer terug. Hoe je dat doet heb je geleerd op de basisschool (hint: cijfer = getal mod basis; getal = getal / basis en getal = getal * basis + cijfer)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hoe je hexadecimale representaties omzet naar decimale getallen is prima te vinden met Google. Wikipedia weet het ook, en er zijn zelfs complete codevoorbeelden te vinden. Ik stel voor dat je dus wat meer tijd op Google doorbrengt, want dit is echt prima zo te vinden.
Lees meteen ook even Algemene gedragsregels (Netiquette) en Programming Beleid - De "quickstart" door, want er schort nogal wat aan je topic.
Lees meteen ook even Algemene gedragsregels (Netiquette) en Programming Beleid - De "quickstart" door, want er schort nogal wat aan je topic.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
En om .oisyn nog even wat te verduidelijken:
2110 == 1516 == 101012 == 258 == ... enzovoorts.
Al deze getallen, genoteerd in basex, zijn een representatie van wat wij 21 noemen (decimaal). Ze zijn allemaal hetzelfde, enkel anders genoteerd.
2110 == 1516 == 101012 == 258 == ... enzovoorts.
Al deze getallen, genoteerd in basex, zijn een representatie van wat wij 21 noemen (decimaal). Ze zijn allemaal hetzelfde, enkel anders genoteerd.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()