[showcase] Cross-processed people

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 13:38
#1 Afbeeldingslocatie: http://www.kraagjes.nl/pictures/got/cross-processing/DSC_2650_2_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kraagjes.nl/pictures/got/cross-processing/DSC_2662_600.jpg

#3 Afbeeldingslocatie: http://www.kraagjes.nl/pictures/got/cross-processing/DSC_6023_600.jpg

#4 Afbeeldingslocatie: http://www.kraagjes.nl/pictures/got/cross-processing/DSC_6019_600.jpg

Alle vier klikbaar voor een 1024 versie. Oorspronkelijk niet geschoten met als doel om ze te cross-processen, maar achteraf vond ik het er toch wel erg goed uitkomen :)

Mochten ze je bekend voorkomen, ze stonden eerder ook @ www.kraagjes.nl ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke foto's d:)b
Ik vind #3 en #4 het leukst, leuke compositie, en het effect doet het daar ook goed.
#1 vind ik een beetje raar, maar wel leuk :).
#2 vind ik wat minder, naar mijn mening iets te groen-blauwachtig, wat ik bij #1 niet storen vind, maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaat 1&2: Lekker lomo-ish..Hier ben ik gek op.
Heerlijke platen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:00
#2 Heeft wel wat... weet niet waarom.... tis niet standaard....

Maar effe nieuwsgierig.. hoe heb je dit gedaan? Aangezien ik ook 3 methodes heb....
Oh en je vignette vind ik goed.... leg uit..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er mooi nummer 4 is me favo.

Ik ben ook erg benieuwd hoe je dit hebt gedaan heb jee een tut mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben ook erg benieuwd hoe je het hebt gephotoshopped :)

#4 is wel een beetje overbelicht aan de linkerkant. Komt waarschijnlijk door de bewerking maar toch is het jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

1,3 en 4 vind ik heel gaaf.. vooral 3 geeft een hele leuke sfeer _O_

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Exif info
Camera Make: NIKON CORPORATION
...knip...
Exposure: aperture priority (semi-auto)
Comment: S van Leeuwen sandervleeuwen@gmx.net
hoe zet jij dat comment in je exif?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 12:39

MBV

Als je je foto's online hebt staan, en resized enzo met PHP, geef ik jouw de 3 regels code (en een verwijzing naar de library :+) om dat te doen bij elke foto op je site :)

De foto's doen me helaas denken aan hoe ik al mijn foto's zie op mijn laptop tft-scherm :'(. Cross-processing voegt hier imho weinig toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
GerardHenninger schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:46:
#2 Heeft wel wat... weet niet waarom.... tis niet standaard....

Maar effe nieuwsgierig.. hoe heb je dit gedaan? Aangezien ik ook 3 methodes heb....
Oh en je vignette vind ik goed.... leg uit..!
Gewoon een beetje leveltjes-trekkerij :P Ik heb er ook een paar methoden voor, welke ik gebruik is een beetje afhankelijk van de foto. Heb er ook een photoshop action voor, die pakt vaak ook wel prima uit, maar slaat soms de plank ook volledig mis. Dan is het gewoon handmatig de roodcurve wat naar beneden trekken, groen accentueren en blauw een beetje S-curve maken. Als je me eens een schop geeft op MSN / ICQ (ben vandaag de hele dag niet online though) dan stuur ik 'm wel op :)

Vignetting is zeer eenvoudig (doch doeltreffend). Maak een nieuwe levels adjustment layer, en maak daarmee de foto in z'n geheel wat donkerder. Dan een layer mask toevoegen en met een (grote) brush de delen uitvegen waar je geen vignettering wilt hebben :)
BasieP schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:36:
[...]

De D70 heeft gewoon een optie waarmee je een paar regels commentaar automatisch aan iedere foto kan laten toevoegen. Afaik heeft iedere zichzelf respecterende dSLR dat tegenwoordig wel, zie de handleiding van je camera voor het hoe / wat en waar :P

[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 18-09-2006 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Zoefff schreef op maandag 18 september 2006 @ 08:16:

[...]

De D70 heeft gewoon een optie waarmee je een paar regels commentaar automatisch aan iedere foto kan laten toevoegen. Afaik heeft iedere zichzelf respecterende dSLR dat tegenwoordig wel, zie de handleiding van je camera voor het hoe / wat en waar :P
ik heb maar een S5600, dus geen dSLR, zat te hopen op een progje

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ah oke. Graaf toch eens in de handleiding, wellicht kan hij het ook? Anders eens zoeken naar een progje ja, dat zal vast wel bestaan. En anders na het uploaden naar je website met de exif-functies van php :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind foto 3 en 4 het mooiste, ze stralen wat uit, maar kan dat niet echt omschrijven eigenlijk. Foto 1 en 2 vind ik ook niet bepaald slecht, ook deze straalt wat uit, wat mij een beetje een sober gevoel geeft. Vooral dat groene dingetje bij foto 2 voegt wel veel waarde toe aan de foto, wat ik in foto 1 een beetje mis...
BasieP schreef op maandag 18 september 2006 @ 08:22:
ik heb maar een S5600, dus geen dSLR, zat te hopen op een progje
MBV schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:11:
Als je je foto's online hebt staan, en resized enzo met PHP, geef ik jouw de 3 regels code (en een verwijzing naar de library :+) om dat te doen bij elke foto op je site :)

De foto's doen me helaas denken aan hoe ik al mijn foto's zie op mijn laptop tft-scherm :'(. Cross-processing voegt hier imho weinig toe
Het kan dus zelfs met PHP: Zie ook PHP's Exif Functions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:57

YellowCube

Wait...what?

nummer 1 en 3, waarvan 3 weer m'n favoriet is.
Leuk die lijn van 3 mensen achter elkaar.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:57

YellowCube

Wait...what?

wilko2 schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:55:
Ik ben ook erg benieuwd hoe je het hebt gephotoshopped :)

#4 is wel een beetje overbelicht aan de linkerkant. Komt waarschijnlijk door de bewerking maar toch is het jammer.
cross-processing in Photoshop

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
YellowCube schreef op maandag 18 september 2006 @ 08:44:
nummer 1 en 3, waarvan 3 weer m'n favoriet is.
Leuk die lijn van 3 mensen achter elkaar.
Thnx :)

Die drie mensen achter elkaar zijn inderdaad wel geslaagd ja. Wat ik zelf ook wel leuk vind is het meisje links wat net op dat moment naar rechts kijkt, daardoor word je aandacht imho nog meer op het middelste meisje gevestigd :)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Leuke serie Zoefff!
BasieP schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:36:
[...]

julius in "Handige tooltjes voor fotografie \[gratis..."

Ff kijken wat de code is, kun je hem dusdanig aanpassen en ook vanuit windows aansturen. Ben zelf ook op zoek geweest naar een manier om in 1 pass/regel de exif eruit te strippen (scheelt 40 kb per foto ongeveer) om vervolgens copyright info opnieuw in de exif te zetten. Somehow werkte dat niet. Wellicht werkt het wel als ik in die batchfile een nieuwe regel aanmaak met een extra command erin...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Voor de liefhebber heb ik hier een PS-action: Hier te downloaden.

Over de serie: erg leuk, weer eens wat anders dan normaal :) Ik vind het alleen jammer dat bij #4 het zwart vrij ver is dicht gelopen, de rest is gewoon super om naar te kijken :)
Pagina: 1