Verwijderd
Ik vind #3 en #4 het leukst, leuke compositie, en het effect doet het daar ook goed.
#1 vind ik een beetje raar, maar wel leuk
#2 vind ik wat minder, naar mijn mening iets te groen-blauwachtig, wat ik bij #1 niet storen vind, maar dat is misschien een kwestie van smaak.
Maar effe nieuwsgierig.. hoe heb je dit gedaan? Aangezien ik ook 3 methodes heb....
Oh en je vignette vind ik goed.... leg uit..!
Verwijderd
Ik ben ook erg benieuwd hoe je dit hebt gedaan heb jee een tut mischien?
#4 is wel een beetje overbelicht aan de linkerkant. Komt waarschijnlijk door de bewerking maar toch is het jammer.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
hoe zet jij dat comment in je exif?Exif info
Camera Make: NIKON CORPORATION
...knip...
Exposure: aperture priority (semi-auto)
Comment: S van Leeuwen sandervleeuwen@gmx.net
This message was sent on 100% recyclable electrons.
De foto's doen me helaas denken aan hoe ik al mijn foto's zie op mijn laptop tft-scherm
Gewoon een beetje leveltjes-trekkerijGerardHenninger schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:46:
#2 Heeft wel wat... weet niet waarom.... tis niet standaard....
Maar effe nieuwsgierig.. hoe heb je dit gedaan? Aangezien ik ook 3 methodes heb....
Oh en je vignette vind ik goed.... leg uit..!
Vignetting is zeer eenvoudig (doch doeltreffend). Maak een nieuwe levels adjustment layer, en maak daarmee de foto in z'n geheel wat donkerder. Dan een layer mask toevoegen en met een (grote) brush de delen uitvegen waar je geen vignettering wilt hebben
De D70 heeft gewoon een optie waarmee je een paar regels commentaar automatisch aan iedere foto kan laten toevoegen. Afaik heeft iedere zichzelf respecterende dSLR dat tegenwoordig wel, zie de handleiding van je camera voor het hoe / wat en waar
[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 18-09-2006 08:16 ]
ik heb maar een S5600, dus geen dSLR, zat te hopen op een progjeZoefff schreef op maandag 18 september 2006 @ 08:16:
[...]
De D70 heeft gewoon een optie waarmee je een paar regels commentaar automatisch aan iedere foto kan laten toevoegen. Afaik heeft iedere zichzelf respecterende dSLR dat tegenwoordig wel, zie de handleiding van je camera voor het hoe / wat en waar
This message was sent on 100% recyclable electrons.
BasieP schreef op maandag 18 september 2006 @ 08:22:
ik heb maar een S5600, dus geen dSLR, zat te hopen op een progje
Het kan dus zelfs met PHP: Zie ook PHP's Exif FunctionsMBV schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:11:
Als je je foto's online hebt staan, en resized enzo met PHP, geef ik jouw de 3 regels code (en een verwijzing naar de library) om dat te doen bij elke foto op je site
De foto's doen me helaas denken aan hoe ik al mijn foto's zie op mijn laptop tft-scherm. Cross-processing voegt hier imho weinig toe
Leuk die lijn van 3 mensen achter elkaar.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
cross-processing in Photoshopwilko2 schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:55:
Ik ben ook erg benieuwd hoe je het hebt gephotoshopped
#4 is wel een beetje overbelicht aan de linkerkant. Komt waarschijnlijk door de bewerking maar toch is het jammer.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
ThnxYellowCube schreef op maandag 18 september 2006 @ 08:44:
nummer 1 en 3, waarvan 3 weer m'n favoriet is.
Leuk die lijn van 3 mensen achter elkaar.
Die drie mensen achter elkaar zijn inderdaad wel geslaagd ja. Wat ik zelf ook wel leuk vind is het meisje links wat net op dat moment naar rechts kijkt, daardoor word je aandacht imho nog meer op het middelste meisje gevestigd
julius in "Handige tooltjes voor fotografie \[gratis..."
Ff kijken wat de code is, kun je hem dusdanig aanpassen en ook vanuit windows aansturen. Ben zelf ook op zoek geweest naar een manier om in 1 pass/regel de exif eruit te strippen (scheelt 40 kb per foto ongeveer) om vervolgens copyright info opnieuw in de exif te zetten. Somehow werkte dat niet. Wellicht werkt het wel als ik in die batchfile een nieuwe regel aanmaak met een extra command erin...
Verwijderd
Over de serie: erg leuk, weer eens wat anders dan normaal