[98SE]Knipperende cursor na de reboot van de installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:05
Naar aanleiding van dit probleem: [oude lapto] HD wordt wel herkend, laptop kan niet opstarten

Ik heb m'n HD dus gefixt en 98SE erop geinstalleerd met behulp van een andere laptop (p4 512MB, ATi 7500) dit is gelukt, maar als ik 98 nu wil opstarten, dan blijft ie hangen nadat ik het bootscreen heb gezien (dat 98 logo). Het enige wat ik dan zie is een knipperende cursor in de linkerbovenhoek. Veilige modus werkt ook niet, zelfde probleem.

Als ik MS-DOS prompt kies uit dat lijstje en dan navigeer naar C:\windows en dan win intik dan zegt ie dat HIMEM.SYS ontbreekt, terwijl die toch echt in de map C:\windows staat :S

Ik heb voor dat cursorprobleem al gezocht, er staan dingen zoals Write trough veranderen in de BIOS, dat heb ik geprobeerd. Een andere oplossing was "antivirus beveiling in de bios uitschakelen". Die optie heb ik niet omdat het een laptop bios is (minder instellingen)

Iemand een idee?? (hoe stom je idee ook is, post het maar gewoon ;) )

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Heb je niet heel toevallig in de bios ingesteld dat de pc alleen van cd moet booten?
Want dan blijft de cursor ook knipperen.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• ThinkPad
exempt schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:48:
Heb je niet heel toevallig in de bios ingesteld dat de pc alleen van cd moet booten?
Want dan blijft de cursor ook knipperen.
He forumgenoot met hetzelfde probleem :+

Nee, windows98 begint wel met booten maar doet nadat je voor de 2e keer het win98 logo ziet, niks meer :'(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijns inziens komt dit simpelweg doordat je je OS op een andere laptop hebt geïnstalleerd, en deze nu conflicteert met je hardware in de huidige laptop. Gaat dus niet werken...

• ThinkPad
Exorcist schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:12:
Mijns inziens komt dit simpelweg doordat je je OS op een andere laptop hebt geïnstalleerd, en deze nu conflicteert met je hardware in de huidige laptop. Gaat dus niet werken...
Hmmz, ik heb het als volgt gedaan:
  1. De installatie starten vanaf CD-ROM
  2. Setup alle bestanden laten kopieren
  3. Hier gaat ie rebooten, en hier heb ik hem dus uitgezet en teruggehangen in m'n eigen laptop
  4. Hierna was de volgende stap van setup "Hardware herkennen en installeren", hier kwam hij dus niet aan toe omdat hij niet verder gaat met booten ;(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ThinkPadd schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:15:
[...]

Hmmz, ik heb het als volgt gedaan:
  1. De installatie starten vanaf CD-ROM
  2. Setup alle bestanden laten kopieren
  3. Hier gaat ie rebooten, en hier heb ik hem dus uitgezet en teruggehangen in m'n eigen laptop
  4. Hierna was de volgende stap van setup "Hardware herkennen en installeren", hier kwam hij dus niet aan toe omdat hij niet verder gaat met booten ;(
Hmm, das een ander verhaal..tenzij de Windows setup tijdens het kopieëren al wat essentiële hardware geinitialiseerd heeft.

• ThinkPad
in de BIOS de "Setup Defaults" laden heeft ook niet gewerkt :'(

Update:
Ik heb op aanraden van iemand, de CD naar de HD gekopieerd en toen geprobeerd te reinstallen, dit werkt ook niet. Ten eerste gaat de installatie supertraag (geschatte resterende tijd: 414 minuten, terwijl ik smartdrv heb geladen) Als ik de installatie gewoon laat lopen chrashed die na een kwartiertje.

Het rare is, als ik op die andere laptop Knoppix opstart en dan een installatie uitvoer naar de HD en de HD daarna weer terughang in m'n eigen laptop kan ik wel gewoon Knoppix gebruiken als OS :S.

Iemand die weet wat hier gaande is?

[ Voor 81% gewijzigd door ThinkPad op 30-09-2006 09:01 ]

• ThinkPad
Oke :D

Ik heb Windows 2000 geinstalleerd via die andere laptop, dan krijg ik de NTLDR not found melding, maar ik heb een oplossing gevonden daarvoor: http://www.tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm

Die boot.ini heb ik al vergeleken met de boot.ini op de HD, die zijn hetzelfde maar toch wil hij niet booten vanaf HD :S.

Ik moest trouwens nog wel een paar bestanden zoals "NTLDR.exe, NTDETECT.COM" van een 2000 installatie kopieren naar de HDD.

[ Voor 255% gewijzigd door ThinkPad op 30-09-2006 09:02 ]

Pagina: 1