Vaak zie je dat er er 1 computer geupgrade word en dat de vervangen onderdelen roteren naar gezinsleden, of vrienden en uiteindelijk in de afvalbak 
Nu ook weer bij mij, Een kennis van mij wil een server bouwen voor opslag van film, foto enz
Met raid 1 en 19" behuizing. maar toen ik deze aan het samenstellen was viel mij op dat de onderdelen hiervoor die te koop zijn hier veels te nieuw voor zijn, 3ghz processoren, dikke videokaarten enz.
Daarom bekijk ik nu de mogelijkheid om mijn systeem te opgraden, en de onderdelen aan ehm te verkopen, zodat hij een goedkope server heb en ik een voordelige upgrade van mijn systeem.
Ik gebruik deze voornamelijk voor mediacenter en voor spellen, (binnenkort battlefield 2142, halflife 2 ep2 en 3, halo3 voor pc
)
hieronder mijn digitale kladblokje,
ik koop een nieuwe psu,moederbord, cpu, en videokaart. Kast, brander en tvkaarten voldoen nog prima, harddisk gaat ook welm met 80 gb en anders kan er later nog wat bij. zelfde met geheugen, nu 2x 512 in dualchannel, mischien dat ik dit nog eens ga upgraden naar 4x 512
Mijn videokaart gaat naar mijn broertje "remko" en ik krijg zijn oude videokaart.
Vervolgens verkoop ik mijn psu, moederbord en cpu aan mijn kennis "Leo"
en de videokaart van mn broertje gaat ook naar hem toe, gevolgd door wat spullen die ik nog op
de plank heb liggen, een cd spelertje, 512mb ddr-ram, en een 3com switch.
Hij hoeft dus alleen nog harddisk en een behuizing te kopen

nu heb ik vroeger redelijk veel systemen zelf samengesteld maar heb dit een al een jaar om 2 niet meer gedaan en ondertuseen is er zoveel veranderd, en heb ook niet echt de scene gevolgd met
om goed te weten welke videokaarten en processors goed uit de tests komen.
Heb me daar vandaag weer eens in zitten verdiepen (topics hier op got gelezen en op azerty forum) maar wil toch eens aan wat mensen vragen wat zij van deze samenstelling vinden, vandaar deze tread.
Ook meningen over de prijzen van de "oude" hardware zijn zeer welkom!
verder nog een vraagje of iemand een simpele 19" kast weet voor ongeveer 100 euro, zag ze bij azerty niet zo snel staan.
ps voor leveranciers heb ik voornamelijk azerty gekozen voor goedkope prijs maar eventeel is Alternate hier bijna om de hoek, makkelijk voor de kleine dingen dat je geen verzendkosten hebt maar voor een grotere bestelling scheelt dit toch aardig, conclusie als het een leuke 19" inch behuizing van alternate is ben ik ook gelukkig.
In iedergeval bedankt voor de moeite
Nu ook weer bij mij, Een kennis van mij wil een server bouwen voor opslag van film, foto enz
Met raid 1 en 19" behuizing. maar toen ik deze aan het samenstellen was viel mij op dat de onderdelen hiervoor die te koop zijn hier veels te nieuw voor zijn, 3ghz processoren, dikke videokaarten enz.
Daarom bekijk ik nu de mogelijkheid om mijn systeem te opgraden, en de onderdelen aan ehm te verkopen, zodat hij een goedkope server heb en ik een voordelige upgrade van mijn systeem.
Ik gebruik deze voornamelijk voor mediacenter en voor spellen, (binnenkort battlefield 2142, halflife 2 ep2 en 3, halo3 voor pc
hieronder mijn digitale kladblokje,
ik koop een nieuwe psu,moederbord, cpu, en videokaart. Kast, brander en tvkaarten voldoen nog prima, harddisk gaat ook welm met 80 gb en anders kan er later nog wat bij. zelfde met geheugen, nu 2x 512 in dualchannel, mischien dat ik dit nog eens ga upgraden naar 4x 512
Mijn videokaart gaat naar mijn broertje "remko" en ik krijg zijn oude videokaart.
Vervolgens verkoop ik mijn psu, moederbord en cpu aan mijn kennis "Leo"
en de videokaart van mn broertje gaat ook naar hem toe, gevolgd door wat spullen die ik nog op
de plank heb liggen, een cd spelertje, 512mb ddr-ram, en een 3com switch.
Hij hoeft dus alleen nog harddisk en een behuizing te kopen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| Jeroen game/mediacenter Leo file/mailserver remko lightgame/mediacenter
Win Xp/vista Linux ? Win Xp/vista
-behuizing
ATX case 0.- +-100,- ATX case 0.-
-PSU
antec smartpower 400w 58,- ATX 400W 0,- Sharkoon 350W 0.-
-mobo
asus a8n-sli 82.- Asrock p4v88+ s478 0.- Asrock K8Upgrade-NF3 0.-
-cpu + koeler
amd athlon 64 3800 110,- pentium 4 2.4 ghz, 0.- Amd sempron 64 3300+ 0.-
-videocard
asus GeForce 7600GT 155,- geforce mx-440 0.- radeon 9800 pro 0.-
-mem
2x 512mb MDT DDR pc333 0.- 512 mb kingston 0,- 1x 512 ddr 0.-
-tv card
2x Houppage pvr-150mce 0.- geen 0,- 1x wintv pvr 0.-
-harddisk
sata 80GB 0.- 2x WD2500yd 250gb 160.- 40gb IDE 0.-
-dvd writer
lite on 0.- 56x cd speler 0.- dvd speler 0.-
brandertje 0.-
- 400 euro (aan azerty) - 250 euro (naar jeroen - 25 euro (naar jeroen)
+ 275 euro - 160 euro (azerty)
Dit ga ik verkopen prijs aan
--------------------- ---------- -------
x s478 moederbord asrock, sata (van jeroen) +- 40,- leo
x p4 2,4 ghz 478 + koeler (van jeroen) +- 60,- leo
x radeon 9800 (van jeroen) +- 25,- remko
x geforce 4 mx440 (van remko) +- 10,- leo
x Voeding ATX 400W (van jeroen) +- 25,- leo
x cd speler 56x (rommelkast) +- 10,- leo
x 3com switch 24*10/100 3300 (rommelkast) +- 75,- leo
512 md ddr (rommelkast) +- 30,- |
nu heb ik vroeger redelijk veel systemen zelf samengesteld maar heb dit een al een jaar om 2 niet meer gedaan en ondertuseen is er zoveel veranderd, en heb ook niet echt de scene gevolgd met
om goed te weten welke videokaarten en processors goed uit de tests komen.
Heb me daar vandaag weer eens in zitten verdiepen (topics hier op got gelezen en op azerty forum) maar wil toch eens aan wat mensen vragen wat zij van deze samenstelling vinden, vandaar deze tread.
Ook meningen over de prijzen van de "oude" hardware zijn zeer welkom!
verder nog een vraagje of iemand een simpele 19" kast weet voor ongeveer 100 euro, zag ze bij azerty niet zo snel staan.
ps voor leveranciers heb ik voornamelijk azerty gekozen voor goedkope prijs maar eventeel is Alternate hier bijna om de hoek, makkelijk voor de kleine dingen dat je geen verzendkosten hebt maar voor een grotere bestelling scheelt dit toch aardig, conclusie als het een leuke 19" inch behuizing van alternate is ben ik ook gelukkig.
In iedergeval bedankt voor de moeite