Ik heb een webpagina geschreven in php met een functie erin die de content van deze pagina ophaalt uit een database. Relevante code:
en voor de volledigheid ook even de code van mysql_connect.php (al gaat het daar echt niet fout):
Als ik het bovenste stukje code bovenin een (lege) pagina plak, krijg ik telkens de volgende error:
Fatal error: Cannot redeclare gettext() in C:\Program Files\xampp\htdocs\projectsite\index.php on line 22
Lijkt opzich logisch, namelijk dat ik deze functie ergens anders nog een keer declareer. Echter, zelfs als de pagina waar de code in staat verder helemaal leeg is, blijft hij deze error geven. Zoals je kunt zien gebruik / declareer ik deze functie ook niet in mysql_connect.php.
Ik heb al geprobeerd het feest op te lossen (nouja, amateuristisch te verhelpen) door include_once te gebruiken, maar dat mocht ook niet baten. Ook heb ik op php.net gekeken of er toevallig een bug hiervan bekend is. Er staat wel een soortgelijke bug, maar volgens mij is 'm dat niet: kijk hier maar.
Heeft iemand een idee wat ik hier dan wel fout doe??
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?php session_start(); include("mysql_connect.php"); function getText($page,$part) { $get_text_query = "SELECT divText FROM pagetexts WHERE pageID='".$page."' AND pageDiv='".$part."' "; $get_text_result = mysql_query($get_text_query) or die("Fout bij ophalen paginatekst: ".mysql_error()); if(mysql_num_rows($get_text_result) > 0) { $get = mysql_fetch_row($get_text_result); $text = $get[0]; return $text; } else { return ""; } } ?> |
en voor de volledigheid ook even de code van mysql_connect.php (al gaat het daar echt niet fout):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php function conn_db() { /* Maak verbinding met de database om de topics op te halen */ $conn = mysql_connect('*****','*****','*****') or die("Geen verbinding mogelijk: ".mysql_error()); //Selecteer de goede database mysql_select_db('projectsite',$conn) or die("Verkeerde of niet bestaande database: ".mysql_error()); } conn_db(); ?> |
Als ik het bovenste stukje code bovenin een (lege) pagina plak, krijg ik telkens de volgende error:
Fatal error: Cannot redeclare gettext() in C:\Program Files\xampp\htdocs\projectsite\index.php on line 22
Lijkt opzich logisch, namelijk dat ik deze functie ergens anders nog een keer declareer. Echter, zelfs als de pagina waar de code in staat verder helemaal leeg is, blijft hij deze error geven. Zoals je kunt zien gebruik / declareer ik deze functie ook niet in mysql_connect.php.
Ik heb al geprobeerd het feest op te lossen (nouja, amateuristisch te verhelpen) door include_once te gebruiken, maar dat mocht ook niet baten. Ook heb ik op php.net gekeken of er toevallig een bug hiervan bekend is. Er staat wel een soortgelijke bug, maar volgens mij is 'm dat niet: kijk hier maar.
Heeft iemand een idee wat ik hier dan wel fout doe??