Toon posts:

Aanschaf nieuwe laptop Sony Vaio AR21s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik ben van plan een laptop aan te schaffen. Ik ga deze vooral gebruiken voor verschillende grafische programma's zoals de adobe & macromedia pakketten. Ik zal met verschillende zware bestanden tegelijk bezig zijn, dus een snelle processor (core 2 duo) en 2gigabite aan intern geheugen is een must!
Verder vind ik het vooral ook heel erg belangrijk dat er een goed 17" tft/lcd scherm in zit dat een resolutie van 1920x1200 aan kan en de kleuren en contrasten het best tot z'n recht komen. Op z'n tijd wil ik er ook een nieuwe game vloeiend op kunnen spelen (is de videokaart goed genoeg?).
Nu is mij verteld dat de notbooks van Sony Vaio erg goed van kwaliteit zijn, en dat de beeld kwaliteit door oa x-black ook erg goed is.
M'n budget ligt rond de 2500 euro waardoor een hoop mensen me voor gek verklaren, en me een monster van een desktop pc aanraden. Maar doordat ik verschillende dagen op verschillende lokaties aan het werk ben is een goeie laptop voor mij een must. Hij moet minimaal de eerst volgende 3 jaar zonder problemen mee, en ben daarom erg gesteld op een betrouwbaar merk en goede service. Hiervoor wil ik daarom best wat meer geld neerleggen.
Verder kies ik niet voor een macbook doordat ik de veelzijdigheid van een pc nodig heb (geen lastige vragen van mac gebruikers aub ;) )

Nu ben ik helemaal gevallen voor de Sony Vaio AR21s... Het design van de laptop is super mooi (wat ik ook belangrijk vind) en de specs zijn ook top! Bovendien is deze volledig HD en in bezit van een blu-ray drive wat handig is voor de toekomst.

Ik zet de specs even op een rij:

- Intel® Core™ 2 Duo processor T7200 (2.00 GHz and 667 MHz FSB)
- Microsoft® Windows® XP Media Center Edition 2005
- 200 GB Serial ATA 5400rpm hard disk drive (2 x 100 GB, RAID 0 and 1 supported)
- 2 GB DDR2 SDRAM
- 17" WUXGA (1920 x 1200) widescreen X-black LCD with double lamp technology
- NVIDIA® GeForce® Go 7600 GT with 256MB dedicated Video Memory
- Blu-ray Disc™ Drive (up to 50 GB of storage)
- Hybrid TV Tuner & remote control
- Hi-gloss black finish

En zo ziet ze eruit:
Afbeeldingslocatie: http://vaio.sony-europe.com/productcategory/pictures/ite_nl_NL/standard/vn_ar_series.jpg

De Sony AR21s is alleen redelijk duur, ik heb m op z'n goedkoopst gezien voor 2600 euro. En moet vanaf begin oktober te bestellen zijn.

- Hebben jullie aanbevelingen of ervaringen met sony vaio?
- Is sony inderdaad zo'n betrouwbaar merk als dat ik me laten vertellen heb?
- Zijn er andere merken/systemen die jullie mij aanbevelen?

Nogmaals, ik ben erg gesteld op kwaliteit en betrouwbaarheid.

Wat een verhaal he!?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, en hoop dat jullie mij goed kunnen informeren...

Groetjes Lennart

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op m'n werk hebben we een aantal vaios gehad en moet zeggen dat het idd geweldig beeld is dat die dingen geven, idd door x-black en doordat ze het scherm heel gelijkmatig verlichten.

2600 euro is niet duur voor zo\'n ding met 17" scherm.

Enige wat ik je wel zou aanraden is geen Sony software erop hebben staan, ze installeren namelijk ontigelijk veel meuk en sommige pcs doen met alle software erop er makkelijk 10 minuten over voordat alles geladen is :X

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb het scherm van een andere vaio in de winkel bekeken, en het zag er inderdaad erg goed uit... Maar 2600 euro vind je in prijs/kwaliteit dus meevallen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:49:
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb het scherm van een andere vaio in de winkel bekeken, en het zag er inderdaad erg goed uit... Maar 2600 euro vind je in prijs/kwaliteit dus meevallen?
Ja, zeker voor 17" notebooks is dat niet slecht, zeker omdat Sony gewoon een duur merk is. Nadeel is dus wel dat een nieuwe accu ook gelijk 300 euro kost ofzo. Maar goed, je betaalt natuurlijk een groot deel voor het design van het ding.

Maar dar staat dan ook tegenover dat ze kwalitatief prima zijn.

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Zijn er nog goede alternatieven? Ik zoek een laptop met DVI en HDMI uitgang.

Verwijderd

Sony VAIO's zijn erg betrouwbare laptops heb er sinds een jaar zelf namelijk ook een! En hij bevalt me uitstekend. De batterijen zijn ook erg goed op de brochure staat dat ie zo'n 2 uur meekan en mijn record is een halfuur langer :)
Voor jouw eisen zal deze laptop meer dan voldoende presteren. Goede keus!

Zie nu pas dat dit topic 3 maanden oud is :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 17:17 ]

Pagina: 1