Toon posts:

Netwerklocatie toevoegen voor VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als beginnertje met het opzetten van een VPN met winXP ben ik niet verder gekomen als het maken van de verbinding naar de server. De verbinding kan ik tot stand brengen en volgens alles wat ik er over gelezen heb is het nu de bedoeling dat ik de remote netwerklocatoe toevoeg aan de client zijde.....Hier gaat het fout; waarschijnlijk is the syntax verkeerd die ik invoer omdat er telkens wordt gemeld dat ik probeer te verbinden naar een ongeldige map. De map aan de server zijde is gedeeld.....Wie helpt mij om de gedeelde mappen aan de client zijde zichtbaar te maken???

Alvast bedankt

Lambert

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11

ralpje

Deugpopje

Wat is dan de syntax die je invoert? met start -> uitvoeren --> \\ip.van.remote.pc kun je in ieder geval zien welke mappen er allemaal gedeeld zijn daar.

[ Voor 1% gewijzigd door ralpje op 17-09-2006 12:23 . Reden: andere slash :) ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
De syntax die ik invoer is: \[computernaam]\documents and settings[gebruikersacount][foldernaam]

Verwijderd

Topicstarter
De syntax die ik invoer is: \[computernaam]\documents and settings[gebruikersacount][foldernaam]
start -> uitvoeren --> \\ip.van.remote.pc werkt ook niet> "kan netwerkpad niet vinden" is de foutmelding

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11

ralpje

Deugpopje

Probeer eens \[computernaam] of \\ipvandecomputer (gewoon het ip-adres invullen, dus), dus met een dubbele slash. Als dat werkt, kun je gewoon door de gedeelde mappen navigeren.
Staan de mappen trouwens wel gedeeld, op de andere pc?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook allemaal geprobeert maar dat werkt ook niet. Ik heb de map Mijn Documenten op de remote computer gedeeld staan in het acoount dat wordt gebruikt om de VPN tunnel te verbinden. tijdens het zoeken naar de netwerklocatie is de VPN verbinding actief. Ik heb dus toegang tot het IP maar een netwerklocatie krijg ik met geen macht te zien.....
het heeft toch geen zin een lokale map gedeeld te zetten als je toegang wilt tot een remote folder?
Pagina: 1