Beste Tweakers,
Ik heb een tijd terug een subwoofer gebouwd, nu gaat deze de verkoop in en het lijkt me dan ook meer dan normaal als ik de juiste specificaties erbij geef.
Hier het volgende probleem. Ik heb al meerdere programma's (WinISD) gebruikt om het vermogen/hertz te berekenen maar tot mijn spijt krijg ik allerlei onjuiste gegevens.
Dit komt mede doordat ik een n00b ben betreft deze calculaties en omdat er in de subkast nog een kleinkastje voor de versterker zit gebouwd.
Als dit niet teveel moeite is zou ik hier vragen om de juiste calculatie tips en/of het te berekenen van deze sub gegevens.
Eerst maar eens een plaatje.

Gegevens van de Versterker.
- Detonation DT 110
- Mosfet
- RMS vermogen 150 watt
- Traploos instelbare cross-over frequentie 40 - 150 Hz
- Cross-over bypass
- Traploos regelbaar uitgangssignaal
- Stabiel tot een belasting met 2 ohm
- Levering inclusief infra-rood afstandsbediening
- THD: 0.01%
Filters:
- Low-pass: 12dB/octaaf, regelbaar
- Sub Sonic: 12dB/octaaf
- High-pass: 6dB/18dB/octaaf
Afmetingen L x B: 220 x 265 mm, H: 124 mm
Gegevens van de (auto)sub

Gegevens van de behuizing
H= 75cm buitenmaat
B= 24cm buitenmaat
D= 40cm buitenmaat
Materiaal gebruik is MDF 22mm dik (binnenmaat is dan ook gelijk een stuk kleiner)
Binnenin zit nog een kastje om de versterker aftesluiten van circa:
H= 25cm
B= 33 cm
D= 12cm
Materiaal gebruik is MDF 22cm dik, kastje zit bevestigd aan de linkervlank van de subwoofer.
Poort gebruikt is wijd: 7,5cm en lang 30cm...
Ik hoop dat dit voldoende gegevens zijn om een beetje hulp tips of resultaat te krijgen...
Alvast bedankt!!
Ik heb een tijd terug een subwoofer gebouwd, nu gaat deze de verkoop in en het lijkt me dan ook meer dan normaal als ik de juiste specificaties erbij geef.
Hier het volgende probleem. Ik heb al meerdere programma's (WinISD) gebruikt om het vermogen/hertz te berekenen maar tot mijn spijt krijg ik allerlei onjuiste gegevens.
Dit komt mede doordat ik een n00b ben betreft deze calculaties en omdat er in de subkast nog een kleinkastje voor de versterker zit gebouwd.
Als dit niet teveel moeite is zou ik hier vragen om de juiste calculatie tips en/of het te berekenen van deze sub gegevens.
Eerst maar eens een plaatje.

Gegevens van de Versterker.
- Detonation DT 110
- Mosfet
- RMS vermogen 150 watt
- Traploos instelbare cross-over frequentie 40 - 150 Hz
- Cross-over bypass
- Traploos regelbaar uitgangssignaal
- Stabiel tot een belasting met 2 ohm
- Levering inclusief infra-rood afstandsbediening
- THD: 0.01%
Filters:
- Low-pass: 12dB/octaaf, regelbaar
- Sub Sonic: 12dB/octaaf
- High-pass: 6dB/18dB/octaaf
Afmetingen L x B: 220 x 265 mm, H: 124 mm
Gegevens van de (auto)sub
Gegevens van de behuizing
H= 75cm buitenmaat
B= 24cm buitenmaat
D= 40cm buitenmaat
Materiaal gebruik is MDF 22mm dik (binnenmaat is dan ook gelijk een stuk kleiner)
Binnenin zit nog een kastje om de versterker aftesluiten van circa:
H= 25cm
B= 33 cm
D= 12cm
Materiaal gebruik is MDF 22cm dik, kastje zit bevestigd aan de linkervlank van de subwoofer.
Poort gebruikt is wijd: 7,5cm en lang 30cm...
Ik hoop dat dit voldoende gegevens zijn om een beetje hulp tips of resultaat te krijgen...
Alvast bedankt!!