Toon posts:

WRT54G werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoop dat dit het goede forum is, anders schopje :)

Oke, vandaag een WRT54G opgehaald bij een vriend...heeft het daar altijd gedaan (werkend, toen losgekoppeld)
Vandaag wilde ik hem aansluiten op m'n huidige netwerk. Dus aansluiten op het huidige netwerk incl. router. Maargoed, dat wilde niet enzo dus ik heb de WRT54G vandaag wel 15x gereset, maar na een tijdje zag ik dat het power ledje alleen nog maar knipperde :o

Ik dus ooh kut enzo :P maargoed... hij doet nu dus niet veel meer. alleen het power ledje knippert en als ik er een pc op aansluit gaat 't lampje van die poort ook branden...maar ik krijg geen IP. Ik krijg alleen eeen IP als ik ook m'n modem rechtstreeks op WAN aansluit, dan krijgt m'n pc het ip van @home (82.)

Ik heb hem al geprobeerd opnieuw te flashen maar zover kan ik niet eens komen. Nu heb ik hem al zelfs geprobeerd te debricken door allemaal truucjes uit te halen maar ik krijg geen nieuwe firmware op dat ding met TFTP :(

Waarom doet ie 't ineens niet meer...ik heb hem alleen paar keer gereset vandaag, geen firmware upgraded probeert voordat ie ineens stuk ging

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Ik heb de zelfde router en bij chello moest ik hem eerst op de site registreren voordat hij herkend werd, mischien bij jouw provider hetzelfde.

Deze link heb ik veel aangehad: klik

Verwijderd

Topicstarter
moviehouse schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:15:
Ik heb de zelfde router en bij chello moest ik hem eerst op de site registreren voordat hij herkend werd, mischien bij jouw provider hetzelfde.

Deze link heb ik veel aangehad: klik
Hoeft niet, @home ;) hoef geen mac te klonen of te registeren.
Maar heeft er helemaal niks mee te maken aangezien er een firmware probleem is met de router (power knippert)

Verwijderd

dus heb je 2 routers op elkaar aangelsoten?
probeer is van 1 router de dhcp uit te zetten.2 dhcp servers binnen 1 netwerk loopt niet zo lekker

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:25:
dus heb je 2 routers op elkaar aangelsoten?
probeer is van 1 router de dhcp uit te zetten.2 dhcp servers binnen 1 netwerk loopt niet zo lekker
Ik heb nu: Modem > WRT54G > PC

Maar nog blijft m'n power ledje knipperen, en krijgt mijn PC het 82.x @home ip en geen 192.168.1.x ip...
ik kan ook niet bij de router webui komen :(

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgens mij toch echt een firmware probleem dan, heel raar. Lijkt erop alsof hij nu gewoon een bridge is geworden. Verder geen flauw idee *hoe* dat is gebeurd als je geen firmware hebt proberen te flashen.

Wat gaat er precies fout als je een nieuwe firmware probeert te uploaden via TFTP? Wel een statisch IP ingevuld eerst? (192.168.1.50 / 255.255.255.0). Dat is de enige oplossing die de linksys manual biedt indien je power led loopt te knipperen.

Lijkt me de enige oplossing, via TFTP een goede, nieuwe firmware uploaden en dan hopen dat hij weer gaat werken. Iets anders kan ik ook even niet bedenken :(

[ Voor 23% gewijzigd door the_tWiStEr op 17-09-2006 12:58 . Reden: geen gateway, foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
Powerled knippert, PC op LAN1 aangesloten, ip 192.168.1.50 ingevuld, subnet 255.255.255.0 en gateway leeg!! (staat bij alle recovery tuto's)

Maar ik krijg het gewoon niet naar 192.168.1.1 gestuurd, gewoon keihard timeout iedere keer. Ook ping.
Ook de truukjes van pin 15/16 of pin 5/6 of pin 16/17 werken gewoon niet, ook pin 5,15 of 16 met ground niet. Hij blijft gewoon debiel doorknipperen.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 16:39

GekkeR

key = key

Als de powerled blijft knipperen (en de rest dus uit blijft) dan kan je m alleen nog proberen te fixen met een TFTP flash.

geef je pc het ip 192.168.1.2 met sub 255.255.255.0 (gateway niet nodig).
sluit hem aan op je wrt en open een cmd.exe met de opdracht ping -t 192.168.1.1
reboot je wrt en kijk naar het ping scherm , als hij opeens ping replies gaat geven dan heb je geluk want dat kan je het namelijks met linksys z'n tftp prog gewoon flashen (precies op het moment van ping replies).
Vergeet ook niet een klein (onder de 3MB) firmware hiervoor te gebruiken omdat het anders niet werkt.

Geeft hij geen ping replies dan zal je of de ground truuk moeten gebruiken of pinnetjes op je WRT solderen en het met een JTAG flashen.

Weet natuurlijk niet hoever je wilt gaan , maar de pin16 to ground truuk werkte voor mij bijv goed.

Klik voor revival guide (revival tip #3 werkte voor mij).
Je moet de pin16 kabel op het vierkantje van de antenna plaatsen btw , niet ergens anders.

Pakte een simpele kabel met coating , stripte beide kanten.
1 uiteinde maakte ik vast aan een spelt en het andere uiteinde hield ik vast gewoon met mn vinger op het antenne vierkantje , de spelt drukte ik op pin16 en ik deed de router aan.
Weg knipperen en ik kon gewoon flashen via web interface.
Thibor 15c firmware

[ Voor 32% gewijzigd door GekkeR op 17-09-2006 12:51 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:04

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je die WRT54G ook al eens een tijdje van de stroom gelaten?

Hier stond eerst iets maar ik had niet gezien dat alleen het power-ledje nog knipperde :X

[ Voor 61% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-09-2006 12:44 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde vind ik nog dat ie zomaar ineens ging knipperen op Power Led, dit nadat ik gewoon aan het prutsen was geweest om hem werkend te krijgen in m'n bestaande lan. Ik heb hem alleen enkele keren gereset zodat ie een IP ging opvragen vanaf DHCP van de andere router, maar das niet gelukt enzo dus he 8)
GekkeR schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:40:
Als de powerled blijft knipperen (en de rest dus uit blijft) dan kan je m alleen nog proberen te fixen met een TFTP flash.

geef je pc het ip 192.168.1.2 met sub 255.255.255.0 (gateway niet nodig).
sluit hem aan op je wrt en open een cmd.exe met de opdracht ping -t 192.168.1.1
reboot je wrt en kijk naar het ping scherm , als hij opeens ping replies gaat geven dan heb je geluk want dat kan je het namelijks met linksys z'n tftp prog gewoon flashen (precies op het moment van ping replies).

Geeft hij geen ping replies dan zal je of de ground truuk moeten gebruiken of pinnetjes op je WRT solderen en het met een JTAG flashen.

Weet natuurlijk niet hoever je wilt gaan , maar de pin16 to ground truuk werkte voor mij bijv goed.

Klik voor revival guide (revival tip #3 werkte voor mij).
Je moet de pin16 kabel op het vierkantje van de antenna plaatsen btw , niet ergens anders.
Alles al geprobeerd wat hier staat.
FlipFluitketel schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:40:
Heb je die WRT54G ook al eens een tijdje van de stroom gelaten?

Hier stond eerst iets maar ik had niet gezien dat alleen het power-ledje nog knipperde :X
hooguit 10 minuten van de stroom gehad tot nu toe...ik laat hem nu ff 2 daagjes uit

• GekkeR

GekkeR

key = key

Die paar dagen uitlaten zal weinig voor je doen ben ik bang , als zelfs de pin16 - grnd truuk niet werkt blijft alleen JTAG over schat ik.

En aangezien je zei dat de router "gewoon" kapot is gegaan aka niet door firmware flash gebricked.
Geef ik ook JTAG weinig kans , ben bang dat je wrt gewoon kapot is (hoe is me een raadsel though).

Kan overigens zijn dat de reset het veroorzaakt heeft (reset van de instellingen dus) maar dan zou de firmware die erop stond niet geheel goed moeten zijn geweest.
Harde reset werkt neem ik aan ook niet ? (reset knop ingedrukt als hij uitstaat en dan de stroom erin pluggen en wachten tot hij is opgestart).

[ Voor 31% gewijzigd door GekkeR op 17-09-2006 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
GekkeR schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:55:
Die paar dagen uitlaten zal weinig voor je doen ben ik bang , als zelfs de pin16 - grnd truuk niet werkt blijft alleen JTAG over schat ik.

En aangezien je zei dat de router "gewoon" kapot is gegaan aka niet door firmware flash gebricked.
Geef ik ook JTAG weinig kans , ben bang dat je wrt gewoon kapot is (hoe is me een raadsel though).
hoe kan ie zomaar ineens kapot gaan :(
godver :/

dat gaat dus een enkeltje prullenbak worden??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 13:05 ]

• GekkeR

GekkeR

key = key

Tja , als je zeker weet dat je alles hebt gedaan.
En niemand in de buurt een wrt54g kenner/fixer/prutser is dan zal het wel een beetje ophouden.

Weg gooien is overigens altijd jammer , is vast wel iemand die ermee wilt prutsen.
Zet hem des noods online in de verkoop met *KAPOT* erbij (ja , er zijn mensen die m dan alsnog kopen).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hoop dat dit het goede forum is, anders schopje :)
:X

Als je het niet zeker weet, vraag dan eerst na.

Overige Hardware is geen dumpbak, we hebben nota bene een hoofdgroep Netwerken...

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1