Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Heb je de stock koeler zo erop gezet of heb je zelf koelpasta gesmeerd?
verder....dat ik had in Asusprob de temp settings in Fahrenheit staan. Check effe voor de zekerheid als of ie niet op F staat ipv C. scheelt je een hoop werk
The devil is in the details.
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Een uitleesfout
De koeler is niet goed gemonteerd
Er is iets mis met de CPU
In het laatste geval zou het koelblok zeer heet moeten worden. Ik veronderstel dat dit niet het geval is en dat je te maken hebt met een slecht gemonteerd koelblok of met een uitleesfout. Even het koelblok er opnieuw opzetten dus.
[ Voor 0% gewijzigd door Admiral Freebee op 17-09-2006 18:04 . Reden: :P ]
Ja maar 80°F = 27°C. Dat zou dus best kunnen.Hahn schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:32:
Maar 177°F is alsnog 80°C, dus dat is ook niet al te best. Ik hou het toch op een uitleesfout
Wat doet je koelblok, hoe voelt dat aan na een 5-tal minuten? En heb je last van onstabiliteit?
[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 17-09-2006 13:35 ]
Dat zijn er drie...Admiral Freebee schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:58:
Als de temperatuur direct na het opstarten 80°C is zijn er twee mogelijkheden:
Een uitleesfout
De koeler is niet goed gemonteerd
Er is iets mis met de CPU
Bij het opstarten kan 27°C inderdaad wel, maar als ie daarna vervolgens nog 80°C wordt, dan is dat nog steeds niet helemaal gezond.kluyze schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:32:
[...]
Ja maar 80°F = 27°C. Dat zou dus best kunnen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Onder load word ie soms 80C, en dat komt van intels eigen Thermal Analysis Tool. Idle is hij toch ruim 40 graden, met speedstep enabled.
Uiteraard de koeler al eens opnieuw geinstalleerd danwel met meer, danwel met minder pasta. Het helpt allemaal niet heel veel.
Het gekke is dat het koelblok helemaal niet warm aanvoelt.
Mailtje gestuurd naar azerty, ik wacht hun antwoord af.
Klinkt alsof de IHS geen goed contact maakt met de core. En anders ligt het aan de koeler die geen goed contact maakt. Ik zou eens testen met de boxed koeler van Intel, als het probleem dan blijft bestaan is het waarschijnlijk dat het aan de CPU zelf ligt.Crew One schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:58:
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn E6600 in een P180 kast met Ninja koeler hetzelfde gedrag vertoont. (Op een P5W)
Onder load word ie soms 80C, en dat komt van intels eigen Thermal Analysis Tool. Idle is hij toch ruim 40 graden, met speedstep enabled.
Uiteraard de koeler al eens opnieuw geinstalleerd danwel met meer, danwel met minder pasta. Het helpt allemaal niet heel veel.
Het gekke is dat het koelblok helemaal niet warm aanvoelt.
Mailtje gestuurd naar azerty, ik wacht hun antwoord af.
EDIT: Ik wel em best wel ff onder een echte load testen, geef dan even aan hoe je dit graag getest wilt zien.
[ Voor 18% gewijzigd door gurbo op 19-09-2006 14:50 ]
Verwijderd
of super pi http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=36
(superpi is idd erg handig om een goede load te krijgen, ik had echter wel twee instanties nodig om dit voorelkaar te krijgen)
[ Voor 16% gewijzigd door gurbo op 20-09-2006 10:42 ]