Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Mijn vriendin werkt full time(40u), af en toe in weekend/nacht/...-diensten (ook wel eens overuren natuurlijk). Ze is dan bijvoorbeeld maandag en dinsdag vrij in plaats van zaterdag en zondag. Nu heeft ze ook wel eens onderwijs (vanuit de werkplaats), dat sinds kort verplicht is gesteld. Concreet: ze is vandaag aan het werk, morgen, op de vrije dag, zou ze om vier uur een uur onderwijs (+1,5 uur totale reistijd) hebben. De onderwijstijd zou ook niet betaald worden, wel krijgt ze een reiskostenvergoeding.

Het is natuurlijk niet leuk om zo'n verplichting op ook nog eens een vervelend tijdstip te hebben op je welverddiende vrije dag. Ik ben ook overtuigd dat het niet op die manier verplicht kan worden. Het een en ander wordt ook nog eens ingewikkelder gemaakt doordat haar werkgever een stichting is, die haar bij verschillende andere "werkgevers" te werk stelt...

Met zoekmachines en op de papieren die ik heb kunnen vinden (niet zo veel) heb ik niets kunnen vinden wat ik zou durven toepassen op dit geval (wel ietss over part-time en dan bijscholing op een vrije dag). Mijn vriendin gaat vandaag in ieder geval vandaag ook op haar werkplek vragen...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is er een CAO, personeelshandboek, etc. en staat er daar iets over onderwijs in? Onderwijs kan trouwens vast prima verplicht worden als dat zo is afgesproken. En dan onderwijstijd niet betalen maar de directe onderwijskosten wel klinkt dan niet eens zo raar. Heeft ze zelf ook veel aan.

Het lijkt me echter dat alle verplichte zaken normaliter in de tijd van de baas zijn, fulltime + een dag onderwijs + een dag leren/huiswerk/opdrachten klinkt anders vrij vol :+

Dus check nog eens op papieren zoals handboeken (uitgereikt bij indiensttreding, op intranet, oid) en CAO.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)