Windows boot niet,herstelconsole hangt op onderzoeken schijf

Pagina: 1
Acties:

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
Ik gebruik m'n laptop als wekker, ik heb een geplande taak die 'm uit slaapstand haalt en winamp opstart, die automatisch begint te spelen.
Laatste keer veroorzaakte winamp een crash waarbij de laatste seconde geluid eindeloos werd herhaald, is me al een keer of 2 eerder overkomen. Bij alle keren heb ik gewoon de power-button paar seconden ingedrukt gehouden totdat ie uit ging, omdat ie nergens anders op reageerde.

Maar na deze keer wou windows niet meer booten: na een paar minuten op het loading screen te hebben gestaan geeft ie een BSOD. Ik heb nog niet gezien wat er precies staat omdat ik was vergeten auto-reboot uit te zetten (werkt pause/break daar?). Ik heb geprobeerd het herstel-console van de windows-cd te laden, maar die blijft hangen op het onderzoeken van de schijf...

Any ideas?

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
oja t gaat om WinXP SP2 incl alle updates, laatst was er weer een update (niet gezien welke) maar misschien dat het daardoor kwam...
Winamp is een van de nieuwste (5.nogiets).

Ik heb geprobeerd met een soort winPE cd dr op te komen met dezelde sata-driver die op de windows-installatie staat, maar kreeg ook hier een BSOD, zonder auto-restart dus hierbij:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** STOP: 0X000000D1

*** iaStor.sys - Address F6F580F2 base at F6F49000,DateStamp 419d49aa

Het gaat dus om de driver van de Intel SATA-controller.
Met Knoppix 5.0 kan ik probleemloos toegang krijgen tot m'n schijf, enig idee hoe ik de driver kan wijzigen oid vanuit linux?

[ Voor 119% gewijzigd door W0153R op 18-09-2006 18:01 ]